Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen fungerte slik den skulle ja, men så snart ny turbo var på plass begynte den å rote. 

 

Dette er feilkoder fra iflash 2. 

 

P3FB1 = Air Flow Meter - Signal too High or short circuit
C0530 = Boost pressure actuator - Regulation pressure too low

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alientech Powergate. Standard obd sak som de fleste bruker, bare at noen har valgt å putte sine greier på dem.

Først, få kontroll på hva som er greia med MAF. Gå over kontakter og alt du kan ha kommet borti under bytte av turbo. Dersom du har mulighet til å bruke ordentlig diagnoseutstyr sjekk om du får signal fra MAF i det hele tatt. Gi en oppdatering når du har sjekket dette så skal jeg veilede videre.

Ta gjerne å slett feilkoder, og se hvilken som kommer opp først igjen.

Dette burde jo for øvrig dem du har betalt for dette kunne hjelpe deg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er etter all sansynlighet en feil som har kommet når vi monterte ny turbo.

Har vært i dialog med stan, men nå er det helg og lite skjer.

Har slettet feilkoder og c0530 dukker stadig opp når jeg kjører med standard software.

Skal prøve å kjøre litt med den oppgraderte softwaren og se om noen feilkoder dukker opp.

Skal også måle turbotrykket idag.

Har ikke tilgang til ordentlig diagnoseutstyr nå desverre.

Takk for tips forresten.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom maf feilen ikke kommer opp med org software så lukter det jo software relatert. Men før du gjør noe må du få lest ut denne. Dersom maf er ok, så er det et software problem.

Ladetrykksregulering skyldes trolig litt grovt/feil justert software. Kommer seg sikkert når maf er ok og evt noen endringer i software. Easy fix hvis det er software relatert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker om du forsto helt hva jeg mente, jeg får kun opp feilkoder når jeg kjører med original software, ikke med den oppgraderte softwaren. Ikke enda iværtfall, har kun kjørt et par små turer.

Har ikke helt tro på at software er dårlig/grov.

Skal jeg da kjøre med oppgradert software og da få lest ut feilkoder, var det det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da skjønte jeg deg ikke. Ladetrykksavvik med mod turbo på org software er vanlig. For meg så høres det ut som du er i genseland på ladetrykksavvik med mod software også.

Uansett, kan være flere ting som gjør det, du må rett og slett begynne med å logge verdierog se hva som faktisk skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få logget litt på mandag.

Testet litt nå, den skøt av innsugs slangen fra EGR og deretter knakk insugs temp føleren i 2. Denne har svettet lenge og var trolig svak, men det er tydelig at den lader mer enn før værtfall.

Fikk en ny feilkode, regner med det er temp føleren som er i 2 deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få logget litt på mandag.

Testet litt nå, den skøt av innsugs slangen fra EGR og deretter knakk insugs temp føleren i 2. Denne har svettet lenge og var trolig svak, men det er tydelig at den lader mer enn før værtfall.

Fikk en ny feilkode, regner med det er temp føleren som er i 2 deler...

Sjekk også slange fra turbo til IC, og videre til innsug. Min sprakk, med lignende feilkode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye interessant lesing her. En kompis av meg tenker å rense EGR ventilen og innsuget på sin bil, hva burde brukes for å gjøre noe slikt? Vil en 1:5 Surfex HD blanding løsne alt sammen og evt en børste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det funke med surfex må det nok være ublanda å en tannbørste kanskje.

Oki, nå er ublandet Surfex veldig sterk. Burde kanskje bytte pakningene når dette monteres sammen igjen. Det er vell ikke verre enn å demontere, vaske og tørke og montere sammen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 40 liter diesel i ei trillebår og la innsuget oppi der. Nå lå det i 2-3 dager men da var det bare å spyle det med varmt vann etterpå så brukte jeg en tannkost og en liten malerpensel med stive bust til å få bort resterende sot. Det var gullrent. Satt det sammen med nye pakninger men tror nok de gamle pakningene fint kunne blitt brukt en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er ny inne på Bimmers.no er ikke helt sikker på hvor jeg skal stille mine spørsmål. så jeg bare prøver meg frem.

 

jeg kjøpte meg en e46 320d 2000 mod for ca 2 måneder siden, som plutselig stoppet,
fikk den inn på merkeverksted å etter 2 uker med venting og søking + noen tusenlapper fattigere fant dem ut at dieselpompa i tanken bare hadde 0,2 bar å skulle ha 3,0/3,5 bar
kan det vere årsaken eller er det noe annet som gjør at pompa i tanken ikke har det trykket den skal ha?
Og er det en billig måte å fikse dette på?
trenger råd å trenger bilen min

please help  [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...