Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 40 liter diesel i ei trillebår og la innsuget oppi der. Nå lå det i 2-3 dager men da var det bare å spyle det med varmt vann etterpå så brukte jeg en tannkost og en liten malerpensel med stive bust til å få bort resterende sot. Det var gullrent. Satt det sammen med nye pakninger men tror nok de gamle pakningene fint kunne blitt brukt en gang til. 

Hva gjorde du med all den gode dieselen etterpå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte vel å få ca 30 liter tilbake på kanner og levert til destruering. Av de resterende 10 literne så havna ca 5 liter på klærne og skoene mine og de siste 5 på bakken utenfor garasjen min :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det måtte endel regnbyger til før lukta var borte, var kanskje enda verre med bukse og sko. Hadde jo selvsagt ikke skifta til arbeidsklær så måtte prøve å redde klærne. Det krevde 2-3 runder i vaskemaskin med eddik i såpeholderen men det gikk nå bra til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100000 km er vel ingenting for disse så vidt jeg skjønner :) Har selv en E39 med 275 på telleren pluss en E65 med 260 og begge har gått med sine modifikasjoner et par hundre tusen hver.

 

Forresten; hvor langt er det vanlig å se en M57 holde? Sikkert et like lurt spørsmål som "hvor langt er et tau".. Ser på Finn at den som har gått lengst har gått 380. Det er der jeg vil være om ca. to år med min 730d. Jeg forventer ca. 560.000 km om fem år (skal ikke bytte før dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du holder "alt rundt" i orden så er mekanisk feil på m57 uvanlig. Vet av en som var kjørt rundt 600 000 uten motorproblemer. (tilstand i dag vet jeg ikke). Hyppige oljeskift, og kvalitetsolje er nøkkelord på alt som skal gå langt, spesielt mtp kjede og strammere/skinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , er meg igjen her. Har ikke fått testa pumpa i benk enda , i løpet av neste måne så er pumpa i benk ;) Lurer på 1 ting , det røyker noe sinnsykt utav veivhusventilasjonen. Etter jeg bytta turbo så fjerna jeg org luft filter boks også såg jeg hele innsuget , intercooleren , røyrene til intercooleren var barre olje... Så nå har jeg barre en slange ifra veivhuset til ei cola flaske med biltema filter på toppen , føreløpeligt. Noen som vet hva problemet er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Jeg kom til å tenke på en sak. N47 er jo kjent for sin svakhet med tanke på registeret. Gjelder dette alle N47 motorer? Finnes jo f.eks N47D20A og C etc..

 

Noen som kan si noe om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...