Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Nå skal det også nevnes at jeg får et budsjett på rundt 40k. Da får jeg nemlig råd til en hel og fin 520d, mens de med sekser fort blir mye dyrere.

TDS går jo også, men da er det enten touring, automat eller veldig lite utstyr. Eller en blanding av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en liten ting jeg lurer på ang min 525tds ikke no kritisk problem men er en liten irritasjon
har vert sånn helt siden motor bytte i våres
kald start(1 gløding) er den veldig treg startet(uansett ute temp og diesel mengde på tanken)
kald start(2 glødinger) starter med engang går litt hardt men jevner seg ut etterhvert og går som en kule
når den er varm så er alt som det skal være

kan det ha noe med slitte dyser å gjøre?
bilen er chippet i hjernen(ukjent type
egr er blokkert og koblet ut
gløde lampe virker som den skal(er nye glødeplugger)

 

bilen starter å går hver dag men er ikke i bruk akkurat nå
kunne vert greit å få fiksa det etterhvert om det lar seg gjøre

 

dette er sikkert ikke lett å svare på og det er tatt diagnose og det er ingen feilkoder på motor


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 520d var utrolig sprek. Synes ikke 530 jeg har nå er så mye sprekere selvom der er 90 hk mer :P synes også den var artig og kjøre da man måtte dra den ut på gir for at den skulle "funke". Gikk også veldig billig. Alt i alt en kanonbil med en forferdelig motorlyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo jeg også vant med en T25 Avensis med 116hk og synes den funker greit selv om den er treig. Så har ikke så høye forventninger :) Lavt forbruk og passe kraft så er jeg fornøyd. Eventuelt er det jo bare å plinge på TRF her for å gjøre noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF Steg 2 pakken til disse gjør de faktisk helt greie, i motsetning til hva jeg føler de er originalt. Det er også mest "bang for the buck". ettersom det ikke er mulig å få til mer uten omfattende endringer og ikke minst kostnader.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF Steg 2 pakken til disse gjør de faktisk helt greie, i motsetning til hva jeg føler de er originalt. Det er også mest "bang for the buck". ettersom det ikke er mulig å få til mer uten omfattende endringer og ikke minst kostnader.

Hvordan syns du e46 320d common rail versjonen blir med trf steg 2. Lurer på om jeg skal koste på meg det i 20 årsgave til meg selv.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har et spørsmål vedrørende fødepumpe til en 320 D e46 (commonrail).
Erfarte i går at den ikke gikk når jeg glødet, og fikk da heller ikke start.
Fikk taua bilen hjem. Lada batteriet et par timer i formiddag, og prøvde så å starte bilen. Nå gikk fødepumpa, og bilen startet.

Siden jeg ikke har lyst på samme feil igjen, så tenker jeg å bytte ut releet til pumpa i første omgang. Jeg var ute med hanskerommet og kikka litt bak sikringsboksen, der fant jeg bl. a. 4 releer på rekke og rad. Grønn - grønn - rød - grønn.

Ut i fra hva jeg har lest på nettet hittil, så skal det være et av releene til venstre. Er det noen som vet nøyaktig hvilket rele som er det riktige?
Bytter jeg releet, og problemet kommer tilbake, så blir det ny pumpe.

Er åpen for andre forslag til løsning, hvis noen har erfart dette problemet. 

Edit: http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E46/108-FUEL-Fuel_Pump_Testing/images_large/pic18.jpg

Bildet viser releene jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...