Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt et par 1. Gen pajeroer.

Hadde droppet tanken om store hjul hvis du skal trekke med den. Trekker knapt sin egen vekt da :-P

 

 

dette er vell gen2 (tror jeg, ekke in i slikt :lol:  )

 

 

blir nok bare noen litt tøffere hjul tipper jeg :P

følger med noen litt tøffere på delebilen jeg henter mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være ett vanvittig slit å kjøre med 2,8 tonn etter en sånn Pajero? En bekjent hadde Toyota Hilux som trekkbil til banebilen sin, han gikk over til Dodge RAM etter noen måneder. Værste er at Hiluxen brukte nesten like mye diesel som Dodgen med last på kroken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være ett vanvittig slit å kjøre med 2,8 tonn etter en sånn Pajero? En bekjent hadde Toyota Hilux som trekkbil til banebilen sin, han gikk over til Dodge RAM etter noen måneder. Værste er at Hiluxen brukte nesten like mye diesel som Dodgen med last på kroken :P

 

 

kjørte med 3.2tonn bak rangern (godkjent for 2.2, noe feilberegnet vekt :lol: )

fungerte helt fint det, kjører stort sett e6/annen motorvei så har aldri vært noe problem igrunn, klarer fartsgrensa uten stress,

 

med tom henger kjører man 100 stort sett der det går :lol:

 

med last, noe som stort sett bare er e30, så er aldri noe serlig over 1700-2000kg i praksis (hengern min veier nesten 700kg) så kjører jeg mye roligere da gidder ikke ødelegge noe på bilen jeg henter :P men blir gjerne 80-90km/t

 

men nå kan jeg hente no tyngre greier om jeg må ivaffall ;)

 

 

skal bare ha billig trekkbil med 4wd som klarer trekke mest mulig jeg :P

 

men amerikansk pickup er jo på en måte "drømmen" men finnes og fler andre biler jeg ville hatt istedet, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vil man ha en utfordring og litt spenning i hverdagen så er det bare å kjøre på med 2,8 tonn bak en Pajero. Husker jeg skulle hjelpe en kamerat å kjøre noe materialer opp til en hytte på fjellet, henger på ca 2 tonn etter Mitsubishi L300 med 95 hester... Er noe av det værste jeg har vært med på, men på en annen side så kjedet vi oss jo ikke for vi måtte jo "jobbe" med bilen hele tiden for å i det hele tatt komme oss noen vei. På tur nummer to fikk vi tak i en Tahoe og da ble alt plutselig mye bedre, kan si mye om kjøreegenskaper og kvalitet på slike biler men bedre trekkvogner får man ikke :)

Var ett pokkers slit å kjøre med 1,7 tonn skaphenger etter E34en også, 150 hesters automat er ikke akkruat det beste å dra tungt med :P Gikk fint på slettene men i bakkene måtte jeg bruke manuell trinnene på kassa aktivt for å utnytte det lille dreimomentet på 190 nm som M50B20en har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av 4hjulstrekkeren jeg ble litt fornøyd med.

 

RR%20HDR.jpg

 

For de som bryr deg om sånt så er det ARB-sperrer foran og bak, hevekit fra Terrafirma, polyforinger i alt, forsterka akslinger, 35-12.5 osv osv, og 100% engelsk lusus inni. Beste bilkjøpet jeg noensinne har gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også at de er tøffe. Det er ikke de peneste bilene sammenliknet med f.eks. M3, men jeg føler(tror) at TT RS er mye bang for the bucks. Den er nyere, billigere OG sprekere enn E9x M3 som jeg kikket på i utgangspunktet. Min har i tillegg Milltek eksos hele veien fra turbo, og det er heller ikke noe minus.

Kan slenge opp et bilde senere i dag[emoji4]

 

TT RS sprekere enn e9x M3? Fordi den er raskere til 100 da? Føler det blir litt som å si at en hårføner er sprekere enn en konvektor-ovn fordi man blir raskere varm av hårføneren..

 

Men TT RS er gromt altså, grattis med rå bil :)

Endret av flonoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT RS sprekere enn e9x M3? Fordi den er raskere til 100 da? Føler det blir litt som å si at en hårføner er sprekere enn en konvektor-ovn fordi man blir raskere varm av hårføneren..

 

Men TT RS er gromt altså, grattis med rå bil :)

TT RS er sprekere enn E9x M3, ja. Å påstå noe annet blir like dumt som å dra inn hårfønere i en diskusjon om biler :)

Takker :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...