Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fredrik 90 har jo bursdag idag! Det kan man ikke la gå ubemerket hen! Gratulerer!

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Skrevet (endret)

Har kommet over en ny e39 1998 modell  (m/manuell) med litt småplukk: 

  • kjølevæske lekker fra termostathus
  • airbaglampe lyser
  • bulk i tak
  • mangler en liten bit av bakfanger
  • et knekt dørhåndtak
  • cruisekontrollen er til og fra

Den har gått 260.000 og eier sier at "Motor sviver som en klokke og går godt" og bilen skal ha startet i -30 etter å ha stått stille i to uker.

Feil og slitedeler som nylig har blitt fikset:

"Nylig byttet hovedforinger i bakhjulstiling, kyllingben, fjærer, luftfilter, motorolje,slanger i kjølesystem (også under innsug), radiatorlokk(pga ventil), bakre del av eksosanlegg (litt tøffere lyd), bremsedeler.
Hele veivhusventilasjonsystemet er renset".


Bilen er en flytur unna så jeg får ikke sette den før jeg har kjøpt flybillett. Hva tenker dere om denne? Det jeg frykter mest er at alt småplukket gjenspeiler tilstanden til resten av bilen og at jeg vil ende opp som den siste eieren. 

 

Her er forøvrig link til begge bilene: e39 510i touring, e39 52i saloon - og helt til slutt et veldig pent eksemplar av en e36 compact jeg også har tittet på.

Endret av ssabidaa
Skrevet

Har kommet over en ny e39 1998 modell  (m/manuell) med litt småplukk: 

  • kjølevæske lekker fra termostathus
  • airbaglampe lyser
  • bulk i tak
  • mangler en liten bit av bakfanger
  • et knekt dørhåndtak
  • cruisekontrollen er til og fra

Den har gått 260.000 og eier sier at "Motor sviver som en klokke og går godt" og bilen skal ha startet i -30 etter å ha stått stille i to uker.

Feil og slitedeler som nylig har blitt fikset:

"Nylig byttet hovedforinger i bakhjulstiling, kyllingben, fjærer, luftfilter, motorolje,slanger i kjølesystem (også under innsug), radiatorlokk(pga ventil), bakre del av eksosanlegg (litt tøffere lyd), bremsedeler.

Hele veivhusventilasjonsystemet er renset".

Bilen er en flytur unna så jeg får ikke sette den før jeg har kjøpt flybillett. Hva tenker dere om denne? Det jeg frykter mest er at alt småplukket gjenspeiler tilstanden til resten av bilen og at jeg vil ende opp som den siste eieren. 

 

Her er forøvrig link til begge bilene: e39 510i touring, e39 52i saloon - og helt til slutt et veldig pent eksemplar av en e36 compact jeg også har tittet på.

Skjønner ikke at du ikke går for diesel i stedet? :huh:

Skrevet (endret)

BMWs TDS motor er jeg faktisk litt skeptisk til, så mye rart som skjer med de. Virker ikke som de kan fikses med en ny kobberpakning eller to, eller noen nye o-ringer alltid heller.

Jeg har besiktiget både 725TDS og 525TDS, samt 530D og TDSene har alle hatt litt dyselekkasje, treg å starte(kjent feil, med kjent grunn, men likevel), stopper eller vil ikke starte når de selv vil ved varm motor. 725TDSen hadde også en historikk som gikk igjen og igjen, toppakning og kjøleproblemer. Dette har jeg også lest er ganske vanlig.

M50-serien har jeg derimot mye mer godt å si om. Finnes det andre motorer som går med så fint raffinement som de? :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Skrevet

Fredrik 90 har jo bursdag idag! Det kan man ikke la gå ubemerket hen!

  

Hehe, jo takk for det :)

..stakkars dårligkvalitets-bil....

...som blir pisset på av kvalitetsbil :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...