Fredrik Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Neida... dette er for meg to sider av samme sak (og mon ikke du akkurat har oppdaget hvorfor jeg fokuserer på konstruksjonen). En elendig konstruksjon blir ikke bedre av at den er elegant, men hvis den både er elegant og en gjennomført konstruksjon... som Porsche 928 er... blir det ikke stort bedre. Designet er litt sært, men slik er det ofte med de virkelig fine tingene. Jeg liker ting som krever litt ekstra oppmerksomhet. Det kan være design eller kunst. Ting som "alle" fatter etter to nanosekunder er hverken spennende eller interessant i min verden...
R Andersen Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Nå har jeg sett på 928 i ca 30 år, og den har fremdeles ikke blitt hverken pen eller interessant. Jeg elsker Porsche, og drømmer om en 911 av riktig utgave, men 928 blir litt som E36 sedan Bauer-cabriolet, stygg og uinteressant. BMWE39turbo reagerte på dette 1
Sjøbuse Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Jeg syns også 928 er en drit stygg bil. Og 944 kommer like etter. Vist kan de være både bra og flott konstruert. Men for meg ødelegges mye av gleden i en bil når jeg syns det ser helt jævlig ut. Hvor mye stensprut skal til før det ikke går gjennom PKK for eksempel? Må det bli sprekk før det ikke går?
scoot Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Har vel noe med størrelsen på steinspruten og hvor den er plassert, får du en på 5cm midt foran føreren ( altså den hindrer sikt ) så skal ruten byttes / ikke godkjennes på PKK.
Thundercoil Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Morsomt, jeg liker 928 (sær, men kul) og 944 (flott), mens alle andre ser dritstygge ut. Uansett hvor bra de er, så er de for stygg til å vurderes. Vet ikke hvorfor, men jeg blir faktisk flau når jeg ser en 911 f.eks Godt vi er forskjellige Nytern reagerte på dette 1
Sjøbuse Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Har vel noe med størrelsen på steinspruten og hvor den er plassert, får du en på 5cm midt foran føreren ( altså den hindrer sikt ) så skal ruten byttes / ikke godkjennes på PKK. Ok. Den er vel ikke mer enn 1 cm kanskje. Nesten helt i bunn av ruta. Det kanbli jævlig dyrt om den må byttes, så håper jeg slipper.
axept Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Kan den ikke repareres da? Eller er den for heftig? Hadde steinsprut sånn ca rett frem for min sikt, litt under, men den kunne heldigvis fikses. Mente selv den var stor. Blir fikset gratis viss det kan..Byttes vel og mot egenandel..
scoot Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 (endret) Ok. Den er vel ikke mer enn 1 cm kanskje. Nesten helt i bunn av ruta. Det kanbli jævlig dyrt om den må byttes, så håper jeg slipper. Dyrt? Har du delkasko eller kasko så går det jo på forsikringen? ( Mot egenandel på 2k hvis du ikke har kasko+ hos enkelte ) Endret Februar 12, 2015 av scoot
Sjøbuse Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Kan den ikke repareres da? Eller er den for heftig? Hadde steinsprut sånn ca rett frem for min sikt, litt under, men den kunne heldigvis fikses. Mente selv den var stor. Blir fikset gratis viss det kan..Byttes vel og mot egenandel.. Er nok ikke for heftig. Men ruten er gammel og slitt. Så vil egentlig ha ny. Men det er dyrt. Dyrt? Har du delkasko eller kasko så går det jo på forsikringen? ( Mot egenandel på 2k hvis du ikke har kasko+ hos enkelte ) Bilen har ikke skilt. Da får jeg ikke Kasko/Delkasko. Bilen må på PKK før jeg får skiltene. Så håper den går gjennom PKK så jeg kan få på slik forsikring. Ruten er estimert til 25-50 000.- pr rute. Og jeg har 2. Litt ond sirkel. Ruta må gjennom PKK for og få skilt. Må (bør) ha skilt for å bytte rute
noekult Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 25.000 per rute? Tuller du? Pleier det å koste så mye??
Fredrik 90 Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Bavaria tok 18 500,- for å bytte rute på F10en i høst, fikk brev ifra forsikringa at dette var beløpet de utbetalte
Diiesel Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Steeeikje, trodde virkelig ikke at det var så dyrt å bytte rute. Er det samme pris på alle frontruter? Kan en ta brukte ruter fra like modeller?
FredrikE24 Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 (endret) Jeg har igrunn ikke et forhold til gamle sportsbiler i klassen, men jeg velger å se 928 sitt design sammenlignet med andre konkurrenters utseende i samme tidsrom. Jeg synes 928 og 944 er kule Porscher. 944 synes jeg er direkte tøff, 928 mnja, den har et interessant bakparti, synes ikke det er direkte ille, men har fått fikle en del med en kollegas 928s som han byttet til seg mot to Jaguar XJS'er og det er klart at dette var det beste av det beste når det gjelder sportsbiler på den tiden, rett og slett imponerende. Christer Glenning levererar! Endret Februar 12, 2015 av FredrikE24 Fredrik reagerte på dette 1
Sjøbuse Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 25.000 per rute? Tuller du? Pleier det å koste så mye?? Bilen til høyre er broren min sin. Min til venstre. Han har helt flate ruter. De ble nylig byttet. De kostet 10 000.- pr rute. Ble tatt på forsikring 2000.- De kunne bestille rutene fra Canada eller lage de selv litt billigere. Siden han har helt flate ruter var de ikke "så dyre" Biler med slike buede ruter kostet alt fra 25-50 000 sa de der da. Og min bil har slike buede ruter som går litt rundt hjørnet ved A stolpene. Klima comfort rute med regnsensor på E38'n kosta mellom 16 og 17 000.- noekult og Haukefer reagerte på dette 2
sandersander Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 27 000,- for rute på min gamle bil! Dere snakker varmt om varmetråder, helt til ruta må skiftes Hadde heldigvis delkasko, og fikk enda litt rabatt gjennom jobben, så endte på 500,- for meg.
Anbefalte innlegg