Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke helt fabrikat, men kjøpte noen senkefjærer hos GS til E34 540 Touring jeg hadde. Mener det var Eibach 35 mm.

Ble litt "stumpete" og kjøre, men lå bra på veien.

bilde 03.jpg

bilde 01.jpg

Først og fremst en pen E34 Touring. Videre tolker jeg dette litt som at om jeg vil beholde komforten burde jeg ikke satse på bare fjører? :) Stivere tåles..

Skrevet

Eibach (pro vel å merke) er svært gode fjærer. Typ det beste du får. Dette sammen med noe gode dempere (bilstein b8 til e34) så har du skikkelig kjøremaskin.

Vil du ta den enda lengre kam du også gå for m5 stabstag, m5 snekke og hardere foringer i casterstag og travers.

Skrevet

Nja. HR lager bra greier. Ac tviler jwg egentlig på at lager sitt eget. Tipper det er en av de nevnte som leverer til dem.

Jeg synes selv at når det gjelder e34 så har eibach truffet perfekt med fjærrate.

Skrevet

Okey, tenkte på fjær til min bil nå. Ved liksom ikke om kvalitetsforskjellen mellom forskjellige kjente merker.

AC bruker så vidt jeg vet Eibach fjærer :)

Skrevet

Kjører med Eibach Pro-kit på min bil, helt kanon det :) Hadde H&R på gamlebilen, de senket noe mer, men var også stivere å kjøre med... Eibach er et fint kompromiss :)

Skrevet

Først og fremst en pen E34 Touring. Videre tolker jeg dette litt som at om jeg vil beholde komforten burde jeg ikke satse på bare fjører? :) Stivere tåles..

I forhold til orginalt så blir den noe stivere ja. Ikke plagsomt, men når man får noe kortere fjæringsvei sier det seg selv.

Veiene her i Drammen er ikke av beste kvalitet, så humper og små ugjevnheter merkes bedre med de fjærene som jeg monterte på E34 jeg hadde.

Skrevet

Fine kontraster :) En kamerat har kjøpt seg Porsche 911 Carrera S (tror det er 991) så kom vi over denne gamle men sjarmerende Cortinaen :) 530en blir iallfall bra ifrakjørt av 911en, rå bil!! :D

post-47692-0-24257500-1436904912_thumb.j

Skrevet

ok...her kommer MITT innlegg. Fjørene foran på ene bilen min er kappet en halv runde. Skal dere drepe meg? Nei det kan dere ikke. Fjørene er taxi-fjører (har luftfjæring bak, justert ned med Star-diagnose) og har derfor en meget høy hvileposisjon. I min søken etter senkesett til bilen ble jeg av flere uavhengige verksteder og importører anbefalt å bare kappe... Om du går på finn så ser du veldig mange "2stk bakfjærer 211 senkesett"-selges annonser... Ikke enkelt å skaffe senk til bare foran..

 

Til og med verksmester hos 2 mercedes forhandlere sa "det går fint..kapp en runde..ingenting farlig"..

 

Og det har jeg gjort...og fått den godkjent 2 ganger.

 

Er som sagt forskjell på å kappe 1 runde kontra halve fjæra.. Ser flere bilprogrammer, blant annet Ovehauling, der det kappes i senkesett og originalfjærer... så...er vel ikke så farlig som folk skal ha det til om man bare tar en halv / en hel runde..

TAKK ,endelig en som skjønner hva jeg mener/skal frem til

Skrevet

TAKK ,endelig en som skjønner hva jeg mener/skal frem til

Heldig du stig.

Men desverre fortsatt ulovlig.

At noen på et bilverksted sier det er helt greit sier mer om verkstedet enn kompetangsen.

Og "bilprogrammet" Ovehauling er Amerikansk og lite med norske regler og gjøre.

Har sett "bilprogram" fra Russland og Cuba men trur neppe noen av bilene hadde fått norske skilter ;)

Skrevet

Det tror jeg faktisk ikke siden AvantGarde er fra USA, de er derimot JWL/VIA-sertifisert.

Hmm, kan man bruke slike sertifiseringer for å godkjenne i vognkort?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...