Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fikk et lite innfall om at jeg skal kose meg med litt rødvin og god mat som vorspiel på en større fest om to uker, eneste feilen er at jeg ikke liker vin!

Noen her som har tips om en god "nybegynner vin"? :) Er bitterheten jeg ikke kan fordra, men jeg har kanskje vært uheldig?

Edit:

Sitter å drikker en litt bitter druejuice for øyeblikket, kanskje det var der innfallet kom fra? :lol:

Min samboer "liker" ikke rødvin, men når jeg setter frem disse to, ja da sjenker hu ett glass til seg selv.

Voga og Medinet

vplj9yrbzx8rmecp8bh0.jpg

j9y0dep9ed70xvkf3qc3.jpg

Skrevet
Hehe, han kom med en bra comeback på hennes utsagn!

En vennine skrev følgende på facebook for en stund tilbake

Det fins et rykte som går rundt, som sier at gutter er sterkere enn jenter.. kjære gutter: Kan dere bære en baby i magen i 9 måneder? Kan dere lage mat og prate i telefon samtidig? Kan dere brenne pannen deres på en rettetang uten og klage etterpå? Kan dere gå hele dagen i høyhælte sko? Kan dere gråte hele natten, og våkne neste morgen som om alt er ok? Husk gutter, jentene er bare svake og hjelpeløse helt til neglelakken har tørket :)

Jeg svarte da:

Nei vi kan ikkje bære en baby i magen i 9 mnd, men skulle sikkert klart det hvis det var mulig. Vi kan lage mat og prate tlf samtidig. Vi gidder ikke bruke noe så unyttig som rettetang og høyhælte sko. Vi kan gråte hele natten og våkne neste morgen som om alt var ok, men jeg ser ikke helt vitsen?

Ikke så detaljert som den over her, men ganske lik tankegang :lol:

Skrevet
Ja, jeg tar det på kvelden, skikkelig tørt... Men ferdig til sommer`n. :) Får jo betalt for å gå det kurset og så da er det vel verdt det... Jobber med du da ben?

Jeg er nylig tatt fagbrev som prosessoperatør :)

Skrevet

Film fra idylliske Smøla ;) Regner med flobben kjenner seg godt igjen her :)

helt korrekt, selv om det kanskje ikke var fullt så idyllisk i år :lol:

Må også legge til at tar du en titt på reklamen for Smøla på fergen over til Kr.Sund så er jeg faktisk avbildet der også, fra Havfiskesenteret uten for puben til Magne 8)

Skrevet
Hehe, han kom med en bra comeback på hennes utsagn!

girl-gets-owned.jpg

Som mann bør man være litt forsiktig med å hovere iom. at forskning faktisk bekrefter at menn og kvinner er mer forskjellige enn vi liker å tro. Kvinner har en høyere smerteterskel og kvinner håndterer generelt "multi-tasking" bedre enn menn. Kvinner har også en hurtigere reaksjonsevne enn menn (signal/reflekshastighet mellom synsinntrykk, hjernen og reaksjon).

Det er flere naturlige og genetiske årsaker til disse fenomenene. At kvinner har en høyere smerteterskel enn menn overrasker ikke når man tenker på hvor vondt det må gjøre å føde et barn. Som fysisk svakere enn menn er nok fenomenet også naturens måte beskytte kvinnene på. De blir ikke behandlet like pent av menn i mer primitive samfunn og da kan man jo bare tenke seg hvor mye fysisk smerte de har måttet fortrenge opp igjennom historien. Vi skal heller ikke se bort fra at dette også kan ha en sammenheng med den hurtige reaksjonevnen. Kan du ikke beskytte deg fysisk mot vold og slag er det viktig at du vet eksakt når du skal vike tre millimeter unna. En god bokser gjør bruk av det samme fenomenet.

Man kan også forestille seg at den hurtige reaksjonsevnen var viktig med tanke på å beskytte seg selv og barna mot farer fra ville dyr i det tidlige steinalderhjemmet når mennene var på jakt. En hurtig reaksjonsevne kan ha vært naturens måte å gi kvinnene det lille ekstra overtaket når man fysisk er svak/svakere.

Når det gjelder kvinners utrolige evner til å "multi-taske" er jeg som far igjennom 18 år totalt overbevist. Når alt står på hodet en mandag morgen når alle skal ut av døren samtidig er det godt at noen har sånn nogenlunde styr på tingene. Tøy vasker seg ikke selv, innkjøpslister skriver seg ikke selv, barn kler seg ikke selv når de er små, hull i buksene syr seg ikke selv, huset blir ikke rent av seg selv, støv fjernes ikke av seg selv... osv. Menn flest overser slike detaljer alt for lett og mange bruker dessverre deres egen karriere og interesser litt for lett for ikke å delta mer i det praktiske arbeidet i hjemmet. Det er viktig å tenke på at kvinner også bør ha lov til å pleie deres karrierer og interesser også... i tillegg til å være mor og kone/samboer.

Skrevet
Ja, jeg tar det på kvelden, skikkelig tørt... Men ferdig til sommer`n. :) Får jo betalt for å gå det kurset og så da er det vel verdt det... Jobber med du da ben?

Jeg er nylig tatt fagbrev som prosessoperatør :)

Det er det jeg driver med og.. Har vel planer om å komme meg ut på platform etterhvert.. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...