Jørgen Lie Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Om du ikke tok den, kikk en gang til "NM gull 2011. Kåret til Norges besre røykelaks" Røkt ørret i skiver.
[space] Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Endelig noe fra Subaru som ser litt tøft ut: http://www.dinside.no/883094/subaru-brz-vekker-oppsikt Blir spennende å se om Subarus eller Toyotas versjon av bilen blir finest.
Marius2002 Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Postet den faktisk for noen sider tilbake! Utrolig lik Toyotas FT-86, blir morsomt å se IRL:)
TRF Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 erebus, fredrik; ikke lag svar som aldir har vært gitt nå da. Lukter et lite tilfelle av "jeg vil ikke forstå, for jeg har bestemt meg for hva som er saken". grunnen til at jeg spurte om hva du synes om danske soldater er at disse har jeg vært på øvelse med. Da et ganske bredt spekter, fra jegerkorpset, til noe "hv" greier. Og de er nok ikke så ulike normenn.
Fredrik Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 erebus, fredrik; ikke lag svar som aldir har vært gitt nå da. Lukter et lite tilfelle av "jeg vil ikke forstå, for jeg har bestemt meg for hva som er saken". grunnen til at jeg spurte om hva du synes om danske soldater er at disse har jeg vært på øvelse med. Da et ganske bredt spekter, fra jegerkorpset, til noe "hv" greier. Og de er nok ikke så ulike normenn. Glem Danmark... dette handler om Norge. Jeg forstår utmerket godt hva som er saken og som de fleste andre oppfatter jeg at saken bærer mer preg av regulær mobbing enn av krigstrening som ikke kan gjennomføres seriøst pga. tre kvinner som ikke vil bade nakne. Du representerer derfor med dine påstander en ukultur som ingen utenfor en snever gruppe innenfor forsvaret vil ha. Det er også symptomatisk for slike overgrepsaker at det er i typisk mannsdominerte machomiljøer som f.eks forsvaret at slike grove saker i det hele tatt eksisterer i 2011. All ære til disse kvinnene som faktisk gjennomfører miltærtjenesten og enda mer ære skal de ha for å tørre å stå frem. Lavpannede neanterthalerholdninger har vi ikke bruk for... så bort med machogutta.
|Ole| Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Vist man fyller eit glass fullt med vatn og isbiter, renner det over når isen smeltar da?
TRF Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 "Da er vi inne på noe annet, og hvis det viser seg at motivet var personlig ydmykelse, eller å se nakne jenter, så er jeg HELT enig med deg." Nok en gang, ikke vri saken til noe den ikke er. Din fremstilling av "miljøet" er nok passelig fjern for de som kjenner til det. Mullig det var sånn for 30 år siden dog, det skal ikke jeg blande meg i. Jeg vil gjerne også vite hva som gjør at du har så ufattelig god innsikt i dette til at du bare kan bestemme hva som har skjedd, og tegne en helt annen virkelighet enn det som er tilfelle i slike saker? (jeg sier enn det som er tilfelle, fordi alle som faktiks har vært igjennom slikt har et helt annet bilde enn deg på dette) Var ikke like morsomt å diskutere i dag som i går natt, men allikevel.
S.Hafsmo Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Vist man fyller eit glass fullt med vatn og isbiter, renner det over når isen smeltar da? Såfremt isbitene flyter i glasset: Nei.
Yngvejos Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Vist man fyller eit glass fullt med vatn og isbiter, renner det over når isen smeltar da? Is tar mer plass enn vann, så nivået i glasset vil minke når isen smelter.
|Ole| Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Vist man fyller eit glass fullt med vatn og isbiter, renner det over når isen smeltar da? Såfremt isbitene flyter i glasset: Nei. Vist ein båt er fylt med vatn og det svømmer mykje fisk i vatnet, synker båten om fisken daua?
TRF Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 yngvejos, dette blir mer snakk om masse, ettersom at volumet gjør seg selv (isbiter flyter) ole, hva??
|Ole| Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 La meg omformulere: Om ein tankbåt har ein tank full i svømmande fisk, blir båten tyngre om fisken daua?
Simpel Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Nei. Død fisk er ikke tyngre enn levende fisk.
Yngvejos Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 yngvejos, dette blir mer snakk om masse, ettersom at volumet gjør seg selv (isbiter flyter)ole, hva?? Min erfaring med isbiter er at mesteparten av isen blir liggende nedi væsken i glasset, men mulig at nivået forblir uforandret. Jeg bruker å drikke opp før isbitene smelter. Edit: Med nærmere ettertanke konkluderer jeg med at nivået vil forbli uforandret, siden massen vil være den samme i flytende og fast form. Med teorien min om synkende nivå, ville ikke havnivået økt ved polsmelting.
Anbefalte innlegg