Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når... hvor?... :?

Synes nå han har hold en fin linje her i dag iallfall! :) Den værste er jo Erebus for tiden!

Javel... Waqas har iallefall mottat en irettesettelse fra sjefen selv (Gunnar) idag og jeg tror bestemt ikke at han helt skjønner (eller vil skjønne) hvorfor.

At Gunnar er ute å bruker sintestemmen sin er jeg meget fornøyd med, da det finnes flere medlemmer her som kunne trenge seg en liten preike. Riktig nok så støtter jeg Wicky på at kommentaren til Gunnar i denne omgang ikke var berettiget. Det jeg fikk med meg var et sakelig spørsmål fra Wicky om hvorvidt bilen var tidligere kollisjonsskadet. Ser ingen grunn til at dette skal være upassende eller støtende på noe vis.

Om noen føler seg støtt eller krenket på noe vis fordi noen spør det spørsmålet så har de en svært lav terskel. Vertfall etter mitt syn.

Skrevet

Ingen problem så lenge det fins litt penger. :wink:

Hvis noen har tid da :lecture:

En turist går inn på et hotell i en liten gresk by. Han legger 300 euro på disken i resepsjonen og går opp for å se på rommet... Hotelleieren tar pengene og springer til slakteren og betaler fakturaen sin.... Slakter`n tar pengene og betaler bonden for det kjøttet han kjøpte på kreditt...Bonden løper til bensinstasjonen og betaler bensinen han har krita til traktorn sin... Eier`n av bensinstasjone...n tar pengene og betaler gjelda si til byens gledespike... Hun går til hotellet og betaler 300 euro som hun skylder for "arbeidsværelset" sitt... Hotelleieren legger pengene på disken. Turisten kommer ned trappa til resepsjonen. Han liker ikke rommet, så han tar de 300 euroene og går. Ingen har tjent så mye som et rødt øre, men hele byen er gjeldfri og fremtiden ser lys ut for tilfellet. :wink:

Skrevet

At Gunnar er ute å bruker sintestemmen sin er jeg meget fornøyd med, da det finnes flere medlemmer her som kunne trenge seg en liten preike. Riktig nok så støtter jeg Wicky på at kommentaren til Gunnar i denne omgang ikke var berettiget. Det jeg fikk med meg var et sakelig spørsmål fra Wicky om hvorvidt bilen var tidligere kollisjonsskadet. Ser ingen grunn til at dette skal være upassende eller støtende på noe vis.

Om noen føler seg støtt eller krenket på noe vis fordi noen spør det spørsmålet så har de en svært lav terskel. Vertfall etter mitt syn.

Det er åpenbart forskjellige meninger i denne saken, men jeg er enig med Gunnar i at kommentarene fra Waqas og Sjøbuse var svært lite fintfølende. Selvfølgelig er det rent formelt intet i veien for å spørre om den aktuell bilen er identisk med en bil gutta vet er kollisjonsskadet, men som Gunnar påpeker er tråden ikke det rette stedet for å ta opp denne problematikken. Iallefall ikke på det aktuelle tidspunktet. Kanskje vil det senere bli mer passende å ta opp problematikken, men dette avhenger av hvordan tråden utvikler seg. Alternativt kan slikt gjøres med diskret pr. PM.

Jeg synes at det er temmelig lite sympatisk... som noe av det første etter at trådeier glad og lykkelig har vist frem sin nye bil i forumet... å bringe på banen hvorvidt bilen har vært kollisjonsskadet eller ikke. Derfor spør Gunnar da også helt legitimt om Waqas og Sjøbuse mangle sosiale antenner. Det får være grenser for å være gledesdrepere også.

Et annet poeng er at mye tyder på at trådeier er relativt ung (iallefall virker det sånn og han får ha meg unnskyldt hvis jeg tar feil). Han har ikke kjøpt og solgt flere titalls (for ikke å snakke om flere hundre) biler og har således ganske sikkert ikke den erfaringen som bl.a Waqas har i dette gamet. Det er helt klart lettere å ta en uoppfordret melding om at din nye bil er kollisjonsskadet hvis man har noen år på baken i forskjellige biler. Jeg kjenner imidlertid ikke trådeier og må derfor ta forbehold om at jeg kan ta feil, men Gunnars (og Erebus') reaksjon er etter min mening fullt forståelig.

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg kobler min Viasat HDPVR tuner (gamle typen) til trådløst nett?

Må jeg kjøpe en til trødløs ruter og montere den ved siden av tuneren for så og koble den på mitt eksisterende trådløse nett så jeg kan strekke en kabel mellom?

Skrevet
Noen som vet hvordan jeg kobler min Viasat HDPVR tuner (gamle typen) til trådløst nett?

Må jeg kjøpe en til trødløs ruter og montere den ved siden av tuneren for så og koble den på mitt eksisterende trådløse nett så jeg kan strekke en kabel mellom?

Kan du ikke handle homeplug/powerline. Så tar du det over strømnettet :) Har selv Devolo og fungerer glitrende så lenge du ikke må gjennom 20 kurser og eventuelt eldre strømnett i huset.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579527

eventuelt

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635206

Skrevet

Kan du ikke handle homeplug/powerline. Så tar du det over strømnettet :) Har selv Devolo og fungerer glitrende så lenge du ikke må gjennom 20 kurser og eventuelt eldre strømnett i huset.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579527

eventuelt

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635206

Takk skal du ha :)

Det der bør jo fungere.

Har faktisk aldri hørt om det engang....

Skrevet

Jaha! Nå var det nettopp like før jeg slo til å kjøpte en E34 525I på impuls her! Begunderrød 93 mod som har trilla 211 000 med skinn og kjørecomputer, bilen trengte en GRUNDIG polering (Ellers var den fin for rust og skader) nye skiver og klosser, et par foringer i forstillig og nye sommerdekk! 7000,- skulle han ha siden det var meg, ville bli kvitt bilen før snøen kom :wink:

Ettersom bilen var fullt kjørbar og EU godkjent helt til desember 2012 så var det fristene å ha en bimmer til i garsjen, men fornuften og dama fikk meg på bedre tanker :roll:

Skrevet
Jaha! Nå var det nettopp like før jeg slo til å kjøpte en E34 525I på impuls her! Begunderrød 93 mod som har trilla 211 000 med skinn og kjørecomputer, bilen trengte en GRUNDIG polering (Ellers var den fin for rust og skader) nye skiver og klosser, et par foringer i forstillig og nye sommerdekk! 7000,- skulle han ha siden det var meg, ville bli kvitt bilen før snøen kom :wink:

Ettersom bilen var fullt kjørbar og EU godkjent helt til desember 2012 så var det fristene å ha en bimmer til i garsjen, men fornuften og dama fikk meg på bedre tanker :roll:

Hmm.. Høres ut som fornuften og dama fikk deg på dårligere tanker :D

Regel nr 1: Skader aldri med en bimmer til i garasjen :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...