Fredrik Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 God helg folkens! http://www.youtube.com/watch?v=rYnFcuFPycA Kjempefin låt, men jeg sliter dessverre litt med dialekten etter 12 år i Danmark...
Marius2002 Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 God helg folkens! http://www.youtube.com/watch?v=rYnFcuFPycA Kjempefin låt, men jeg sliter litt med dialekten etter 12 år i Danmark... Nordnorsk er min favorittdialekt. Når vi er inne på dette, så selvfølgelig har du hørt Sommerfugl i Vinterland. Vinni har sunget den på nytt foran Halvdan Sivertsen. Absolutt bra. Så fantastisk å se hvor rørt Halvdan blir.
asv Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Norske visesangere kan få gå og grave seg ned under en stein og bli der spør du meg. Alt de synger er så klisjeaktig, det er ofte dårlig gjennomførte og klisjefylte melodier til, og ikke minst så gjentar de seg selv tusen ganger. Har man hørt en sang av de så har man jaggu meg hørt minst 10... Det er rett og slett lite oppfinnsom og lite evolusjonerende musikk. Eneste "visesangeren" jeg takler må være Øystein Sunde da han i motsetning til de andre dottene synger om morsomme temaer med en morsom synsvinkel selv på det som måtte være noenlunde alvorlig, og har en fantastisk melodisk gitar i bakgrunnen
Marius2002 Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Norske visesangere kan få gå og grave seg ned under en stein og bli der spør du meg. Alt de synger er så klisjeaktig, det er ofte dårlig gjennomførte og klisjefylte melodier til, og ikke minst så gjentar de seg selv tusen ganger. Har man hørt en sang av de så har man jaggu meg hørt minst 10...Det er rett og slett lite oppfinnsom og lite evolusjonerende musikk. Eneste "visesangeren" jeg takler må være Øystein Sunde da han i motsetning til de andre dottene synger om morsomme temaer med en morsom synsvinkel selv på det som måtte være noenlunde alvorlig, og har en fantastisk melodisk gitar i bakgrunnen Øystein Sunde og Halvdan Sivertsen ilag synes jeg er bra Her har du de gamle (og ordentlige) Gitarkameratene:
flonoen Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Siden halvdan er så poppis plutselig: Spør igjen i samme slengen, noen som har erfaringer med milltek-eksos?
[space] Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Av gitarkameratene er det helt klart Jan Eggum som er den beste. Når jeg var 14 synes jeg selvfølgelig Øystein Sunde var best, men i ettertid ser jeg jo at Jan Eggum har skrevet veldig mange bra låter.
Fredrik Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Nordnorsk er min favorittdialekt. Når vi er inne på dette, så selvfølgelig har du hørt Sommerfugl i Vinterland. Vinni har sunget den på nytt foran Halvdan Sivertsen. Absolutt bra. Så fantastisk å se hvor rørt Halvdan blir. Jeg har absolutt sansen for Nordnorge og det meste som kommer fra landsdelen, men akkurat dialekten(e) kan for østlendinger være litt krevende etter mange år i utlendighet. Når det gjelder dialekter og natur er Norge et temmelig stort og rikt land...
Marius2002 Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Nordnorsk er min favorittdialekt. Når vi er inne på dette, så selvfølgelig har du hørt Sommerfugl i Vinterland. Vinni har sunget den på nytt foran Halvdan Sivertsen. Absolutt bra. Så fantastisk å se hvor rørt Halvdan blir. Jeg har absolutt sansen for Nordnorge og det meste som kommer fra landsdelen, men akkurat dialekten(e) kan for østlendinger være litt krevende etter mange år i utlendighet. Når det gjelder dialekter og natur er Norge et temmelig stort og rikt land... Når du en gang går til anskaffelse av en Porsche får du legge turen nordover! Anbefaler å stoppe innom Nyksund og Henningsvær!
[space] Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Så en svart 964 kjøre i sørpa på Majorstua i dag. Kanskje det egentlig er en bra all round bil
CV-Erik Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Så faktisk både en ganske så ny 911 (2009-10 kanskje?) og en gammal 911 var ute å kjørte i saltlaka i går
e30meet Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Klart for påmelding til E30meet 2012 nå! http://www.e30meet.com Vi har også noen t-shirts til salg for 200,- inkl frakt! Mer info i tråden vår her på bimmers..!
flonoen Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Las i svensk avis på jobben i dag. Minitest av ny Porsche 911 Carrera S. "Pris från: 1 074 000". Ei svensk krone er vel 0,87 norske ca, så da snakker vi rundt 900 000 kroner for en 400 hesters flett ny Porsche.
flobben Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 ":3us7nmu9]Så en svart 964 kjøre i sørpa på Majorstua i dag. Kanskje det egentlig er en bra all round bil Påsja har vel mye vekt over drivhjula, samt ofte sperre, så bør jo være en knall vinterbil. En bekjent hadde 996 cab og ingen ting fulgte den på vintern ut av kryssa. Masse vekt over drivhjula og gode vinterdekk
Kvasi Skrevet Januar 28, 2012 Skrevet Januar 28, 2012 Bortsett fra IXen jeg har nå er porsche 944 den beste vinterbilen jeg har hatt.
Anbefalte innlegg