Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får håpe for hans del at det var ekte saker, ellers hadde jeg dratt fra han. HEHE! Tror det måtte være det. Var omtrent så jeg fikk vondt i hode ved et LITE pådrag. Var dessverre inne i et boligstrøk, så det ble bare "litt" :)!

Skrevet
Høres egentlig ut som en bil som er fryktelig slitsom på langtur.

Det kommer an på innstillingen. Jeg har hatt 3 turer til Nürburg i e30en 150 mil hver vei. Jeg er på forhånd klar over at det kommer til å bli 24 timer med bråk og risting. Likevel koser jeg meg hele veien og opplever det ikke som ukomfortabelt i det hele tatt. Man finner alltid ett kompromiss mellom fart og lyd som gjør at man kan kommunisere med de andre i bilen. Når man får ett kick og vil kjøre inspirert, er lydbildet bare en bonus. ;)

Skrevet

Det kommer an på innstillingen. Jeg har hatt 3 turer til Nürburg i e30en 150 mil hver vei. Jeg er på forhånd klar over at det kommer til å bli 24 timer med bråk og risting. Likevel koser jeg meg hele veien og opplever det ikke som ukomfortabelt i det hele tatt. Man finner alltid ett kompromiss mellom fart og lyd som gjør at man kan kommunisere med de andre i bilen. Når man får ett kick og vil kjøre inspirert, er lydbildet bare en bonus. ;)

Jojo, jeg hadde for min del lagt ut på roadtrip med en Caterham og. Dekkstøy, dårlig lydisolasjon, hard fjæring o.l. plager ikke meg (selv om det ødelegger svært mye for passasjerer, etter min erfaring med å kjøre en røff bil vs. det å være passasjer i samme bil). Bare setene ikke jævlige så takler jeg sikkert det meste.

Tenkte i grunn på lydnivået fra eksos/motor som brummer så mye at det gir hodepine etter en liten stund. God lyd er når motoren synger ved aksellerasjon("sportsbillyd"). Ubehagelig lyd er når du kjører rundt med høl i potta og får hodepine av brommingen som vibrerer inn i kupéen.

Altså, det som på engelsk kalles "droning". Det fenomenet som gjør at mange med italienske sportsbiler går fra sportseksos tilbake til standardeksos igjen, fordi sportseksosen gir heftig lyd ved hissig kjøring, men ved vanlig kjøring sier eierne at det blir for slitsomt i lengden (spesielt nå som Ferrarier, Lamborghinier o.l. har blitt så bra at de brukes ofte).

Huff, vanskelig å forklare, men håper du skjønte hva jeg mente. Og jeg misunner fortsatt E30en din, høres ut som en kjøre/glisemaskin! :)

Skrevet

Husker godt når han bygget en AC Cobra av en Sierra. :)

Det er dessverre det eneste programmet jeg har sett av den serien, tror jeg må laste ned resten også.

Wheeler Dealers har forresten begynt med ny sesong, forrige uke var det en Fiat Dino coupè, og denne uken var det en Morgan. De skal også ta en e39 M5 i denne sesongen.

Skrevet

Jojo, jeg hadde for min del lagt ut på roadtrip med en Caterham og. Dekkstøy, dårlig lydisolasjon, hard fjæring o.l. plager ikke meg (selv om det ødelegger svært mye for passasjerer, etter min erfaring med å kjøre en røff bil vs. det å være passasjer i samme bil). Bare setene ikke jævlige så takler jeg sikkert det meste.

Tenkte i grunn på lydnivået fra eksos/motor som brummer så mye at det gir hodepine etter en liten stund. God lyd er når motoren synger ved aksellerasjon("sportsbillyd"). Ubehagelig lyd er når du kjører rundt med høl i potta og får hodepine av brommingen som vibrerer inn i kupéen.

Altså, det som på engelsk kalles "droning". Det fenomenet som gjør at mange med italienske sportsbiler går fra sportseksos tilbake til standardeksos igjen, fordi sportseksosen gir heftig lyd ved hissig kjøring, men ved vanlig kjøring sier eierne at det blir for slitsomt i lengden (spesielt nå som Ferrarier, Lamborghinier o.l. har blitt så bra at de brukes ofte).

Huff, vanskelig å forklare, men håper du skjønte hva jeg mente. Og jeg misunner fortsatt E30en din, høres ut som en kjøre/glisemaskin! :)

Nå skal ikke jeg sammenligne meg med de drømmebilene du nevner her, eller.. vent litt.. Jo det skal jeg..

Kult at bilen høre lynings ut, men for tiden syns jeg faktisk at det er enda kulere å ha lite lyd. Men motor..

Skrevet
Noen som husker "is born" seriene på Discovery? Jeg savner Mark Evans... en kul veterinær med flair for tekniske detaljer. Han bygget biler, motorsykler, et helikopter etc. og programmene var veldig typisk britiske... som dagens Wheeler Dealers... :)

http://www.markevans.co.uk/mark-evans-t ... uction.php

http://www.youtube.com/watch?v=kN8N3Gc17Q8

Jeg likte og serien til Mark Evans. Det er den eneste serien som faktisk viser den interessante delen av slike bygg, og ikke bare fokus på hvor dårlig tid alle har.

Fulgte med på "A car is reborn" Jaguaren og "A car is born" AC-Cobraen. Vet han har bygget en offroader også, men denne har jeg dessverre ikke sett.

Skrevet

Noen som har noe erfaring med Nissan 300 zx? holdbare motorer etc? er igrunn på utkikk etter supra, men enten blir dem solgt asap på nette, eller så er dem overprisa.

Disse Nissane ser jo greie ut, men lurer litt på åssen dem er til banebruk ;)

Skrevet
Jojo, jeg hadde for min del lagt ut på roadtrip med en Caterham og. Dekkstøy, dårlig lydisolasjon, hard fjæring o.l. plager ikke meg

Er ikke caterham takløs?

Skrevet
Jojo, jeg hadde for min del lagt ut på roadtrip med en Caterham og. Dekkstøy, dårlig lydisolasjon, hard fjæring o.l. plager ikke meg

Er ikke caterham takløs?

Jo, snakket generelt sett.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...