Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
idag skal det søkes i husbanken. så er det å vente 3 uker på svar! har allerede søkt om førstehjemslån fra kommunen :D

Søktr førstehjemslån i kommunen for 3 mnd siden. Nå er leiligheten kjøpt, og har enda ikke fått svar.... Hurra for kjapp behandlingstid! :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

ja, er snart en mnd siden jeg søke også :P hvis ikke jeg hører noe innen vi har fått godkjent husbanklånet, skal jeg pushe på ;)

Hei. Fikk svar etter 7 arbeidsdager eller noe jeg... Var bare løpe og kjøpe. Bare å glede seg!!! Er så digg å "eie" noe. Selvom det er banken som eier. Men men, et sted må man begynne.

Skrevet
JFGI... Søkeord; oppsigelsesbrev.

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?ctw11p

Sent from my iPhone using Tapatalk.

Hei hei, jeg har googlet. Googler alltid først.

Men likevel sitter jeg som et spørsmålstegn... Jeg må ha slikt matet inn med te-skje

Er bare å skrive to linjer om hva det gjelder:) Sjefen vet jo hva det er så er jo bare for å ha det i arkivet.

eks:

Jeg xxx xxx sier herved opp min stilling som xxx xxx med virkning fra 01.06.12. Siste arbeidsdag vil da bli 01.08.12.

Mvh

xxx xxx

Skrevet
Nok en gang så viser BMW at de er et bedre produkt enn Mercedes :) Når 6 år gamle X5 danker ut nye ML i en sammenlikningstest så er det et tegn på at selv aldrene BMW modeller henger med nye konkurrenter uten problem :)

http://www.abcnyheter.no/motor/2012/05/ ... -i-finstas

BMW X5 ble testvinner med knappest mulig margin foran Mercedes ML. Det er også verdt å merke seg at ML kun stiller med en rekkefirer på 2,1 liter mot BMW´ens rekkesekser på 3 liter. Jeg synes ikke at dette var spesielt imponerende... snarere tvert imot når man legger til at ML´en er nesten 100K billigere.

Skrevet
JFGI... Søkeord; oppsigelsesbrev.

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?ctw11p

Sent from my iPhone using Tapatalk.

Hei hei, jeg har googlet. Googler alltid først.

Men likevel sitter jeg som et spørsmålstegn... Jeg må ha slikt matet inn med te-skje

Er bare å skrive to linjer om hva det gjelder:) Sjefen vet jo hva det er så er jo bare for å ha det i arkivet.

eks:

Jeg xxx xxx sier herved opp min stilling som xxx xxx med virkning fra 01.06.12. Siste arbeidsdag vil da bli 01.08.12.

Mvh

xxx xxx

Husk å be om sluttattest ;-) Du kan også skrive at du vil gå av før om det er muligheter for det. (Om det er ønskelig for deg).

Skrevet
Nok en gang så viser BMW at de er et bedre produkt enn Mercedes :) Når 6 år gamle X5 danker ut nye ML i en sammenlikningstest så er det et tegn på at selv aldrene BMW modeller henger med nye konkurrenter uten problem :)

http://www.abcnyheter.no/motor/2012/05/ ... -i-finstas

Du sier noe der, men allikevell da... Vi snakker 300k i prisforskjell da hehe Får jo en fin Golf gti til madammen, og er vell bedre å kjøre ML med blid frøken, eller x5 med grinete kjærring :P Har jo flere "tilgode" muligheter der da, når du har lagt litt Golf gti aksjer eller noe i den duren :lol: ... For å ta det med et lite smil og humor hehe

Skrevet
Du sier noe der, men allikevell da... Vi snakker 300k i prisforskjell da hehe Får jo en fin Golf gti til madammen, og er vell bedre å kjøre ML med blid frøken, eller x5 med grinete kjærring :P Har jo flere "tilgode" muligheter der da, når du har lagt litt Golf gti aksjer eller noe i den duren :lol: ... For å ta det med et lite smil og humor hehe

Ekstrautstyr som f.eks delt forseterygg med individuell justering av de to delene, Headup Display og elektrisk lukking av alle dørene gjør ingen kvalitetsmessig forskjell på bilene. Prisforskjellen på rundt 100K i grunnutførelse er derimot et viktig parameter selvom årsaken er Mercedesens mindre, men vesentlig mer effektiv motor.

Skrevet
Det ryktes at HKH Mette Marit prioriterer årets konferanse i Young Global Leaders, som er en avdeling under World Economic Forum, fremfor prinsessedåp i Sverige. Dette høres jo både viktig og interessant ut, men hva er egentlig Young Global Leaders og er kronprinsessen f.eks utnevnt til representant for forumet og i tilfelle hvorfor?

Ja... hun ble en representant for forumet i 2010. Det ble hun i kraft av å være kronprinsesse av Norge(!). Ellers teller forumet et par andre kongelige, noen ministre, yngre virksomhetsledere, artister (inkl. dansere og politikere), forfattere, basketballspillere, poeter, TV personligheter og ymse rådgivere.

Det er litt uklart hva målsettingen for Young Global Leaders rent konkret er, men iht. kongehuset.no er formålet med forumet å samle unge mennesker som ønsker å bruke deres engasjement og handlekraft til å forme verden for fremtiden. Det er i denne sammenhengen interessant at det ikke tydelig går frem av forumets sider på nettet at Young Global Leaders er en upolitisk organisasjon. Vi må derfor anta at forumet selv vurderer at deres målsettinger ikke kan oppnås uten politiske virkemidler (direkte og/eller indirekte). Hvordan dette evt. bør håndteres vis a vis at Norge har et konstitusjonelt monarki der monarken har en klar ikke-politisk rolle bør etter min mening absolutt være et tema for regjeringen og offentligheten.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10053560

http://www.weforum.org/community/forum- ... l-leaders#

Det er åpenbart flere enn undertegnede som stusser litt over Mette-Marits prioriteringer... :roll:

http://www.kjendis.no/2012/05/22/kjendi ... /21698351/

Skrevet

BMW X5 ble testvinner med knappest mulig margin foran Mercedes ML. Det er også verdt å merke seg at ML kun stiller med en rekkefirer på 2,1 liter mot BMW´ens rekkesekser på 3 liter. Jeg synes ikke at dette var spesielt imponerende... snarere tvert imot når man legger til at ML´en er nesten 100K billigere.

Jeg forventer ikke at forumets Mercedes entusiaster skal være enige med meg :)

Men likevel, det faktum at X5en er såpass gammel som modell så kan den fortsatt hevde seg over nye ML. Uansett å mye Mercedes entusiast man er så er det soleklart at X5en biter bra i fra seg. Tenk bare på når ny X5 kommer sent neste år, den kommer til å legge ML milevis bak seg når gamleversjonen allerede holder nye ML bak seg.

Mercedes er desverre tatt godt igjen av BMW og Audi ligger rett etter :) Var det samme når W212 kom, E60 LCI klarte likvel å hevde seg over W212 i diverse sammenlikningstester.

Skrevet
Jeg forventer ikke at forumets Mercedes entusiaster skal være enige med meg :)

Men likevel, det faktum at X5en er såpass gammel som modell så kan den fortsatt hevde seg over nye ML. Uansett å mye Mercedes entusiast man er så er det soleklart at X5en biter bra i fra seg. Tenk bare på når ny X5 kommer sent neste år, den kommer til å legge ML milevis bak seg når gamleversjonen allerede holder nye ML bak seg.

Hehehe... jeg er først og fremst "gammelbenz" entusiast. Dagens modeller interesserer meg egentlig ikke så mye. Mitt poeng er ikke å påstå at ML er en enormt fin bil (X5 er en mye finere bil), men rett skal være rett. Husk at X5 de facto er standarden i dette markedet (hvis vi ser bort fra enkelte mye dyrere Porsche Cayenne modeller) og i den sammenhengen er det lett imponerende at ML gjør det så bra som den gjør med en liten rekkefirer. Det er ingen tvil om at den kommende X5 modellen kommer til å gjøre rent bord... så der er vi helt enige... :)

Skrevet

Hm, lurer på hva det vil si å grisekjøre en motor? Det hender jeg drar min til 3500 RPM, skjer det noe hvis jeg hadde konsekvent gjort det hele tida? Blir den slitt etter hvert da? Spør av nysgjerrighet, ikke fordi jeg har tenkt til å gjøre det! :P

Skrevet
Hm, lurer på hva det vil si å grisekjøre en motor? Det hender jeg drar min til 3500 RPM, skjer det noe hvis jeg hadde konsekvent gjort det hele tida? Blir den slitt etter hvert da? Spør av nysgjerrighet, ikke fordi jeg har tenkt til å gjøre det! :P

I boka på bilen min (535) minnes jeg at det er 5tusen rpm som er maks kjøreturtall, altså turtallet man kan lige på over tid.

Så 3500rpm er fint lite, du kan dra på til rødsona før girskifte uten at dette skal slite noe nevneverdig :wink: (På en driftsvarm motor)

Edit( Mye mulig det var 5800rpm som var maks også!)

Leste i boka på 732'n (e23 1982) som lå her

After a lenghty period spent in heavy city traffic or in a slow-moving queue of vehicles, you are recommended to give your car's engine a chance to "breathe deeply" by driving for some distane at engine speeds between 4500 and 5500\min.

This will disperse any soot deposits in the combustion chambers

Det står også "Max. continuous engine speed - 6000\min :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...