Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hehe, ja så lenge du ikke påstår at Mercedes er bedre enn BMW så er det greit for meg :wink:

BMW har utvilsomt mange svært kompetente modeller, men Mercedes-Benz spiller langt fra 2. fiolin over hele linjen. Mercedes-Benz ligger også generasjonsmessig etter når det gjelder et par av modellseriene (den mest interessante er kanskje C-klassen). Jeg synes bl.a ikke at BMW har et skikkelig alternativ til SL-klassen... egentlig heller ikke CL-klassen... og heller ikke A-klassen... og for ikke å snakke om SLS-klassen og GL-klassen. Geländewagen... eller G-klassen holder vi utenom, men med tanke på at den grunnleggende er 33 år gammel er den sannelig imponerende. Det er som om BMW stadig skulle ha produsert en modell basert på E12 som var helt unik samt ekstremt kompetent og gjennomført i sin niche... 8)

Skrevet

Jeg har alltid likt Mercedes sitt design, men det som har holdt meg tilbake fra å kjøpe en, er interiøret. Forferdelig gyselige greier.

Det samme gjelder enkelte Porscher jeg har vurdert oppigjennom årene. Synes det ser veldig "toyota" ut.

66_637863900_xl.jpg

Skrevet

tja.. ser ut til at det blir "Nytt" anlegg i stua da. kjekt å spella litt låter på. dog uten di små høtalerne !

040_yamaha+a-s700+01.jpg

202-NS-KIT_700-700_black.jpg

Skrevet
Jeg har alltid likt Mercedes sitt design, men det som har holdt meg tilbake fra å kjøpe en, er interiøret. Forferdelig gyselige greier.

Det samme gjelder enkelte Porscher jeg har vurdert oppigjennom årene. Synes det ser veldig "toyota" ut.

[ Bilde ]

Det er ikke uten grunn at Porsche entusiastene her inne glatt hopper over 911/996 (også med automatgear da) og den første generasjonen Boxster/986. Jeg har aldri likt 996, men jeg anerkjenner at modellen markerer en teknisk og markedsmessig milepæl for Porsche... nemlig overgangen til superbil ytelser for 911. Porsche 911/997 (spesielt facelift) er imidlertid verdt hver eneste ekstra krone... :)

Skrevet
Jeg har eksamen i kjemi & prosess i morgen og jeg kom akkurat på at jeg har glemt å kjøpe kalkulator...

jeg har og eksamen i kjemi og prosess nå på fredag :)

men ser du er 26? er ikke det litt sent å ta eksamen?

går selv vg2 på Stavanger offshore tekniske skole nå, men begynner i lære i Statoil på kårstø i høst :D gleder meg enormt.

Skrevet

Etter 27 år uten står det endelig ei boble på brutterns gårdsplass igjen :)

1968 1300, stått urørt fra 86 til i fjor da vedkommende jeg handla av dro den frem og begynte mekke litt.

Må sveise inn en kanal samt ett par mindre hull, men ellers virker den overraskende bra :D

88ths28e8zignan6vfd3.jpg

t75sogpyzd93u5e9c0pu.jpg

8rt82gh5w4qh53ng6mjk.jpg

Skrevet

[ Bilde ]

Det er ikke uten grunn at Porsche entusiastene her inne glatt hopper over 911/996 (også med automatgear da) og den første generasjonen Boxster/986. Jeg har aldri likt 996, men jeg anerkjenner at modellen markerer en teknisk og markedsmessig milepæl for Porsche... nemlig overgangen til superbil ytelser for 911. Porsche 911/997 (spesielt facelift) er imidlertid verdt hver eneste ekstra krone... :)

Nå har jeg aldri vurdert en porsche hardt nok til at jeg har satt meg inn i Porschemodellene (annet enn 924/944/928), men hvis det stemmer det du sier, er det vel kanskje det som er årsaken til at 996 er såpass "billige".

Hva ville du valgt om du hadde tenkt å bruke f.eks 400k på en Porsche? Eller er det rett og slett for lite for å kunne kjøpe noe gøy?

Skrevet

Jeg synes Mercedes er veldig flotte biler å se på, bortsett fra A og B-klassen. De skal også ha for flotte motorer og fin teknikk men som det snakkes om over her så er interiøret i samtlige forferdelig. Kjørte W212 i fjor og jeg ble overrasket over all hardplasten i interiøret, virket ikke som en premiumbil liksom. Designet på bilene er bra men i likhet med Audi så blir det rett og slett kjedelig i forhold til BMW.

En annen ting, når man sitter i en MB taxi så har jeg lagt merke til flere ganger en hel helvettes knirking fra interiørtet. Virker jo så slitent :roll:

Nei Mercedes er ikke noe for meg, og det kommer det aldri til å bli heller :)

Skrevet
Jeg har eksamen i kjemi & prosess i morgen og jeg kom akkurat på at jeg har glemt å kjøpe kalkulator...

And you're official fucked. Åssen kalkis trenger du, hvor avansert?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...