Marius2002 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 ":2fs5l07w]Farging av interiør kan jo bli rimelig bra det også, om en ikke vil bytte det ut.Så... e61: Hvilken motor? 525d, 520d, 523i? Eller A6 avant til samme pris? +-250k Får se litt utover høsten... Får man 520i da i E60/61? Er ikke inne på modellene lengre, er så mange! Vil tro dette er mer enn nok. Sekseren er oppskrytt i 525/325-klassen, det er en lat sekser(ikke misforstå). Samme som 320i og 520i på tidligere BMW-modeller med seksere er også late seksere. Når det kommer til diesel opp mot bensin så er vel dette i utgangspunktet smak og behag? Jeg hører rykter om at Oslo vil forby diesel enkelte dager, og kanskje da lurt å velge bensin. Min familie har hatt en 2009 1,8T Audi A4 bensin og skal skifte den ut med en A4 Allroad som er diesel. Jeg er personlig fan av bensin, men bensinmotorer bruker jo en hel del mer drivstoff pr. mil samt er en krone dyrere. Lykke til med valget, noe jeg mener er opp til hver enkelt hva de liker, vi har alle forskjellige preferanser
awt Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Man fikk 520i i facelift-utgaven av e60 ja, med en rekkefirer på 170hk. En annen ting er potensielle utgifter på en dieselbil. Om de ikke bryter sammen oftere (noe jeg mener de gjør, med tanke på turbom swirl flaps osv.), er de ihvertfall dyrere å fikse når de først bryter sammen.
Fredrik Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 ":38jsjsf1]Med tanke på de nye reglene som kommer? Ser jo den, og er ikke noen spesiell dieselfantast, men dieselen vil vel oppleves raskere i daglig pen kjøring? Jeg savner jo faktisk sjeldent noe effekt selv med min 101hk 1.9tdi nå, og det er jo litt skremmende... Vil ikke 523i oppleves seigere enn 525d, i tillegg til det med 1 krone literen billigere drivstoff og mindre forbruk. Jeg kjenner meg igjen i denne beskrivelsen og det er mye derfor vi har hatt vår 318d så lenge. Til daglig bruk har 115 "dieselhestekrefter" vist seg å være mer enn nok. Vi har jo litt av den samme erfaringen også når det gjelder "downsizing" av motor iom. at vi begge hadde en bensinrekkesekser som ytet 170 HK før vi kjøpte en dieselbil. Det er selvfølgelig det høye tilgjengelige dreiemomentet som er årsaken til at dieselbilene har tilstrekkelig med effekt. Vår tidligere M52B25 motor hadde ikke et mye mindre dreiemoment enn vår nåværende M47D20 motor (245 vs 265 Nm), men det gjør en stor forskjell om dette dreiemomentet er tilgjengelig ved 3950 rpm eller 1750 rpm. Nogenlunde slik er det idag også selv om motoren i E60 523i har en noe flatere effektkurve (230 Nm mellom 3500 og 5000 rpm). En moderne dieselmotor har en effektutvikling som langt overgår dette. Dette er definitivt ikke et enkelt valg... og det blir ikke enklere av at myndighetene er håpløst inkonsekvente når det gjelder avgiftsregimet. Tildels revolusjonerende ny teknikk når det gjelder bensinmotorer forstyrrer også bildet...
Yngvejos Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Får man 520i da i E60/61? Er ikke inne på modellene lengre, er så mange! Vil tro dette er mer enn nok. Sekseren er oppskrytt i 525/325-klassen, det er en lat sekser(ikke misforstå). Samme som 320i og 520i på tidligere BMW-modeller med seksere er også late seksere. Når det kommer til diesel opp mot bensin så er vel dette i utgangspunktet smak og behag? Jeg hører rykter om at Oslo vil forby diesel enkelte dager, og kanskje da lurt å velge bensin. Min familie har hatt en 2009 1,8T Audi A4 bensin og skal skifte den ut med en A4 Allroad som er diesel. Jeg er personlig fan av bensin, men bensinmotorer bruker jo en hel del mer drivstoff pr. mil samt er en krone dyrere. Lykke til med valget, noe jeg mener er opp til hver enkelt hva de liker, vi har alle forskjellige preferanser Vil nok tro at en n52 i e6x karosseriet vil føles i lateste laget. Og jeg tør ikke å tenke på hvor mye bensin den vil bruke. Min E91 325i med n52b25 drikker stort sett mer enn de 0.87 som er oppgitt fra BMW. Ser at 525i med samme motoren er oppgitt til samme forbruk. Jeg ville valgt motor litt etter bruksmønsteret. Jeg er storfornøyd med n52b25 i min bil som nesten bare brukes til langkjøring, men forbruket legger en liten demper på gleden.
VegarVS Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 noen som er godt kjent med tamiya rc biler? kommer de ferdige, eller må de bygges?
M|Fjeld Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Haha, hva var unnskyldninga dems a? De prøvde å legge skylden over på meg, at jeg surra med datoen.. Ba begge parter pent om å åpne deres e-poster og se over en gang til Da blir det jobb på deg da. Jau Fornøyd
M|Fjeld Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 noen som er godt kjent med tamiya rc biler? kommer de ferdige, eller må de bygges? Kommer helt annpå hvilket sett du velger, kommer både som ferdig og byggesett
[space] Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Jeg skal jo tenke på det en stund, men det er jo ikke sikkert avgiftene på drivstoff kommer til å se ut som de gjøre fremover heller, så da kan jo plutselig bensin og diesel bli like dyrt. En kan egentlig ikke vinne når en kjøper familiebil. Sportsbil er lettere. Der kjøper en det en vil ha og tar konsekvensene av valget
wicky124 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Jeg kvitta meg jo med Jaguaren i helgen... Og fikk inn en annen bil med diesel... Normalt forbruk på jaguaren ved diverse kjøring lå på ca 200kr i bensin pr dag uavhengig av literprisen.. På søndag fylte jeg 300kr i diesel (kostet 11,30kr) og har kjørt en del siden da (glemte å nullstille tripteller) Men jeg har fremdeles 420km igjen på kjørekomputeren..Så for min del har jeg "vunnet" ved valg av billig familiebil...
Jørgen Lie Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Noen som er gode på søk på google? Kan noen søke å se om de finner Tüv-papirer på 7,5-9x16" Azev A i 4x100? Vet det er ET20 foran og ET15 bak, men skulle hatt papirer på det
knut_olestad Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Finner ikke noe for download, men send en mail til importør: http://www.koolart.no/pages/azev-alurad
RS-Heggem Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Noen som er gode på søk på google? Kan noen søke å se om de finner Tüv-papirer på 7,5-9x16" Azev A i 4x100? Vet det er ET20 foran og ET15 bak, men skulle hatt papirer på det Har du lest denne? Mail han fra koolart, evt så sender du en forespørsel til azev selv. http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=18&t=173172
wicky124 Skrevet Juni 19, 2012 Skrevet Juni 19, 2012 Wicky!Har kun en ting å si til deg! E32 haha nei as..kanskje som vinterbil..Men e32 er så ufornuftig som det går an å få det.. Blir nok F02 neste gang..
Anbefalte innlegg