Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg hadde heller gått for E300 Diesel med OM606.910 motoren, har slik motor i min, 136hk uten turbo, starter alltid og går faktisk veldig greit! Bruker lite diesel! Starter alltid :D Den har rusla pene 470 000km like kompakt og fin fremdeles! Grunnen til at jeg heller ville kjøpt en slik er fordi TDT er overprisa.. Gav lite for min, var selvfølgelig noe plukk, men du verden så fornøyd jeg er, genial bruksbil.

Synes den også ser ganske bøs ut :D

[ Bilde ]

Enig... og misforstå meg ikke. Jeg har virkelig sansen for W124. Mitt poeng er at det er helt avgjørende i hvilken kontekst man evt. plasserer disse gamle MB dieselmotorene.

Din 2996 cm3 store rekkesekser av en sugediesel yter 136 HK og 210 Nm. Dette resulterer i 0-100 Km/t på 13,7 sekunder og en topphastighet på 190 Km/t. Min 10 år nyere 1951 cm3 store rekkefirer av en turbodiesel med direkteinnsprøytning fra 2003 yter 115 HK og 265 Nm. Dette resulterer i 0-100 Km/t på 10,6 sekunder og en topphastighet på 201 Km/t. Begge manuelt gear. Drivstofforbruket er gjennomsnitlig også 15-20% lavere for den nyere BMW´en.

Forskjellen til dagens F30 318d eller W204 C180 CDI er omtrent like stor. Utviklingen går utvilsomt fremover. Dette betyr selvfølgelig ikke at din E300 Diesel ikke er bøs... for det er den helt klart. Jeg synes bare ikke at vi skal overvurdere hvor bra en W124 med dieselmotor objektivt er snart 20 år etter at produksjonen ble lagt ned.

Skrevet

kan du polering av biler osv? har så lyst til å hoppe utti detailers verden men det er så mange forskjellige fremgangsmåter og anbefalninger, blir helt forvirra :?

Jeg kan polere biler og slikt ja :P Mye rart som står på nett, men mye av det samme. En skikkelig vask av bil, grov polering for å fjerne riper, medium til å fjerne spor etter poleringsmaskin, og en fin polering til glans, også en forsegling (voks) på slutten.

Jeg har en DA (dual action) maskin som gjør jobben som bare pokker, kjøpte den på BilXtra for 999,- Men til hver type polering (grov,medium,fin) så må du ha forskjellige puter. Hard pute på grovt, myk på fin osv.

tror vi skal snakke litt på pm, men takk for fin oversikt! :D

Skrevet
Faens Gay Pride tog i byen ved Jernbanetorget strupte HELE jævla kollektivtrafikken!

Måtte av bussen og tok t-bane i stedet, heldigvis er jeg kjent og bor nær sentrum... Synd for de som plutselig blir 20 min. forsinka....

Det jævla toget vekka meg idag tidlig!!!! hvorfor må de igjennom grønland lissom :evil:

Skrevet
Huff, merker det klør etter en annen bil nå, hadde vært utrolig digg og slippe å fylle så forbanna mye bensin :P

Gikk fra E34iAT til 118d, det jeg sparer i drivstoff dekker nesten avdragene på lånet til 1'ern.

"samme" her.. volvoen koster meg 1000kr mindre i avdrag pr mnd, og 600kr mindre i forsikring pr mnd... pluss forbruket er 300kr/uken og ikke 200kr/dagen... så sparer en god del der selv as...

Skrevet

Da var bilen vasket, shinet og klart for tur :) Oljen er peilet og etter fylt, lufttrykket i dekkene er sjekket og bilen står ferdig pakket i garasjen. Hadde meg til og med en liten "high speed test" på motorveien i stad bare for å konstantere at alt er i orden og ikke noe ulyder eller kast i dekka til morgendagens autobahn kjøring :wink: Klokka 5 i natt bærer det av gårde og dagen avsluttes i Munchen så det blir mange mil på veien i morgen :)

Skrevet
Da var bilen vasket, shinet og klart for tur :) Oljen er peilet og etter fylt, lufttrykket i dekkene er sjekket og bilen står ferdig pakket i garasjen. Hadde meg til og med en liten "high speed test" på motorveien i stad bare for å konstantere at alt er i orden og ikke noe ulyder eller kast i dekka til morgendagens autobahn kjøring :wink: Klokka 5 i natt bærer det av gårde og dagen avsluttes i Munchen så det blir mange mil på veien i morgen :)

God tur og lykke til. :)

Håper på et lite referat fra turen.

Satser på at turen til München går greit, regner med du vet det er et godt stykke. Håper også du har fått med deg at på mandager holder de fleste museum i Tyskland stengt (inkludert BMW-museumet). :)

Skrevet

God tur :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...