Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jepp. :)

[ Bilde ]

Absolutt en fin sportsbil... 1370 Kg, 450 HK ved 7900 rpm (uten ladeluft), 430 Nm ved 6750 rpm, 0-100 Km/t på 3,9 sekunder og en topphastighet på 310 Km/t... :)

Skrevet

[ Bilde ]

Absolutt en fin sportsbil... 1370 Kg, 450 HK ved 7900 rpm (uten ladeluft), 430 Nm ved 6750 rpm, 0-100 Km/t på 3,9 sekunder og en topphastighet på 310 Km/t... :)

Meir hestar enn dreiemoment :roll:

Skrevet

[ Bilde ]

Jada... og Porsche hadde en 911 (997) GT3 RS 4.0 også som ytet 500 HK (uten ladeluft) ved 8250 rpm og 460 Nm ved 5750 rpm. Formel 1 biler yter rundt 700-750 HK (uten ladeluft) ved 18000 rpm... dreiemomentet er i området rundt 300-350 Nm... :)

Skrevet

Enda et småtøft bilde fra i dag:

file-1.jpg

Var maange flere GT86-er enn dette her, muligens opp mot en hundre stykker. Var et form for Toyota-arrangement.

Skrevet

[ Bilde ]

Spiller liten rolle med dagens girkasser. ;)

Skrevet

I dag har jeg skrudd på følgende:

Først en E65 730D (diagnosetest på motor og skifte av luftfilter), så en E38 728i (ABS-lampe som ikke ville slukke), så en E32 735i (Oljeskift + diverse filter). Hva er oddsen? :D

E65èn var forresten meget god å sitte i og alt det der, men litt vel mye funksjoner å holde styr på? Telefoner, knapper og justeringer i hytt og gevær og piler som pekte alle retninger hvor jeg måtte kjøre :lol:

Skrevet

Enig, men jeg har forståelsen for at folk før i tiden brukte "naturlige" ting som måleenheter. Hvor lang er egentlig en meter eller hvor mye er egentlig en liter?... :wink:

Det skal jeg si deg.

the length of the path travelled by light in vacuum during a time interval of 1⁄299,792,458 of a second

Noe enhver bonde burde ha i bakhodet når han er ute og vurderer hvor mange rader han skal ha i potetåkeren sin.

Ellers illustrerer jo denne tingene ganske bra.

metric%2Bvs%2Bimperial%2Bsystem.jpg

Skrevet

Væææærsegooo'!

Vet du hva en kvarter er? Eller en favn? Og visste du at USA, Burma og Libya er de eneste landene i verden som ikke har tatt i bruk det metriske system. Finn Arve Sørbøe forteller historien om behovet for en felles måleenhet, og hvordan meteren ble oppfunnet.

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/833792/

eller her om du bruker mac og vil slippe MS tullet... http://tv.nrk.no/serie/helt-patent/dnpr ... /episode-3

Skrevet
[ Bilde ]

Noen som ser hva slags biler det er? Edit: ser jo den grå er en Forester, men tenkte på den svarte.

Er iallfall noe japansk, 90 talls Civic er ikke noe dumt forslag :)

Skrevet
Mitsubishi carisma?

Haha, en kompis påstår det er BMW, men jeg står for mitt og sier nei. Det likner faktisk mest på civic av forslagene.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...