Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Etter 5 feilfrie år med min gode gamle Lenovo Notebook (i realiteten en IBM Thinkpad) kjøpte jeg for kort tid siden en Acer Aspire med 15,6" skjerm. Den har en Intel Core i5 3,1 GHz prosessor, 8 GB RAM, 4 GB dedikert grafikkminne samt en 7200 rpm HDD på 750 GB. En helt OK budsjettmodell... :)

Jeg bør nesten legge til et godt tips når man kjøper en ny PC. Idag er disse dessverre stort sett fulle av div. søppelprogrammer når de kommer fra produsenten/leverandøren. Ergo bør man som noe av det første formatere harddisken og installere et cleant operativsystem. Det setter skikkelig fart på datamaskinen. Div. nødvendige drivere etc. henter man evt. på produsentens hjemmeside.

Jeg installerte en clean Windows 7 Ultimate på min Acer og hastigheten på PC´en er formidabel. Såpass vellykket var dette at jeg gjorde det samme på min gamle Lenovo Notebook og selv den ble imponerende hurtig med sin gamle 1,75 GHz Celeron prosessor og 2 GB RAM... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 5 feilfrie år med min gode gamle Lenovo Notebook (i realiteten en IBM Thinkpad) kjøpte jeg for kort tid siden en Acer Aspire med 15,6" skjerm. Den har en Intel Core i5 3,1 GHz prosessor, 8 GB RAM, 4 GB dedikert grafikkminne samt en 7200 rpm HDD på 750 GB. En helt OK budsjettmodell... :)

Jeg bør nesten legge til et godt tips når man kjøper en ny PC. Idag er disse dessverre stort sett fulle av div. søppelprogrammer når de kommer fra produsenten/leverandøren. Ergo bør man som noe av det første formatere harddisken og installere et cleant operativsystem. Det setter skikkelig fart på datamaskinen. Div. nødvendige drivere etc. henter man evt. på produsentens hjemmeside.

Jeg installerte en clean Windows 7 Ultimate på min Acer og hastigheten på PC´en er formidabel. Såpass vellykket var dette at jeg gjorde det samme på min gamle Lenovo Notebook og selv den ble imponerende hurtig med sin gamle 1,75 GHz Celeron prosessor og 2 GB RAM... :)

Du bør hive inn en ssd disk i Lenovoen davil du merke ekstrem forksjell :P

i værste fall 2 gb ram ekstra :D

Har blitt veldig populært og hive inn ssd disker i eldre laptopper i det siste, selger en del av de på jobben nå :)

Men Acer [-X:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke kjøpe en HP-maskin så er vel det meste bra :lol:

Maskinisten om bord har en Lenovo.. Mener den også er 13".. Virka som en kurant maskin.!

Hp sine proffe pcer er veldig bra, er noe annet med de som selges på Elkjop osv.

Vi selger sikkert 50 hp pcer i uken og har svært liten andel reklamasjons saker på de, 1 i måneden ca.

Men det er kun proff pcer, har selv en Hp elitebook som snart fyller ett år :happybday: og den er meget bra til mitt forbruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt veldig populært og hive inn ssd disker i eldre laptopper i det siste, selger en del av de på jobben nå :)

Ja... en SSD disk ville gjort en enda større forskjell, men de er stadig ganske dyre hvis man skal ha litt lagringskapasitet. Det er junior (9 år) som har Notebook´en nå og han er mer enn tilfreds med hastigheten på datamaskinen. Han har i tillegg en ekstra monitor/skjerm + surround... og bedre opplegg får han ikke foreløpig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hp sine proffe pcer er veldig bra, er noe annet med de som selges på Elkjop osv.

Vi selger sikkert 50 hp pcer i uken og har svært liten andel reklamasjons saker på de, 1 i måneden ca.

Men det er kun proff pcer, har selv en Hp elitebook som snart fyller ett år :happybday: og den er meget bra til mitt forbruk ;)

Men har en liten mistanke om at "vanlige" HP`er har mere trøbbel enn mange andre merker, om man tenker PC`er for mannen i gata?? Har hatt to stk slik Pavilon greier.. Bare sarv.. Kjøpte ei til søstersen også, som var enda værre.. Nå er det noen år siden jeg eide HP, så mulig de har blitt bedre..:)

Er storfornøyd med MacBook Pro`en, så kommer sannsynligvis aldri til å ha noe annet, på laaange tider.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har en liten mistanke om at "vanlige" HP`er har mere trøbbel enn mange andre merker, om man tenker PC`er for mannen i gata?? Har hatt to stk slik Pavilon greier.. Bare sarv.. Kjøpte ei til søstersen også, som var enda værre.. Nå er det noen år siden jeg eide HP, så mulig de har blitt bedre..:)

Er storfornøyd med MacBook Pro`en, så kommer sannsynligvis aldri til å ha noe annet, på laaange tider.:)

Pavillion er typisk hjemme merke man kjøper på elkjop og de er ikke så bra nei, for mannen i gata ville jeg anbefalt Lenovo :)

Mcbook kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har rørt apple maskiner mere enn 4-5 ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte ny PC selv i går; Samsung New Series 9 15".

Går opp litt i størrelse på skjerm fra dagens 13,3" pga. Samsung Galaxy S3 og ASUS Transformer Pad med dock har overtatt for det meste på reise så nå drasses PC'en mest mellom jobb og hjem.

Ble Samsung pga. de produserer det meste av innmaten selv mens f.eks. Acer er for lite opptatt av kvalitet når de shopper rundt etter billigst mulige deler. Derfor det er mye reklamasjoner på deres PC'er.

For en del år siden var jeg med å drive en PC-butikk/verksted så har fått med meg litt erfaring med hva som funker over tid og ikke, men dette er også noe som går litt i bølger. HP sine proffe PC'er er som andre er inne på noe helt annet enn budsjettmaskinene på Elkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte ny PC selv i går; Samsung New Series 9 15".

Går opp litt i størrelse på skjerm fra dagens 13,3" pga. Samsung Galaxy S3 og ASUS Transformer Pad med dock har overtatt for det meste på reise så nå drasses PC'en mest mellom jobb og hjem.

Ble Samsung pga. de produserer det meste av innmaten selv mens f.eks. Acer er for lite opptatt av kvalitet når de shopper rundt etter billigst mulige deler. Derfor det er mye reklamasjoner på deres PC'er.

For en del år siden var jeg med å drive en PC-butikk/verksted så har fått med meg litt erfaring med hva som funker over tid og ikke, men dette er også noe som går litt i bølger. HP sine proffe PC'er er som andre er inne på noe helt annet enn budsjettmaskinene på Elkjøp.

Liker designet på den nye 9 serien :)

Det som er kjipt med Samsung da (eneste jeg har og pirke på) er at de kun blir levert med Windows 7 home, så er desverre ikke så aktuelt for bedrifter pga det :)

Går sefølgelig ann og reformatere den og legge inn pro eller ultimate men da blir det jo gjerne 1500 + ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling, men erfaringen er hvertfall at Acer sine pc'er er helt totalt ubrukelig når det kommer til batteri.

Min egen, og flere kompiser sine eier ikke batteri lenger.

Det er rett og slett totalt ødelagt. holder ikke 10 sekunder engang.

Til sammenligning har vi DELL på jobben og forrige pc'en jeg hadde var 5-6 år gammel og byttet batteri en gang.

Funket som bare det fremdeles.

De pc'ene har bare vært helt utrolige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør ikke BMW Norge noe slikt?

http://www.leftlanenews.com/bmw-to-unve ... in-la.html

En vinternasjon slik som Norge burde jo ha vinterutgaver. Kanskje ikke det når frem til alle, men det ville helt klart trekke oppmerksomheten mot BMW. Målgruppen som da er ski og snowboard interesserte vil da kanskje velge en slik bil istedenfor en tiguan eller en annen "polo cross"(som jeg kaller alle små liksom-suver). Samtidig vil de også skille seg ut i mengden!

bmw-k2-2_1035.jpg

bmw-k2-8_1035.jpg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSD er det artigste pc oppgraderingen jeg har gjort i senere tid. Satt en 128gb ssd i min 5 år gamle HP laptop med det resultat at den oppleves betraktelig raskere enn min 1.5 år gamle Dell jobb laptop som har dobbelt så mye minne og prosessorkjerner.

Sitter og vurderer å legge ut for en 256GB ssd fra egen lomme til jobb-pcen for å få tilsvarende ytelser der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...