Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å oppleve 0-100 til på under 4 sek :D Må være godt for nakken og perfekte våpen til å skremme livet av intetanende passasjerer, hihi

Bare å finne en bakke med 60 graders helling og gi bånn gass :P

Er en bakke her jeg bor (bokstavelig talt, bor på toppen av den) det ville ha gått i... hvis ikke det var for to skarpe svinger i bånn 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å oppleve 0-100 til på under 4 sek :D Må være godt for nakken og perfekte våpen til å skremme livet av intetanende passasjerer, hihi

Bare å finne en bakke med 60 graders helling og gi bånn gass :P

BMWen hadde ikke klart det i fritt fall engang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å oppleve 0-100 til på under 4 sek :D Må være godt for nakken og perfekte våpen til å skremme livet av intetanende passasjerer, hihi

Bare å finne en bakke med 60 graders helling og gi bånn gass :P

BMWen hadde ikke klart det i fritt fall engang :lol:

CRX'en da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god til å vri og vrenge på diskusjonene, men nei... jeg tror ikke at F10 M5 klarer 0-100 Km/t på under 4 sekunder. Jeg tviler også på at faceliften med 575 HK er stort hurtigere. 15 HK er ikke nok til å gjøre en signifikant forskjell utover et tiendels sekund 0-100 Km/t. Kanskje klarer den distansen på 4,0-4,1 sekunder, men heller ikke hurtigere.

Porsche Panamera Turbo S er en annen historie iom. at den har 4x4. Tilsvarende også med Mercedes-Benz E 63 AMG S 4Matic (585 HK)... som trolig er den hurtigste 0-100 Km/t av disse bilmodellene (3,6 sekunder). Porsche oppgir forøvrig 3,9 sekunder 0-100 Km/t som den offisielle tiden på dagens Panamera Turbo med 520 HK. (S varianten kommer senere i år)... :)

Jeg vrir og vender nok ikke noe mer enn det du gjør tidvis Fredrik, men her får vi nesten være enige om å være uenige :) Jeg mener at denne kan klare sprinten under 4 tallet, er flere faktorer som spiller inn som tilsier at dette er mulig. Du er ikke enig i det og det er helt i orden, vi kan ikke alle være enige :)

Vi må ikke glemme at E63 AMG veier hele 2050 kg, mens M5en veier 1940 kg og 110 kilo i bilverdenen har MYE å si selv om selv om det ikke ser stort ut på papiret. Dette gir vanlig M5 med 560 hester ca 284 hester per tonn og E63 ca 281 hester per tonn, så legger vi til drivverkforsinkelsen og en ikke like sømløst girkasse som BMW har og har fått mye skryt for.

Det skal bli veldig artig å se disse bilen opp mot hverandre i virkeligheten, ikke bare fra stillestående men på kvart miles og toppfart så tror jeg M5en fortsatt kan bite seg godt fast i den store drosje rompa til E63 :P Også hiver vi på performance package som gir 575 hester så øker antallet hester per tonn og 0-100 reduseres til 4,1 sekund, offisielt vel og merke 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke polere i direkte sollys?

Jeg gjor det med Mercedesen, den ble blank og fin den :)

Fordi polishen kan tørke inn i lakken og lage skjolder. Veldig vanskelig å få bort etterpå.

Ååja :)

Til 0-100-diskusjonen, jeg stoler mer på BMWs oppgitte tid enn diverse uavhengige tester rundt om. Hvorfor skal BMW oppgi falsk informasjon. Den er sikkert testet mye mer hos BMW enn hos noen andre. Dessuten er den nye Audi S8, som er en tyngre og større bil, like rask som M5 F10. Det er flaut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å oppleve 0-100 til på under 4 sek :D Må være godt for nakken og perfekte våpen til å skremme livet av intetanende passasjerer, hihi

Har opplved.. i en Tesla roadster.. Umulig å forestille seg hvor bra 0-100 (på under 4 sek) faktisk går.. For det går noe helt hinsides bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 0-100-diskusjonen, jeg stoler mer på BMWs oppgitte tid enn diverse uavhengige tester rundt om. Hvorfor skal BMW oppgi falsk informasjon. Den er sikkert testet mye mer hos BMW enn hos noen andre. Dessuten er den nye Audi S8, som er en tyngre og større bil, like rask som M5 F10. Det er flaut? :)

Nemlig... og det er nettopp dette min navnebror ikke riktig forstår. Det er ikke mine 0-100 Km/t tider, men derimot hva bilprodusentene og f.eks seriøse bilmagasiner som AMS og CAR oppgir i deres tester. F10 M5 har aldri vært blandt de aller hurtigste bilene, men i forhold til størrelsen og ikke minst tyngden tilbyr den uten sidestykke mest fahrfreude.

Dette er åpenbart også et viktig poeng for BMW M sjefen Friedrich Nitschke. Han sier rett ut at det er viktigere for ham at M-modellene bevarer de geneiale kjøreegenskapene enn at f.eks M5 blir hurtigere enn Panamera og div. AMG modeller (underforstått at M5 også får 4x4).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er åpenbart også et viktig poeng for BMW M sjefen Friedrich Nitschke. Han sier rett ut at det er viktigere for ham at M-modellene bevarer de geneiale kjøreegenskapene enn at f.eks M5 blir hurtigere enn Panamera og div. AMG modeller (underforstått at M5 også får 4x4).

Ok. Dette var jeg ikke klar over. Dette burde absolutt vært poengtert tidlig i diskusjonen da dette er et MEGET viktig poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig i at 0-100 tider egentelig er ganske uvesentlig når det kommer til bilen totale opplevelse. Både vi (meg selv også), bilpressen og enkelte produsenter henger seg alt for mye opp i at vogna skal preste best mulig opp til 100. Man har en bil som f eks S8 som går til 100 like raskt som M5en (pga Quattro selvsagt), dette har den også fått veldig mye skryt for. Men på kvartmilen og 0-250 km/t så vil S8 tape mot M5, selvsagt pga vekt og hester :)

M5 er dessverre ikke raskest sedan langere, men den leverer stadig totalpakka mye bedre enn de fleste andre supersedaner. Den er ubeskrivelig lekker i designet, den kjører rundt ringen som ingen annen sedan, har et meget potent og optimalt drivverk og priser seg gunstig i forhold til konkurrentene. Og viktigst av alt, M5 er blitt målestokken i klassen. Den er blitt den som alle de andre strekker seg etter og prøver å være bedre enn, det tyder på at BMW har spillt kortene riktig siden introduksjonen i 1985 og det betyr MYE mer enn 0-100 tider.

Er ikke for uten grunn at M5 ofte kalles verdens beste bil 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler med 4wd er vel gjerne litt tregere fra 0-100, fordi at de må ta det litt mer med ro i starten, før man kan gi jernet! ;)

Må man det? En jeg kjenner som hadde S4 4.2 V8 var svært opptatt av at Audi dimensjonerte ting grovt i drivverket og at rivstarting aldri var noe problem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...