Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nice.. :) Ganske komplett barnevogn det der da ;)

Derfor jeg også vil ha diesel 1-serie... Halvering av drivstoffutgifter vs. 518i-en med en gang :) Blir fort noen tusenlapper i året det!

Gikk fra E34 520 til E39 520d, kjører 50 mil i uka. Gikk ca 55-60L bensin på en uke med E34, klarer meg med maks 30L diesel på E39n. Merker den ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det såpass lang tid mellom hver gang jeg fyller at jeg ikke husker det engang. :) Antar en tank normalt varer mellom fire til seks uker på begge bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, du kan ikke kjøre forferdelig mye. Jeg kjører purka rundt 80-95 mil på 60 liter, det skal ikke jeg klage på igrunn. Har klart 100mil på en tank på langkjøring ( 140-160 km/t nedover Sverige ). Syns det er innafor av en 13 år gammel E39 med 200´på klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E81-en har jeg kjørt ca. 3000km siden den ble kjøpt i Februar. e61-en ble vel kjørt rundt 12'-13' i fjor, men det inkluderer to turer til Tyskland på tilsammen 4-5000km.

Tror ikke diesel hadde vært noe for oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2003 E46 318d Touring med 335000 Km på telleren har begynt å bruke litt mer diesel enn tidligere. Forskjellen er ikke stor, men nå ligger drivstofforbruket ved blandet kjøring på rundt 0,58 liter/mil istedenfor 0,54 liter/mil da den var nyere. Landeveiskjøring klarer den stadig et godt stykke under 0,50 liter/mil. Ergo burde den stadig klare Århus-Oslo via København/Malmø på en tank. Motoren går ellers som den skal, men den går litt surt de første minuttene når den er kald (under 0 grader).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Computeren på min E46 320D påstår at jeg bruker 0,37 på langkjøring uten store fjellpasseringer osv. Optimistisk sikkert, men speedoen viser også 7 km/t for lite og det måle vel tale til computerens fordel?

Jevnt over på kun bykjøring viser den ca 0,42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ikke mye over en tank diesel fra Horsens i Danmark til Tynset i gokk Dette via København/malmø.

Tenk, før skrøt entusiaster av høye hastigheter. I dag er det forbruk som gjelder.

0.42 på bykjøring hadde jeg nok tatt med en klype salt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...