Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan oppleves M47D20 motoren til BMW? Bilen har tusla noe å 330 000km, noe å kjøpe? Burde man holde seg unna?

Jeg liker min ihvertfall, bil rulla 317, motor ca 110.000km.

Er faktisk litt drag i disse, spesielt over 100km/t. Kjørte tur i går, brukte ca 0.5 uten å tenke på å kjøre økonomisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på olje og/eller vann med påfølgende varmgang er trolig det aller værste man kan tilby en motor. Konseptet er dømt til å mislykkes og bør helt klart unngås. Èn ting er at metall mot metall uten nok olje og/eller tilstrekkelig med kjøling ikke er bra, men at div. pakninger gir etter pga. varmgang er nesten like ille. Det er heller ikke sikkert at man ser/oppdager dette umiddelbart. Det kan gå mange kilometer etter at man har helt på ny olje eller tilstrekkelig med vann før man oppdager at det f.eks er vann i oljen pga. en ødelagt toppakning. Olje og vannivåene skal med andre ord alltid være innenfor tolleransegrensene... :)

Jeg skjønner ingenting, nå lyser den ikke. Vann er fylt på, temp har holdt seg på middels etter mange km med litt hard kjøring (for å få den varm). Hmm.. skal få den ned en dag så de kan ta diagnose på den, lei lamper som lyser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppleves M47D20 motoren til BMW? Bilen har tusla noe å 330 000km, noe å kjøpe? Burde man holde . seg unna?

Jeg liker også vår M47D20 motor (hvis du mot formodning ikke allerede har fått det med deg). Vår motor (og bil) har nå kjørt ca. 340000 Km uten problemer (bortsett fra svinghjulet, men det var mest et reklamasjonsproblem). Motoren bruker ikke olje og gjennomsnitlig drivstofforbruk på vår nylig overståtte 2500 Km tur til Tyskland var 17,4 Km/liter eller ca. 0,52 liter/mil. Dette inkluderer lange strekninger på Autobahn i 160-170 Km/t samt enkelte topper opp mot topphastigheten i 208 Km/t. Motoren trekker stadig temmelig bra og har ingen problemer med å følge med like sterke 10 år nyere biler (vår motor yter stadig de originale 115 HK og 265 Nm).

Hvis jeg skal si noe negativt om vår M47D20 motor (som ikke har common-rail) er det at den kan lyde litt harsk til tider. Den skal blåses ren av og til og den liker ikke lenger kaldstarter (starter lett, men lyder enda mer harsk og skal piskes for å yte skikkelig)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppleves M47D20 motoren til BMW? Bilen har tusla noe å 330 000km, noe å kjøpe? Burde man holde . seg unna?

Jeg liker også vår M47D20 motor (hvis du mot formodning ikke allerede har fått det med deg). Vår motor (og bil) har nå kjørt ca. 340000 Km uten problemer (bortsett fra svinghjulet, men det var mest et reklamasjonsproblem). Motoren bruker ikke olje og gjennomsnitlig drivstofforbruk på vår nylig overståtte 2500 Km tur til Tyskland var 17,4 Km/liter eller ca. 0,52 liter/mil. Dette inkluderer lange strekninger på Autobahn i 160-170 Km/t samt enkelte topper opp mot topphastigheten i 208 Km/t. Motoren trekker stadig temmelig bra og har ingen problemer med å følge med like sterke 10 år nyere biler (vår motor yter stadig de originale 115 HK og 265 Nm).

Hvis jeg skal si noe negativt om vår M47D20 motor (som ikke har common-rail) er det at den kan lyde litt harsk til tider. Den skal blåses ren av og til og den liker ikke lenger kaldstarter (starter lett, men lyder enda mer harsk og skal piskes for å yte skikkelig)... :)

Det er betryggende! En kamerat som ønsker å bytte sin MB W210 220CDI i en BMW E39 med denne motoren, begge bilene har gått like langt! Jeg liker nå MBn svært svært godt også jeg da, kjørte et stykke med den idag. Måten den kjører på er så mye bedre enn den trauste 124n min!

Synd de skal ruste så mye disse 210ene for det er i utgangspunktet en fantastisk bil på sin måte! Dessverre lider 210en av litt plastikk her og der som har knekt, men alt kan fikses :P

Kan også være at jeg har begynt å savne en viss turbo som så og si alle dieselmotorer blir bestykket med. Man slipper å pushe så fært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - les artikkelen.

De gjorde det fornuftige - og det får ingen konsekvenser.

For det andre - jeg blir ordentlig provosert av slike USA-hatere som deg. Jeg er glad i USA fordi de er et land som tar ansvar istedenfor å sitte på gjerdet og se i bakken slik som EU-landene gjør.

Jeg regner med at du har fått med deg hvem som sørget for at Europa kom på beina igjen etter VK2. Helt ærlig - jeg tror at det vil utvikle seg en form for krig innad i Europa/EU innen 40 år - og gjett hvem som vil være førstemann til å tilby hjelp til tross for at de jobber med sin egen gjeld.

Herlig forfriskende å se at ikke alle mannfolk er like politisk korrekte og dresserte i feministenes høyborg.

Sånn ellers, så har jeg et godt et eksempel på hvor viktig det er og ikke daukjøre bilen sin.

Et familiemedlem kjørte sin ni år gamle Avensis nedover Danmark og Tyskland. Den er vandt til konekjøring i lave hastigheter, og kom ikke langt før motoren havarerte. Kjølesystemet havarerte, og bilen måtte på verksted for byttemotor og clutchbytte. 27 høvdinger + leiebil og div.

Mine biler kjører jeg hardt hver eneste dag - og jeg har aldri havarert noen av dem. Dro min gamle Mazda på 6-7000 rpm nedover Autobahn i timesvis uten problemer - og da hadde jeg ikke gjort annet enn å spise en baguett - ikke byttet oljer, væske og "klargjort" etc.

Samme med BMWen i fjor - koste seg i 210-240 km/t selv med original automat (365k km) og "gammel" olje/væsker.

Moralen er å bruke det man har, og ikke tantekjøre ting som det skulle vært porselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - les artikkelen.

De gjorde det fornuftige - og det får ingen konsekvenser.

For det andre - jeg blir ordentlig provosert av slike USA-hatere som deg. Jeg er glad i USA fordi de er et land som tar ansvar istedenfor å sitte på gjerdet og se i bakken slik som EU-landene gjør.

Jeg regner med at du har fått med deg hvem som sørget for at Europa kom på beina igjen etter VK2. Helt ærlig - jeg tror at det vil utvikle seg en form for krig innad i Europa/EU innen 40 år - og gjett hvem som vil være førstemann til å tilby hjelp til tross for at de jobber med sin egen gjeld.

Frekk i kjeften du er da! Ingen USA hater selv om jeg skrev det jeg skrev. Men veldig fint at du putter ord i munnen på meg. Om de hadde klart å få klarering før de overhodet startet øvelsen ville dette ikke ha skjedd. Det jeg ble mest oppgitt over.

At dumpingen gikk fint for denne gang er bare vakkert. Men hva om det ikke hadde vært slik? Det hadde vært katastrofe, det vet du like godt som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - les artikkelen.

De gjorde det fornuftige - og det får ingen konsekvenser.

For det andre - jeg blir ordentlig provosert av slike USA-hatere som deg. Jeg er glad i USA fordi de er et land som tar ansvar istedenfor å sitte på gjerdet og se i bakken slik som EU-landene gjør.

Jeg regner med at du har fått med deg hvem som sørget for at Europa kom på beina igjen etter VK2. Helt ærlig - jeg tror at det vil utvikle seg en form for krig innad i Europa/EU innen 40 år - og gjett hvem som vil være førstemann til å tilby hjelp til tross for at de jobber med sin egen gjeld.

Frekk i kjeften du er da! Ingen USA hater selv om jeg skrev det jeg skrev. Men veldig fint at du putter ord i munnen på meg. Om de hadde klart å få klarering før de overhodet startet øvelsen ville dette ikke ha skjedd. Det jeg ble mest oppgitt over.

At dumpingen gikk fint for denne gang er bare vakkert. Men hva om det ikke hadde vært slik? Det hadde vært katastrofe, det vet du like godt som meg!

Vel i annonsen sies det at dem måtte slippe bombene for å droppe vekten for å kunne returnere der de skulle lande, ellers kunne det i værstefall føre til at 2 stk jagerfly gikk tom for drivstoff over havet. Så HVIS det stemmer og det er sant, så kunne de 1. ha dumpa dem litt unna det reefet eller bare gjøre det de gjorde. De ble bare sluppet ned og det var ingen fare for at de skulle sprenge og marinen er å plukker dem opp, så hvis det som står i annonsen er 100% sant så ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg den.. Har vært ute og seilt de 4 siste somrene med noen kamerater, før det vokste jeg opp i motorbåt :P, men i år ble båten solgt(X-452) og som student så har ferien gått med til jobbing! Seiling er skikkelig morro(om det blåser).

fbp0agt1p97t80c4e0vy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...