Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå ble jeg litt furt.. En hører nå klart og tydelig at remastered utgave av Dire Straits - Brothers In Arms bare er dritt :P

Virker som de bare har dempa den svake støysusen som er på originalen i de stille "øyeblikkene" i låtene som brått tydelig kommer tilbake når vokal og instrumenter høres. Rett og slett slitsomt å høre på..

Nope, det er en av verdens beste innspillinger. Det som er slitsomt er klipchene dine, men se positivt på det. Du ender nok opp med bra høytalere til slutt :P

Skrevet

Når dere er inne på anlegg. Jeg har Macintosh bil anlegg liggende. To stk forsterkere, Clarion cd spiller, mcintosh frontsett og rockford 2x10 bass.

Var proffbygd i en e36 cab jeg hadde å spiller helt insane bra. Om ikke mest brutal lyd, så har jeg aldri hørt noe i nærheten når det kommer til hvor rent det spiller.

Dette vurderer jeg å selge for langt under ny pris da jeg har hatt det liggendes i seks år uten å få det i no bil.

Kostet 60k i 2006 komplett.

Sent from space using Tapatalk -

Skrevet
Nå ble jeg litt furt.. En hører nå klart og tydelig at remastered utgave av Dire Straits - Brothers In Arms bare er dritt :P

Virker som de bare har dempa den svake støysusen som er på originalen i de stille "øyeblikkene" i låtene som brått tydelig kommer tilbake når vokal og instrumenter høres. Rett og slett slitsomt å høre på..

Nope, det er en av verdens beste innspillinger. Det som er slitsomt er klipchene dine, men se positivt på det. Du ender nok opp med bra høytalere til slutt :P

Hører det kun på remastered utgave, så regner med at det ligger noe der :)

Inntil videre koser jeg meg med Klipschene :) Har ikke hørt noe som kan ta over umiddelbart enda! Oppgraderinger eller utbyttinger i ny og ne er vel bare sunt, så blir vel noe etterhvert :)

Skrevet

Høres bra ut!

Hvordan får du rabatten hos koed? Er det sånn kode når man sjekker ut?

Man sender en mail til en bestemt kontaktperson hos koed, så legger han til rabatt på din bruker så du får opp rabbaterte priser når du logger inn.

Skrevet

Inntil videre koser jeg meg med Klipschene :) Har ikke hørt noe som kan ta over umiddelbart enda! Oppgraderinger eller utbyttinger i ny og ne er vel bare sunt, så blir vel noe etterhvert :)

Remaster er langt på vei å be om støy. Kommer garantert ikke fra mastertapen uten omveier, og slitte magnetbånd er ikke akkurat en garanti for kvalitet.

Skrevet

Overkompresjon og "brickwall limiting". Jeg kom over en interessant dansk artikkel som tar for seg hvordan musikken idag blir ødelagt fra studielyd til f.eks MP3 format. Intet nytt i dette, men artikkelen har en referanse til en norsk artikkel som tar for seg lydkvalitetens skandaløse forfall og den er absolutt interessant. Spesielt i relasjon til eksempelet de trekker frem der de forteller at selv lyden på CD´er har endret seg i årenes løp. Som eksempel viser de til de første årgangene med Dire Strait´s CD "Brothers in Arms" vs. senere årganger med den samme CD´en. Jeg har denne CD´en og den ble kjøpt året den kom ut... 1985.

Hvis jeg sammenligner f.eks låten "Money for Nothing" (trommeintroduksjonen) med den tilsvarende låten som idag finnes på Spotify (20th Anniversary Edition fra 2005) kan man tydelig høre forskjell på lydkvaliteten. Som artikkelen påviser høres forskjellen spesielt på skarptrommen og dynamikken på lydbildet i forbindelse med den. Originalversjonen fra 1985 er fantastisk og har vært spilt i alle mine biler siden den gangen (den samme CD´en kjøpt hos H.P. Hagen´s platebar på Majorstuen i 1985). Det er derfor utrolig trist at vi idag nesten 30 år senere får betydelig dårligere lyd... både når man kjøper CD´en og streamer den på f.eks Spotify. Det er ikke merkelig at folk tyr til vinyl som en midlertidig løsning på problemet, men selv det er lavmål i et bredere perspektiv synes jeg... :-k

http://jyllands-posten.dk/digitalt/lyd/ ... d-til-mp3/

http://www.lydogbilde.no/nyheter/lydkva ... se-forfall

Skrevet

Hvis noen møtte på en gærning i e30cab med henger på slep med taket nede igår kveld/natt så var det bare meg :-) (i osloområdet og opp e16)

Med traktorgravegreie på hengeren,

320i ekke mye fresk med et tonn på slep altså hehe.

Var forøvrig noen i e30 som hilste på meg på vei opp e16 igår, noen her?

Skrevet

Overkompresjon og "brickwall limiting". Jeg kom over en interessant dansk artikkel som tar for seg hvordan musikken idag blir ødelagt fra studielyd til f.eks MP3 format. Intet nytt i dette, men artikkelen har en referanse til en norsk artikkel som tar for seg lydkvalitetens skandaløse forfall og den er absolutt interessant. Spesielt i relasjon til eksempelet de trekker frem der de forteller at selv lyden på CD´er har endret seg i årenes løp. Som eksempel viser de til de første årgangene med Dire Strait´s CD "Brothers in Arms" vs. senere årganger med den samme CD´en. Jeg har denne CD´en og den ble kjøpt året den kom ut... 1985.

Hvis jeg sammenligner f.eks låten "Money for Nothing" (trommeintroduksjonen) med den tilsvarende låten som idag finnes på Spotify (20th Anniversary Edition fra 2005) kan man tydelig høre forskjell på lydkvaliteten. Som artikkelen påviser høres forskjellen spesielt på skarptrommen og dynamikken på lydbildet i forbindelse med den. Originalversjonen fra 1985 er fantastisk og har vært spilt i alle mine biler siden den gangen (den samme CD´en kjøpt hos H.P. Hagen´s platebar på Majorstuen i 1985). Det er derfor utrolig trist at vi idag nesten 30 år senere får betydelig dårligere lyd... både når man kjøper CD´en og streamer den på f.eks Spotify. Det er ikke merkelig at folk tyr til vinyl som en midlertidig løsning på problemet, men selv det er lavmål i et bredere perspektiv synes jeg... :-k

http://jyllands-posten.dk/digitalt/lyd/ ... d-til-mp3/

http://www.lydogbilde.no/nyheter/lydkva ... se-forfall

Det handler vel stort sett om å presentere et "best mulig" lydbilde på et dritadårlig anlegg/ tilpasset streaming. Man har alltid FLAC og andre filtyper som ivaretar musikkelskernes interesser.. Men det er dessverre ikke der pengene ligger.

Skrevet

Jeg føler ikke Flac og den slags lossless filer kan nå opp til CD. En god CD-Spiller er uansett et must, CD-spilleren jeg bruker til CD-spilling innimellom er en Hegel CDP4A, en absolutt bra CD-spiller, setter jeg inn remastered utgave av Brothers in Arms der så hører jeg problemet. Setter jeg inn min fars gamle original fra 1985, ja da er ikke problemet der.

Er vel ikke slik at Klipschene mine bare har lyst til å lage støy (fordi de har lyst) på "en av verdens beste opptak"?

Skrevet

Jeg rocker en gammel abrahamsen dac og laster kun ned flac. Spilleren i bilen spiller flac den og, ganske viktig :wink:

Skrevet

Er i Arabiske Emirater igjen :D Bare firmaregistreringa blir unnagjort så blir det førerkort og billigbil :)

325iA E90 koster 70.000 norske, vurderer det i første omgang! Evt andre litt nyere biler med litt pepper!

Får 2004 545iA til samme pris også, men mye dyrere forsikring...

Evt Cayenne S og førstegenerasjons X5 4.8is til litt mer, det er monsterbil :)

Skrevet

(Siden dere var inne på stereo)

Noen som vet om det går å få deler til mine Martin Logan's? Er pitttelitt skrurr i de elektrostatiske diskantene :P

Skrevet

150.000 AED (240.000 NOK) for den billigste jeg så, som nå er solgt... Samme med C63 AMG.

Men RS4 B7 kan fåes til 160.000 NOK da :) Det som frister mer enn det er en CLS55 AMG, til ca. 140.000 NOK! Det er meget riktig Dubai-bil... 500 hk, haha, shit...

Får masse Lexus med 250-300 hk V8 til ca. 40.000 kr. også...

Mustang, Camaro osv. florer det av her, til ca. 120.000 NOK... Overraskende mange amcars her!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...