gallay Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Det er rart å tenke på at til samme pris som BRZen eller 10 000,- mer enn GT86 så får man dette...[ Bilde ] Z4 2,0i med 184 hester koster det samme som disse tvillingene, men jeg har aldri sett den blitt kalt folkesportsbil Greit nok så betaler man litt ekstra for utstyret i Z4en men du får 100 ganger bedre kvalitetsfølelse, en bil med ett ikke sammenliknbart understell og kjøreegenskaper og ett mer tiltalende interiørdesign. Man har også 18I modellen som plutselig gjør Z4 50 000,- billigere enn de japanske tvillingene, selv om den er litt ned på effekt Men GT86 og BRZ har dog ikke like stort frisør stempel som Z4, selv om BMWen ligger godt under Audi TT og Boxter der TT er en meget stygg bil, mens Boxteren med sine 211 slappe hester koster nærmere 700k før utstyr. Synes Z4 slår disse bilene på all mulige måter. Bare "rompen" ser for sexy ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 En annen godbit fra helgen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Men så veier Z4'en nesten 1500kg, 250 mer enn brz/gt86.. Ja men så har likevel Z4en bedre ytelser tross mindre effekt. 0-100 på 6,9 sekunder mot GT 86 sine 7,7 sekunder, og 235 km/t mot Toyotaen sin toppfart på 226 km/t (like fort som E39 520I 2,2, en tung 12 år gammel familiebil ) Sånn sett ligger Z4 18I nærmere GT86 i ytelser ennå den har over 50 hester mindre og koster mye mindre. 0-100 på 7,9 sekunder og toppfart på 221 km/t Også må du ikke glemme at kvalitet veier mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Toyotaer jo viden kjent for rævva kvalitet ja.. du har ikke fått med deg at en mer eller mindre samlet bilpresse er henrykt over brz/gt86 eller? Det finst mer enn statistikk og tall bak kjøreglede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 En annen godbit fra helgen:[ Bilde ] Nydelig... og en skikkelig klassiker etterhvert. Selv de den gangen simple bottlecap felgene er fine (jeg byttet til originale BBS på min 1987 E30 320i)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Toyotaer jo viden kjent for rævva kvalitet ja.. du har ikke fått med deg at en mer eller mindre samlet bilpresse er henrykt over brz/gt86 eller? Det finst mer enn statistikk og tall bak kjøreglede. Toyota var viden kjent for kvalitet på 80 tallet ja...Jo jeg ha har fått med meg det ja, men jeg har også fått med meg at den samlede bilpresse synes effekten og ytelsene er skuffende i GT86. GT86 har for å si det pent ett spartansk interiør, det var det første som slo meg da jeg tok plass i en Og når man da finner Z4 i samme prisleie med bedre ytelser så var plutsleig ikke Toyotaen noe kupp likevel. Men for all del, jeg liker bilen og at Toyota tenker nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Men eg meine z4 og brz ikkje dekker samme behovet. Brz er en bil man kjøper for å ha en smidig liten sportsbil, perfekt for trackdays blant anna. Z4 er en cruiser. Sikkert kjekk på bane, men ser for meg brz er i en anna liga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Men eg meine z4 og brz ikkje dekker samme behovet. Brz er en bil man kjøper for å ha en smidig liten sportsbil, perfekt for trackdays blant anna. Z4 er en cruiser. Sikkert kjekk på bane, men ser for meg brz er i en anna liga. Jeg vil si meg helt enig her. Men misforstå meg rett, Z4 er absolutt en nydelig bil og jeg kunne gjerne tenkt meg en, særlig BMW E85. Når det er sagt så lager Toyota knallgode og holdbare biler. Ikke alle er like kul, men jeg liker mange av de med den innstillingen at jeg ser på de for det de er laget for. Yaris, IQ, Aygo, GT86 og Supra, herlige biler alle sammen Interiøret klarer få å matche europeisk, så det er ikke vits å diskutere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Jeg og ser her roadster vs sportsbil. Skulle hatt et vidundermiddel for å få bilen min 300kg lettere. Føles tung og lite inspirerende. En muskelbil som kan svinge elns. Hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Z4 er så cum-in-pants at jeg har lyst til å få meg en, og lage masse små Z4'er. Er en lett avgjørelse for meg i hvert fall - så får heller de 250 kiloene bare være. Heller en lubben tysker enn en slank og kjip asiat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Er det flere enn meg som ikke klarer varsellamper i dashbordet? Jeg får helt totalt fnatt og føler lampa blender meg når jeg kjører. Den skal ikke være der! Fikk opp motorlampe litt før kl 20 i kveld. Klokken 20:15 Feil blandingsforhold rekke 2 Sletta feilkoden og lampa slukte. Kjørte meg en god tur og ingen lampe dukka opp igjen. Vet der er en bitteliten sprekk i belgen bak luftmassemåleren, så den har nok bare sugd bittelitt falskluft og registrert det som feil. Ny belg er bestilt. Kan da ikke kjøre rundt med lamper lysende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Når det er sagt så lager Toyota knallgode og holdbare biler. Ikke alle er like kul, men jeg liker mange av de med den innstillingen at jeg ser på de for det de er laget for. Yaris, IQ, Aygo, GT86 og Supra, herlige biler alle sammen Interiøret klarer få å matche europeisk, så det er ikke vits å diskutere. Nei, Toyota lager ikke knallgode og holdbare biler lengere! Det er over 20 år siden de gjorde det og i dag lever de kun på det gode ryktet som de forsøker så godt det går å holde på bena for å få lettlurte sjeler som deg på kroken Det er ikke til å stikke under en stol at kvaliteten og driftsikkerheten er så som så i forhold til det den var, nye og mer effektive produksjonsmetoder er tatt i bruk for å spare penger og dette har igjen gått ut over kvaliteten. Jeg sier ikke at Toyota er noe spesielt dårlige biler men de er IKKE der de var før, til det så kan du jo f eks ta alle tilbakekallingene de har hatt de siste 5 åra.... 90% av alle Toyota som selges i Europa lages i England, og som vi alle vet så er det så som så med biler produsert i England Men til tross for dette så har de klart seg overraskende bra kvalitetsmessig pga ganske så velordnende interne rutiner Du må begynne å skjekke opp litt fakta før du kommer med disse halvhjertede argumentene dine Marius, tror jeg har sagt det til deg før også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Nei, Toyota lager ikke knallgode og holdbare biler lengere! Det er over 20 år siden de gjorde det og i dag lever de kun på det gode ryktet som de forsøker så godt det går å holde på bena for å få lettlurte sjeler som deg på kroken En kamerat av meg har jobbet på Toyota i en del år, og kjenner merket ut og inn. Toyota lager jevnt over gode biler. Og lager de en dårlig bil så er det ikke så farlig, da de har verdens beste garanti til kundene sine på både motor/girkasser og karosseri. De eneste mindre gode eksemplene jeg kommer på er litt oljeforbruk på de gamle 1.8-literene fra ca 1999-2002, RAV4 spiste clutch en periode for en ti års tid siden samt at 3-literdieselen i Landcruiser pleier å havarere. Skal man ha en evighetsmaskin som koster minimalt ville jeg anbefalt Yaris, Yaris Verso eller Aygo. Spesielt 1.4-dieselen er skuddsikker, og har potensialet for god trimming (140hk+). Også har man jo legenden selv da, Hiace. Ikke perfekt, men neppe langt unna. Prius har jo også vist seg å være en meget bra bil, og Toyota har vært pionerer på dette feltet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Z4 er ingen dårlig bil, men for de som har PRØVD begge bilene, så påstår jeg at de ikke fremstår som konkurrenter.. Gt86 er en ypperlig trackday bil, og feks på ringen klarer nok neppe z4 2,0 å holde følge. På lik linje med hvor ukomfortabel gt86 er med feks 8timers etapper i forhold til z4 igjen.. Hver sin bil til forsjellig forbruk. Det eneste de har til felles er fire hjul og to seter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg