Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Solgte den første der til en kompis som plukka den i småbiter og pussa opp og overhalte omentrent alt. Var med på første turen ut av garasjen og etter 5 kvartaler ble vi torpedert av en taxi og bilen ble kondemnert..

Min første bil var dog ikke den men en jeg syns er myye kulere. Mazda rx2 super deluxe coupe. DET var bilen sin det..

Hadde 13000 rpm på den og fikk 140 i 2. gear.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på premieren på Rush i kveld.

Ganske bra film, men det var litt ensomt i salen..

null_zpsd9c15c13.jpg

Hahaha. Det der så egentlig ut som en spøk!

Kvasi: typisk at sånt skal skje! Er kjedelig.

Mazdaen hørtes gøy ut den :) min fetter og jeg begynte oppussing av en gammel rx7 med wankel, men den står fortsatt på tunet, snart ti år etter. Mer rust enn når vi begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er herlig å breie seg ut og ikke minst sitte der det passer deg, uten noen oppi deg :)

På ringenes herre fikk meg og en kompis enkeltbilletter mellom fremmede. Jeg havnet mellom to smellfeite karer som tydeligvis hadde søvnapné om dagen. Ble skikkelig skvist. Ubehagelig, klamt og varmt i 3 timer. Vurderte faktisk å forlate salen. Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Det der så egentlig ut som en spøk!

Kvasi: typisk at sånt skal skje! Er kjedelig.

Mazdaen hørtes gøy ut den :) min fetter og jeg begynte oppussing av en gammel rx7 med wankel, men den står fortsatt på tunet, snart ti år etter. Mer rust enn når vi begynte.

Før -90 med 12a motor? Er interresert i å overta hvis den ikke har full pakke Mazdarust.. :)

Letteste måte å kjenne de første wankelene på er at de har to coiler og to fordelere, en sånn kan jeg vurdere å kjøpe ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvilken årsmodell. Har ikke sett på den siden jeg var 17, men det er en god stund før 1990 hvert fall :)

Den er så rusten at det er ekkelt. Stått ute i regn hele veien, uten vinduer, lykter og interiør. Presenningen er slitt og har lekt i mange år.

Rusten er over alt. Var egentlig ikke noe igjen å redde i utgangspunktet.

Motoren var det noe med også. Trengte overhaling++, men den ble lagret i en bod fra dag 1. Litt i deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå håper jeg at jeg er ferdig med å skru Ford F-250 på en stund, svært beist! Har ratta rundt med den idag  \:D/ Powerstroke dieselen drakk det den ønsket og litt til, og alle så på meg med et stygt blikk når jeg kom kjørende 8-[ Gøy var det hvertfall :P Går fært for slik stor bil å være!

post-50093-0-27602100-1380925199_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå håper jeg at jeg er ferdig med å skru Ford F-250 på en stund, svært beist! Har ratta rundt med den idag  \:D/ Powerstroke dieselen drakk det den ønsket og litt til, og alle så på meg med et stygt blikk når jeg kom kjørende 8-[ Gøy var det hvertfall :P Går fært for slik stor bil å være!

attachicon.gifIMAG0767-2.jpg

Grom doning det der, sjelden at en F250 er registrert på grønne skilter :) Jeg har faktisk gått bittelitt med tankene om å kjøpe helt ny Dodge RAM 5,7 Hemi men får en flott brukt F10 for den prisen så valget blir vanskelig. Får flett ny Silverado 5,3 for 100 000 mindre enn Dodgen men den ser ikke like "prangende" ut.

De som ga deg alle de stygge blikkene kjørte ikke tilfeldigvis Hilux eller Navara ;) En kompis kjører en nyere Chevy Van i jobb en får en del misunnelige blikk fra Hiace sjåfører :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelige blikk tviler jeg på. De som kjører Hilux og Navara kunne lett kjøpt Ford, Chevy osv.. Eller Hiace-eiere kunne kjøpt Chevy Van om de ville. Men de ville vel ha noe ustoppelig og noe som surrer og går i evigheter, som er forseggjort ;-)  

Arctic Truck er jo konge. Skal innrømme Ford Raptor er kul da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelige blikk tviler jeg på. De som kjører Hilux og Navara kunne lett kjøpt Ford, Chevy osv.. Eller Hiace-eiere kunne kjøpt Chevy Van om de ville. Men de ville vel ha noe ustoppelig og noe som surrer og går i evigheter, som er forseggjort ;-)  

Arctic Truck er jo konge. Skal innrømme Ford Raptor er kul da.

Det skal du ikke være så sikker på, glem ikke at disse amerikanske pickupene er en del dyrere i innkjøp og i driftsutgifter så man må helt klart være entusiast for å bruke dem i næring. En Hiace koster ca halvparten av en Cargovan så for de fleste som bruker bil i næring å handler det om utgifter, hadde vi ikke hatt de satans avgiftene så hadde langt flere kjørt amerikansk Pickup og Van. Hvor populære var ikke disse bilene hos Vegvesenet, ambulansetjenesten, brannvesenet og televerket før på 80 og 90 tallet. Skal man dra tungt så nytter det ikke med en kjip Hilux med 120 hester, skal man kjøre langt så nytter det ikke med en Hiace hvor man pådrar seg ryggplager etter to mil. Og de fleste som har prøvd min kamerat sin Van finner det svært vanskelig å gå tilbake til Hiacen igjen ;)

Du finner ikke mer mekanisk solide biler enn Amerikansk pickup, ustoppelige og fulle av krefter :)

post-47692-0-51483400-1380929469_thumb.j

post-47692-0-88708400-1380929481_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...