Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg TUV papirer til originale bmw felger?  :-k Eller for den saks skyld, papirer på TUV godkjente felgdimensjoner og innpress på E38, om noe slikt i det hele tatt eksisterer? Må vell ha en del papir for å godkjenne felger med to forskjellige dimensjoner foran og bak på en bil som er registrert uten dette?

Google gjør meg vertfall ikke klokere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg TUV papirer til originale bmw felger?  :-k Eller for den saks skyld, papirer på TUV godkjente felgdimensjoner og innpress på E38, om noe slikt i det hele tatt eksisterer? Må vell ha en del papir for å godkjenne felger med to forskjellige dimensjoner foran og bak på en bil som er registrert uten dette?

Google gjør meg vertfall ikke klokere :(

Dersom tüv ikke eksisterer, gjør følgende:

Ring bmw norge, så spørr du etter Per Kåre Halvorsen og presenterer problemet.

Han lager ett skriv som du bruker isteden for tüv dokument ved godkjenning, merket med bmw norge (dersom dem faktisk er lovlige på bilen ifølge dem).

NB: dersom innpresset på felgene er merket med "IS" isteden for "ET" slik ofte bmw gjør, bør dette bli med i papiret. Dette brente jeg meg på, og pga lav kompetanse hos vegvesenet måtte jeg få enda ett brev. Anbefaler også å skrive bmw sine delenummer i papiret så vegvesenet kan sjekke papiret mot felgene i praksis.  Godkjente selv e36 m3 felger med forskjellig felgbredde og dekkdim fremme og bak på min e36 på denne måten, uten tüv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit sierra sedan cosworth 4x4 stjålet i Oslo. Reg DN dusør 20 000 kroner. Ring 93238901

Er det bare meg eller må du rett og slett låse slike biler inn i bankhvelv for å unngå at den bli stjålet, like populær blant tyvene i dag som for 25 år siden. Nesten så det blir nostalgisk, verden har forandret seg mye siden 80 tallet men Sierra Cosworth er like populær å stjele ;)

Får håpe bilen kommer til rette hel og iallfall sånn nogen lunde pen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller må du rett og slett låse slike biler inn i bankhvelv for å unngå at den bli stjålet, like populær blant tyvene i dag som for 25 år siden. Nesten så det blir nostalgisk, verden har forandret seg mye siden 80 tallet men Sierra Cosworth er like populær å stjele ;)

Får håpe bilen kommer til rette hel og iallfall sånn nogen lunde pen :)

Det er fortsatt dyre biler som er veldig populære. Delene er derfor lett å få omsatt. Og at alt du tregenger for å stjele en er et flatt skrujern hjelper vel på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...