Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte smarttelefon for 1 grunn: Spotify. Telefonen ble en lumia900 på billigsalg i fjord til 999,- done deal. Jeg har 2 apper, spotify og en som lar meg laste ned filmer fra youtube o.l.

Som nevnt, 1 grunn: spotify. Ironisk nok er spotify appen til windows phone 7.8 det værste rælet jeg noen gang har vært borte i, og da mener jeg gud hjelpe meg for noe skraml. ord kan faktisk nesten ikke beskrive hvor dårlig både appen, og spotify sin holdning mot windowstelefoner. Telefonen er grei nok i seg selv, det er jo ikke windows sin feil. Det er derimot grunn nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe windowstelefon igjen. Jeg synest også at Android virker som ett mye mere forsegjort operativsystem, det blir vell litt som bmw mot toyota.

Har ivertfall komt fram til at nokian skal bort, men for meg er det uaktuelt å betale noe mere enn 1500,- for en telefon. Jeg ser rett og slett bare ikke nytteverdien i noe mere enn det. :-k Hadde det vert for det ene nevnte problemet skulle jeg klart meg i ganske mange år til tror jeg.

Jeg har brukt Spotify appen for Windows Phone siden jeg kjøpte min telefon. Først med WP 7.5 og senere med WP 7.8. Jeg var i likhet med deg ikke imponert over denne appen, men etter at de kom med en 2-3 oppdateringer til 7.8 har den blitt bra (eller kom appen først til 7.8?... husker ikke). Nå fungerer den iallefall veldig fint og jeg synes f.eks ikke at iOS versjonen er stort bedre (jeg har den på en iPad Mini).

Jeg har også Netflix og den appen for 7.8 er også temmelig bra. Jeg bruker en tredjeparts YouTube app fra noen som kaller seg eyacker og den fungerer også kjempefint sammen med 7.8. Det som imidlertid nesten er best med disse appene er hvor hurtige de er. Selv på min prosessorsvake Lumia 710 går det så det griner å starte opp appene og jeg har enda aldri opplevd at de "henger" eller bare slutter å virke. Windows Phone OS´et er helt klart undervurdert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgrader til Grooveshark Anywhere og få tilgang til premium funksjoner. Hør på reklamefrie og ubegrensede strømmer av musikk. Få tilgang til Grooveshark applikasjonen på mobiltelefoner.

Og jeg snakker om en helt gratis side, hvor musikken kan spilles av en vanlig android tlf :D Altså 1. Gratis. 2. Android app(gratis). 3 Musikk(helt lovlig og gratis). 4. Off-line mode, med mulighet av avspilling av lagrede sanger, sånn som på spotify premium. 5. Ingen reklame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg snakker om en helt gratis side, hvor musikken kan spilles av en vanlig android tlf :D Altså 1. Gratis. 2. Android app(gratis). 3 Musikk(helt lovlig og gratis). 4. Off-line mode, med mulighet av avspilling av lagrede sanger, sånn som på spotify premium. 5. Ingen reklame

så link til den da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ofte mine egne veier... så også når det gjelder telefon. Min godt og vel 1,5 år gamle Nokia Lumia 710 med Windows Phone 7.8 er stadig helt genial. Det er ingen problemer med den... intet. Etter at Nokia solgte mobildivisjonen (smarttelefon delen) til Microsoft har det også tatt seg opp med fornuftige apper til Windows Phone OS´et. Jeg lurer litt på å kjøpe Lumia 1020 som har et 41 megapiksel kamera fra Carl Zeiss... :)

Go for it....gikk fra 920 til 1020 og er kjempefornøyd. Kameraet er veldig bra, men hvitbalansen sliter, så der må man manuelt styre litt.

En del bedre batterikapasitet virker det som også.

Har ikke noe å utsette på wp8, og med de nye utrullingene som kommer blir det bare bedre og bedre.

Har en iphone 4s også, og wp synes jeg er bedre å bruke, men det er nok en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Spotify appen for Windows Phone siden jeg kjøpte min telefon. Først med WP 7.5 og senere med WP 7.8. Jeg var i likhet med deg ikke imponert over denne appen, men etter at de kom med en 2-3 oppdateringer til 7.8 har den blitt bra (eller kom appen først til 7.8?... husker ikke). Nå fungerer den iallefall veldig fint og jeg synes f.eks ikke at iOS versjonen er stort bedre (jeg har den på en iPad Mini).

Jeg har også Netflix og den appen for 7.8 er også temmelig bra. Jeg bruker en tredjeparts YouTube app fra noen som kaller seg eyacker og den fungerer også kjempefint sammen med 7.8. Det som imidlertid nesten er best med disse appene er hvor hurtige de er. Selv på min prosessorsvake Lumia 710 går det så det griner å starte opp appene og jeg har enda aldri opplevd at de "henger" eller bare slutter å virke. Windows Phone OS´et er helt klart undervurdert... :)

Jeg sliter ivertfall fryktelig, loadingtid på 5-6 sec uansett om appen allerede er åpen (når man åpner den fra logoen) nekter å synce over breiband, takler bare sitt eget nett, hver gang jeg opner spotify etter telefonen ikke har vert i bruk så kresjer appen og jeg må loade 5-6 sec igjen, spillelister som sletter seg selv (kjempeartig under første 20min av en 5t busstur som jeg har til jobb). Dette er jeg heller ikke alene om, dette er det di fleste som sliter med. Jeg vet at spotify på iphone 5 er langt raskere etter sammenligning mot min ivertfall, men androidversionen er ivertfall en helt annen erfaring. Både det tekniske og brukeropplevelsen av spotify er milevis framfor win7.8, win8 har jeg aldri testet.

Som du nevner er det jo ganske greit sånnsett, har aldri irritert meg over andre ting enn spotify appen egentlig. Det er jo en svært brukervennlig OS, det tror jeg også er litt av grunnen til at alt går så pass glatt med tanke på ytelse.

Vet det eksiterer gratisprogrammer, jeg veit ikke hvor mye som går til selve artistene, men 99 kroner i måneden synest jeg er virkelig er helt på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ofte mine egne veier... så også når det gjelder telefon. Min godt og vel 1,5 år gamle Nokia Lumia 710 med Windows Phone 7.8 er stadig helt genial. Det er ingen problemer med den... intet. Etter at Nokia solgte mobildivisjonen (smarttelefon delen) til Microsoft har det også tatt seg opp med fornuftige apper til Windows Phone OS´et. Jeg lurer litt på å kjøpe Lumia 1020 som har et 41 megapiksel kamera fra Carl Zeiss... :)

41MEGAPIXEL? FØRTI EN???

Føler med deg. Gjort det samme. Er greit vondt uten bedøvelse ivertfall :P og ufattelig dyrt. Ender opp med en krone i tillegg mest sannsynlig. Noen tusen der og gitt.

Godt jeg har en tannlege i familien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... det er et slags semi systemkamera som tar helt uovertruffene bilder til å være fra en telefon... :)

Jeg håper det der er bilder som er zoomet inn? Visst ikke så er det veldig lite imponerende.

Det virker for meg som at Nokia er de eneste som fortsatt jobber med hypen som megapixler er.

41mpx fører bare til unødvendig store bildefiler, og når man i tillegg har dårlig optikk så er det ingen vits. Det er bare et flott tall som sikkert er fint i markedsføringen.

Ytterst få av de virkelig dyre systemkameraene på markedet har 41mpx. De fleste ligger på under halvparten. Da snakker vi kameraer som koster 10 ganger så mye som telefonen, og tar bilder som er sylskarpe i forhold.

Mulig det gir halvgode bilder til telefon å være, men fortsatt vil du med stor sansynlighet få langt bedre bilder ved å plukke opp et kompaktkamera til 500 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...