Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har dere prøvd å bytte kjølepasta på cpu og gpu?

Min G73jh gikk ned 20 grader på tomgang og ca 50 under tung last. :)

Alle bærbarene jeg har hatt, uansett merke, har hatt dårlig kjølepasta fra dag 1. Tørket eller sprekt. Bruker noctua nt-h1 med prikk/ert metoden.

Får viftestøyen bra ned. Men regelmessig støvfjerning bidrar også. Greit med de luft-på-boks. Da er ikke luften statisk, sånn for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bestiller en ikke-ferdigmodell av f.eks p170 kan du velge om du vil bruke Arctic Silver på cpu. Vet ikke om de da tar gpu også. Siden jeg kjøpte en som var ferdig oppsatt fikk jeg desverre ikke dette valget. Heldigvis er det lett å komme til vifter på multicoms maskiner, slik at man kan hive på litt skikkelig pasta den dagen man åpner for å rengjøre ribbene.

Ellers var det jo en imponerende temperaturreduksjon du hadde oppnådd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å bytte kjølepasta på cpu og gpu?

Min G73jh gikk ned 20 grader på tomgang og ca 50 under tung last. :)

Alle bærbarene jeg har hatt, uansett merke, har hatt dårlig kjølepasta fra dag 1. Tørket eller sprekt. Bruker noctua nt-h1 med prikk/ert metoden.

Får viftestøyen bra ned. Men regelmessig støvfjerning bidrar også. Greit med de luft-på-boks. Da er ikke luften statisk, sånn for sikkerhets skyld.

Har ikke byttet pasta eller noe sånt, men har åpnet et par ganger og fjernet det jeg kunne av støv. Ingen tvil om at det hjelper bra på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert nye Google nexus? Den fra LG til rundt 4k. Antar du ikke er en eplemann?

Som sagt åpen for alt, hatt Iphone 4S nå, den som ble stjålet.

Sett litt på Z1 nå i det siste, virker som en veldig bra mobil.

Ikke sjekket den, ta en søkerunde på google nå, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dataguruer:

Skal ha ny arbeids-bærbar. Jeg har i dag en hp g72. Intel Pentium p6100 2,0Ghz. 3,0gb ram. 256gb lagring.64bit win 7.

Hvorfor ny? Av flere grunner, men bla trenger jeg mer lagringsplass, og gjerne en "kraftigere" data. Brukes jo til å programmere en del biler, så mye "rå" databehandling. (altså, programmeringa, dataen i seg selv blir ikke kasta rundt), og noen tunge programmer.

Krav:

Mer lagring enn i dag (holder 500gb tro?)

Kjappere (!) enn i dag

STABILITET i toppklasse.

Minst 3 x usb, gjerne flere.(kanskje usb3?)

Fult tastatur (med numpad).

Bra batteri om jeg skulle måtte kjøre på det.

Win7 (orker ikke win 8 greiene)

Bør den kanskje ha SSD hdd?

Så hva er regjerende arbeids Laptop? Thinkpad? Fortsette med HP? Hvilke "serier" gjelder i så fall?

Tar imot tips med stor takk :)

Lenovo er etter min erfaring gode bærbare. De litt oppi toppen ;) Men hva tenker du om å ha kobla til ekstern skjerm, tastatur og mus når du arbeider. Tenker da å kanskje ha en mindre maskin som er enklere å drasse med seg om du er på farten (mobil).

Og anbefaler deg ssd ja. Natt og dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt åpen for alt, hatt Iphone 4S nå, den som ble stjålet.

Sett litt på Z1 nå i det siste, virker som en veldig bra mobil.

Ikke sjekket den, ta en søkerunde på google nå, takk for svar :)

HVis du er i utlandet, ville jeg se mer på nexus 5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenovo ThinkPad hadde jeg valgt, med SSD disk. Hadde dette som teknikker-pcer på jobben, startet opp som ingenting etter å ha blitt kjørt over av en godt lastet Hiace.. Ikke spør om hvordan det skjedde. Skjermen fikk naturligvis store svarte felter og generelt mange ytre skader, men maskinen startet opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern sverger også til ThinkPad, hele firmaet jeg jobbet i med noe og 4000 ansatte i Norge satt med hver sin ThinkPad.

De er solide i konstruksjonen, god å skrive på, og bruke daglig. Matt skjerm osv osv. 

Går man inn for det og bruker det røft, så vil det jo etter en tid gå i stykker, men tok gjerne noen år med pc-bruk i allslags vær både utendørs og innendørs i røffe miljøer! 

En morsom sak som jeg også gjorde var å ved et uhell søle en kopp med kaffe ned i tastaturet, da jeg fant ut at alt rant ut under pcen forstod jeg at de er utstyrt med dreneringskanaler :P

Så finnes jo Mac også da.. Stivt og solid chassi, tåler en masse juling.. Mistet min ned rulletrappa på Nationaltheateret togstasjon.. Plukket den opp i bunn med bøyd skjerm og bulker. Rettet opp skjermhengslene, filte ned bulker og krakkeleringer LIKE fin å bruke. Dog litt styggere.. SSD disk heldigvis.

Så dukker det tilstadighet opp konkurrenter også med alu.chassi. Disse burde da være robuste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...