316 Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Haha, nei. Det å gå med en klokke inntil munnen for å snakke er omtrent som å gå med boomblaster på skuldra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Jeg lurer på om de der er lovlige offshore.. Vanlige klokker er naturligvis lov, men ting som iPod, iPad, kamera og slikt er ikke lov sånn uten videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Jeg lurer på om de der er lovlige offshore.. Vanlige klokker er naturligvis lov, men ting som iPod, iPad, kamera og slikt er ikke lov sånn uten videre. Så lenge det ikke kan ringes selvstendig fra den (ikke har muligheten for simkort) er det vell ikke noe å stusse så mye på. Etter at medbringertillatelsene falt bort så ble jo det noe roligere. Er jo ikke akkurat noe å dra med seg ut av boligkvarteret heller (nå er jo det få klokker som er EX..) men dette er vell mere som en mp3 ++ spiller designet for feste på håndleddet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Jeg tenker hovedsakelig utenfor boligkvarteret ja. Alt jeg ramser opp er jo lovlig der, så det er greit nok. Grunnen til at håndklokker er lov er at det er for liten energi i de til å antenne noe, så sånn sett er de EX uten EX-godkjenning, men når slutter en håndklokke å være en håndklokke? Man har jo hatt klokker med kamera, mp3-spiller og alt mulig annet tull i mange år, men de har vel aldri tatt nok av til at det har vært et problem. Jeg hadde iPad 3G-en min med ut flere ganger (rett etter de kom), men plutselig fant noen ut at man kunne ha sim-kort i de, og da ble det fort stopp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Jeg tenker hovedsakelig utenfor boligkvarteret ja. Alt jeg ramser opp er jo lovlig der, så det er greit nok. Grunnen til at håndklokker er lov er at det er for liten energi i de til å antenne noe, så sånn sett er de EX uten EX-godkjenning, men når slutter en håndklokke å være en håndklokke? Det der er jo en gråsone, men når den kan mere enn bare klokka etter min mening. mp3/ipod etc er sett på som risiko og blir "slått ned på" dersom det dukker opp i felt ivertfall. Jeg synest ikke slikt har noe i felt å gjøre ivertfall, har jo vert flere gasslekkasjer som hadde gått galt dersom det hadde vert en gnist til stede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Jeg er igrunn enig, og ser for meg det vil bli et forbud om disse blir populære etterhvert, men frem til dette evt. skjer er jeg nyskjerrig på hvordan det blir. Nå er det jo ikke mulig at noe av dette lager en gnist i seg selv uten ytre påvirkning uansett, men det er jo en annen sak. Det som igrunn irriterer meg mest er at nesten ingen nye laptoper har mulighet for å ta ut batteriet. Dette gjør at jeg ikke kan ta en nyere laptop med ut i containeren vår å bruke den der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Hang med kamerat av meg i sted som hadde en slik klokke. Han tøffet seg og snakket med den til øret og til den, helt nærme munnen. Please ikke gjør det, større dust har ingen sett ut som siden Bluetooth earpiecene kom på markedet Da jeg leste dette tenkte jeg med en gang på David Hasselhoff i knight rider. Thundercoil og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Seriøst, skjer med folk... Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Liggende intercooler tildekket med skilt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Klokka mi går 2 år før batteri må byttes, hvor ofte må den klokka du har der lades opp? I tillegg må vel klokka tas av for lading, det er litt slitsomt for min del.. Har klokka på armen 24/7. Og slik må jeg ha det. Hadde jeg hatt klokka på meg når jeg sov hadde jeg skadet meg selv..Har nesten bare store klokker... Da jeg leste dette tenkte jeg med en gang på David Hasselhoff i knight rider. image.jpg aaah.... Knight Rider... verdens beste bilserie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Nja... så kan vi også ta med Land Rover, Range Rover, Geländewagen samt flere franske spesialiteter etc. Poenget i denne sammenhengen er når selve begrepet Sport Utility Vehicle (SUV) oppsto slik vi forstår begrepet idag og såvidt jeg forstår ble dette innført med Toyota RAV4 og senere Land Rover Freelander. Idag er begrepet SUV igjen delt opp i flere grupper (litt avhengig av land og marked): Mini SUV, Compact SUV, Urban SUV, Mid-size SUV, Full-size SUV osv.... Jeg er ikke helt enig med deg der, den aller første bilen som kvalifiserer til betegnelsen SUV er Jeep Wagoneer som kom i 1963. Dette var en firehjulstrekker med høy bakkeklaring og med komforten til en personbil, så fulgte Range Rover i 1970. Første bilen som kan kalles kompakt SUV slik som RAV4 er AMC Eagel som kom markedet i 1980, denne bilen er veldig nært opp til Allroad konseptet til Audi da et er en vanlig stasjonsvogn med høy bakkeklaring og firehjulsdrift. Så fulgte Jeep Cherokee i 1984, samme år kom også Chevy S 10 Blazer og det er disse to bilene som anses som de første i kompakt SUV klassen. Når vi snakker om Range Rover, X5, ML, Landcruiser osv så snakker vi Mid Size SUV, biler som Tahoe, Landcruiser V8, GL og Expedition er det som kalles Full Size SUV. Disse forskjellige begrepene bruker vi ikke i Norge men i SUVens hjemland USA så brukes disse for å kategorisere bilene, her hjemme i noldus Norge så kan en SUV være alt fra en X1 til en Suburban.... Det at det forøvrig var en flink markedsførings avdeling som fant opp SUV begrepet ved lanseringen av RAV4 gjør den ikke til den første SUVen likevel, det er iallfall helt sikkert Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Den forumsberømte A5n er på nett igjen Hehehttp://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45290108 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Jeg er ikke helt enig med deg der, den aller første bilen som kvalifiserer til betegnelsen SUV er Jeep Wagoneer som kom i 1963. Dette var en firehjulstrekker med høy bakkeklaring og med komforten til en personbil, så fulgte Range Rover i 1970. Første bilen som kan kalles kompakt SUV slik som RAV4 er AMC Eagel som kom markedet i 1980, denne bilen er veldig nært opp til Allroad konseptet til Audi da et er en vanlig stasjonsvogn med høy bakkeklaring og firehjulsdrift. Så fulgte Jeep Cherokee i 1984, samme år kom også Chevy S 10 Blazer og det er disse to bilene som anses som de første i kompakt SUV klassen. Når vi snakker om Range Rover, X5, ML, Landcruiser osv så snakker vi Mid Size SUV, biler som Tahoe, Landcruiser V8, GL og Expedition er det som kalles Full Size SUV. Disse forskjellige begrepene bruker vi ikke i Norge men i SUVens hjemland USA så brukes disse for å kategorisere bilene, her hjemme i noldus Norge så kan en SUV være alt fra en X1 til en Suburban.... Det at det forøvrig var en flink markedsførings avdeling som fant opp SUV begrepet ved lanseringen av RAV4 gjør den ikke til den første SUVen likevel, det er iallfall helt sikkert Du kommer egentlig med svaret selv i den siste setningen og det er den konteksten jeg forholder meg til. La meg ta et eksempel. Jeg husker at da Geländewagen ble lansert i 1979-80 snakket ingen om at den var en SUV selv om den rent teknisk er dette. Spørsmålet er etter min mening når SUV begrepet ble introdusert som en egen biltype slik vi forstår det idag. Før RAV4 og Freelander ble biltypen stort sett alltid omtalt som 4x4. Nå har vi fått såpass mange nisjemodeller at dette ikke lenger gir tilstrekkelig mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Savne biln min ( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Skal motorlampa på E46 lyse når man vrir om tenninga? Min lyser ikke ved oppstart. Merket det tilfeldigvis her om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Trukke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg