Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Heiheihei!!

Pripyat og Ekranoplan, jeg regner med at dere hadde tenkt til å informere meg om dette?!

Jeg har slukt alt av bilder/filmer/lesestoff om Pripyat i årevis, for ikke å snakke om andre mindre kjente forlatte steder rundt om i verden.

Ekranoplan er jeg så fascinert av at jeg kjøpte klokka dedikert til farkosten bare for å få den kule musematta som fulgte med.

Klokka tør jeg ikke bruke da jeg har sykt dårlig klokkekarma :lol: Tror kanskje jeg bare skal selge den, musematta var uansett det som dro meg inn i handelen :D

Husker ikke navnet på sjøen der 2 Ekranoplan befinner seg langs breddene, men det er ikke lenge siden jeg fant dem ved hjelp av google earth. Dit SKAL jeg, det er basta!

Samme med Pripyat, men mye av "gleden" med ett Pripyat-besøk er dessverre borte for min del, helt siden dette fantastiske monumentet over menneskets overmodighet ble kommers har mye blitt vandalisert og stjålet. 

Pyramiden er også en interessant plass, ett blaff av optimistisk kommunisme ca midt i intet på Svalbard. 

Helt siden jeg solgte Ladaen har jeg gått med en drøm, den består i å oppleve spesielt Pripyat og Ekranoplan i en ZIL. Bilen tar jeg selvfølgelig med meg hjem igjen, men jeg må innom Hviterussland og Georgia før jeg vender snuten hjemover. 

939050.jpg

Edit: Where's Waldo? 

http://googlesightseeing.com/maps?p=&c=&t=k&hl=en&ll=42.882529,47.663069&z=17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også tenkt å besøke Pripyat en gang, må si det fasinerer meg at en by like stor som en Norsk storby bare ligger helt øde. Men dette er jo den type tur man bare går og tenker på og aldri gjør noe av dessverre :( En Bimmers tur hadde vært kult ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheihei!!

Pripyat og Ekranoplan, jeg regner med at dere hadde tenkt til å informere meg om dette?!

Jeg har slukt alt av bilder/filmer/lesestoff om Pripyat i årevis, for ikke å snakke om andre mindre kjente forlatte steder rundt om i verden.

Ekranoplan er jeg så fascinert av at jeg kjøpte klokka dedikert til farkosten bare for å få den kule musematta som fulgte med.

Klokka tør jeg ikke bruke da jeg har sykt dårlig klokkekarma :lol: Tror kanskje jeg bare skal selge den, musematta var uansett det som dro meg inn i handelen :D

Husker ikke navnet på sjøen der 2 Ekranoplan befinner seg langs breddene, men det er ikke lenge siden jeg fant dem ved hjelp av google earth. Dit SKAL jeg, det er basta!

Samme med Pripyat, men mye av "gleden" med ett Pripyat-besøk er dessverre borte for min del, helt siden dette fantastiske monumentet over menneskets overmodighet ble kommers har mye blitt vandalisert og stjålet. 

Pyramiden er også en interessant plass, ett blaff av optimistisk kommunisme ca midt i intet på Svalbard. 

Helt siden jeg solgte Ladaen har jeg gått med en drøm, den består i å oppleve spesielt Pripyat og Ekranoplan i en ZIL. Bilen tar jeg selvfølgelig med meg hjem igjen, men jeg må innom Hviterussland og Georgia før jeg vender snuten hjemover. 

939050.jpg

Edit: Where's Waldo? 

http://googlesightseeing.com/maps?p=&c=&t=k&hl=en&ll=42.882529,47.663069&z=17

Det finnes ikke tvil, jeg skal til tjernobyl.  Tror ikke jeg kan være borte fra jobb lenge nok til sommern, men jeg frar ved første mulighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmers i mitt hjerte, liker at flere her er gærne nok til å vurdere noe sånt der den gemene hop nok hadde valgt Gran Canaria eller noe :wink:

Som dere sikkert vet finnes det mange gode dokumentarer om emnet, en av de bedre jeg har sett handlet faktisk om hvordan etterlatte huskatter har overlevd der siden katastofen, ikke bare overlevd men faktisk tilpasset seg sin nye situasjon med bravur. Veldig interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, uff! Gran Canaria. Haha.

Pripyat, any day.

Helt enig :) Det er rett og slett fascinerende, har sett noen timer med dokumentarer om Pripyat. Er jo ikke så forbaska langt å kjøre heller, veiene i østeuropa er helt sikkert ikke verre en her i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er fler som har sittet å sett på for mange kald krig dokumentarer ja :lol:

Ekranoplan er heftige saker - jeg kunne sett for meg Ekranoplan bilferge på Mjøsa... eller hva tror du Nytern?  :headbang:

Synd disse geniale designerne i øst ble behandlet som forbruksvare under Stalin. Kasta på arbeidsleir så fort de var ferdig med prosjektet og ikke hadde STOR framgang. Tupolev, Alexandrov og resten av aero pioneerene. At disse folka klarte å jobbe under disse forholdene var helt utrolig. Det sier mye når de vestlige designerne lå langt etter på mange plan, til tross for å leve uten konstante trusler om å bli utslettet. Ved flere tilfellet når testpilot krasjet, og sjefene mente det var pga slurv - drepte de familien til testpiloten for å sende en beskjed til de andre testpilotene til å gjøre en bedre jobb.. .

Aldri har jeg lest om et land som bygger så mange fantastiske konstruksjoner, og leverer en såpass enorm arbeidsinnsats for en leder som åpenbart er satans avkom. 

Jeg tørr personlig ikke å reise rundt i Øst Europa, ihvertfall ikke så langt bort som Ukraina. 

Apropos øst europa, dette er hva som venter dere..   8-[

http://www.youtube.com/watch?v=5Uzu58N-Sso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive