Gjest Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Her er link til annonsen på bilen, står ikke noe om olje problemer og det står heller ikke at den selges som den står. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45007227 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Lever den tilbake .. ....og kjøp BMW Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Så hva vil forhandleren gjøre hvis jeg levere tilbake bilen? får på følelsen av at de kommer til å nekte å ta inn bilen igjen. hva er mine rettigheter og hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Du har rett til å heve kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 godt å vite at jeg har den retten, skal se igjennom kontrakten imorgen også for å være dobbelsikker og hvis alt stemmer så er jeg nødt til å levere bilen tilbake, hadde dette vært en billig bagatell så hadde jeg fikset det selv, men det er snakk om ti tusenvis av kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Det blir for innlysende at rett etter kjøp så begynner oljelampa å lyse for full musikk gang på gang, vil tro de visste om dette på forhånd. Synes også det var rimelig billig for bilen så det kan også være en grunn til at det visste om dette, men man kan ikke annet enn spekulere i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Det blir for innlysende at rett etter kjøp så begynner oljelampa å lyse for full musikk gang på gang, vil tro de visste om dette på forhånd. Synes også det var rimelig billig for bilen så det kan også være en grunn til at det visste om dette, men man kan ikke annet enn spekulere i dette. denne bilen lå ca 5-10 tusen under vanlig pris for en A6, derfor jeg kjøpte den skikkelig fort og som du sier så må de ha vist om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Det er så fascinerende å se hvor enkelt folk tror det bare er å heve et kjøp. Hvis vi tar utgangspunktet i forbrukerkjøpsloven (selger er næringsdrivende og kjøper er forbruker), så har selger flere avhjelpsforsøk (fkjl. §30) før man i det hele tatt kan kreve å få kjøpet hevet. Det foreligger også villkår i forhold til heving (fkjl. §32), "..[…] kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.". Det er også verdt å merke seg at fkjl. §29 (1) 2) kommer selger tilgode som tilsidesetter blant annet to avhjelpsforsøk. Denne bestemmelsen sørger i prinsippet for at selger kan bruke flere avhjelpsforsøk eller tilsvarende. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 43_561424692.jpg Angående Defa motorvarmerkontakten! Hvordan funker disse? Har ikke hentet bilen, så kan liksom ikke bare gå ut og sjekke. Haha. Må man ha en slags spesialkabel på kontakten, med en vanlig stikkontakt på andre siden? Hvor får man i så fall tak i dette? Den ser ikke så stor/lang ut, derfor jeg lurer lurer. Noe skjøtegreier som dette?: rO0ABXQAUGZ7aHR0cDovL3B1Yi50djIubm8vbXVsdGltZWRpYS9UVjIvYXJjaGl2ZS8wMDk0MS9Nb3RvcnZhcm1lcl85NDEzMjJpLmpwZ31mMGYzMTB0.jpg Jepp, den er grønn og selges bla på jula. Koster vel ca 300 for den korteste mener jeg å huske.. Sjekk også at kjipingen ikke har tatt ut laderenheten ok coupevifta. Laderen koster +- en tusenlapp og er røffli 10x10 cm og skal ha 3 tjukke kabler inn, pluss noen tynne fra styringspanelet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Å. Det var ikke bare til å plugge den i altså, som google vil ha meg til å tro. Hehehe. Takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Det er så fascinerende å se hvor enkelt folk tror det er å bare heve et kjøp. Hvis vi tar utgangspunktet i forbrukerkjøpsloven, så har selger flere avhjelpsforsøk (fkjl. §30) før man i det hele tatt kan kreve å få kjøpet hevet. Det foreligger også villkår i forhold til heving (fkjl. §32), "..[…] kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.". Det er også verdt å merke seg at fkjl. §29 (1) 2) kommer selger tilgode som tilsidesetter blant annet to avhjelpsforsøk. Denne bestemmelsen sørger i prinsippet for at selger kan bruke flere avhjelpsforsøk eller tilsvarende. det vil si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Det vil si at om du ønsker å heve kjøpet, har forhandler først rett til å prøve å fikse feilen selv. Opptil 3 ganger? Dette kan ta lang tid, mye krangling og ender som regel opp med forlik/dom etter enda lengre tid. Om du vinner, er det ikke sikkert du får nok penger til å fikse det på verksted heller. fish og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 det vil si? Det vil si at du etter 99.9% sannsynlighet ikke vil komme noen vei ved å fremme krav om heving i jamfør med fkjl. §32. Selger vil kreve avhjelpsforsøk, hvilket vil innebære at feilen rettes og at det ikke volder selger urimelige kostnader. Det vil si at om du ønsker å heve kjøpet, har forhandler først rett til å prøve å fikse feilen selv. Opptil 3 ganger? […] Avhjelpsforsøk er to ganger (fkjl. §30 (2)), men det kan i enkelte tilfeller være flere ganger - jf. "volde selger urimelige kostnader". fish reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Vel, hvis du skal flytte noe hjemme regner jeg med at du låner firmabilen og bruke krana. Politiet må ha privilegier på jobb de også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Hehe, denne er vel kanskje litt på kanten wicky124 og Haukefer reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg