Skårholen Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Min far har fått litt dilla på mopedtrimming igjen, morsomt, både TSXn som krever en overhaling samtidig, ligger for øyeblikket utover på operasjonsbordet. Min gamle CH Racing(Husqvarna med mopedmotor(AM6) )16-års moped skal få ny trimsylinder og potte(++++).. Etter en tur på Youtube og søkeord "Parmakit 110cc" ble han frelst.. Så får man se om det blir noe heftig, eller noe litt heftigere enn original sylinder og potte uten plombe.. Ikke parmakit da hver så snill hvis du vil ha noe som holder mer enn en tur. Parmakit er litt dumt designet så den lekker ofte vann, vet om en som har fått cnc frest egen topp. Men Bidalot har noen heftige sylindre de også som holder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Min svoger hadde 144 kit på en husky 125, gikk vist helt jævlig! Men endte opp med ktm igjen som var fornuftig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Skal en ha kvalitet går en for Malossi, uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Bnoen som vet om en godt betalt jobb uten for mye utdanning, kunne tenkt meg noe innen hus osv. Byggleder f.eks Noen som har erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Bnoen som vet om en godt betalt jobb uten for mye utdanning, kunne tenkt meg noe innen hus osv. Byggleder f.eks Noen som har erfaring? Short story, keep on dreaming. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Ikke parmakit da hver så snill hvis du vil ha noe som holder mer enn en tur. Parmakit er litt dumt designet så den lekker ofte vann, vet om en som har fått cnc frest egen topp. Men Bidalot har noen heftige sylindre de også som holder. Jasså, takk for tipset! Hadde selv DR49 på denne sykkelen, jeg mener man burde få kjøpt tilsvarende oppsett, for det var i mine øyne en ypperlig sylinder! Så om man skal gå for litt vasse saker så er det bidalot som gjelder? Må det freses i blokka? Er altfor lenge siden jeg drev med moped gitt.. Skårholen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Bnoen som vet om en godt betalt jobb uten for mye utdanning, kunne tenkt meg noe innen hus osv. Byggleder f.eks Noen som har erfaring? Du kan sikkert få noen tips av Dirty. Uten utdanning og stinn av gryn Edit: Hvis det er noe trøst så finnes det tusenvis av oss med "flott" utdanning og som nesten aldri får seg bra jobb heller, såeh, her er det tydeligvis flere variabler som gjelder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Venstre spalten.. evi og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Jasså, takk for tipset! Hadde selv DR49 på denne sykkelen, jeg mener man burde få kjøpt tilsvarende oppsett, for det var i mine øyne en ypperlig sylinder! Så om man skal gå for litt vasse saker så er det bidalot som gjelder? Må det freses i blokka? Er altfor lenge siden jeg drev med moped gitt.. Det er jeg jammen ikke sikker på gitt. DR49 ja, hadde jeg kjøpt meg moped hadde jeg ralla rundt med den selv sammen med metrakit mk2. Usikker om det må borres men regner nesten med det, er jo ikke noe større jobb nesten det heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Bnoen som vet om en godt betalt jobb uten for mye utdanning, kunne tenkt meg noe innen hus osv. Byggleder f.eks Noen som har erfaring? Det meste som er offshore/oljerelatert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Venstre spalten.. Første utgaven av Amcar. Ganske ettertraktet nummer i Amcar miljøet Ang spalten der så er det tydeligst alt ikke var bedre før, takket være bilorganisasjoner som Amcar så har vi i dag både 30 års regelen for veteran, selvbygger regelverket, alternativ beregning og nå sist avgiftsreduksjon for bruktimport. Hadde det ikke vært for Amcar så hadde heller ikke motorvolum avgiften blitt fjernet da CO2 komponenten ble lagt til i engangsavgiften i 2007, en ny E60 M5 ville da økt fra 1,9 mill til 2,2 mill... NAF og KNA er balleløse organisasjoner som jatter med politikere og veidirektoratets ville avgiftsforslag, de får ikke mitt medlemskap iallfall. Betaler heller medlemskap til en organisasjon som virkelig sloss mot avgiftshelvette.. evi, TRF og Fredrik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Det meste som er offshore/oljerelatert. En kammerat av meg begynte å jobbe på lefdal. Gikk rundt og passet på at det var nok varer i hyllene. Etterhvert ble han flyttet in på lageret og hade ansvar for og bestille opp nye ting når det nermet seg tomt. Så tok han offshore kursa som koster rundt 20 000,- og fikk den samme jobben på en platform som på lefdal. Er på lageret og bestiller opp nytt når det nermer seg tomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Jasså, takk for tipset! Hadde selv DR49 på denne sykkelen, jeg mener man burde få kjøpt tilsvarende oppsett, for det var i mine øyne en ypperlig sylinder! Så om man skal gå for litt vasse saker så er det bidalot som gjelder? Må det freses i blokka? Er altfor lenge siden jeg drev med moped gitt.. http://www.crash.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=110&product_id=193&Itemid=94 Denne er billig og solid, går som ei kule gjør den og Nådde 130 på gps ned lierbakkene med tyngre drevning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 http://www.crash.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=110&product_id=193&Itemid=94 Denne er billig og solid, går som ei kule gjør den og Nådde 130 på gps ned lierbakkene med tyngre drevning ny veiv er vel å foretrekke? 24mm gasser er vel minimum 50mm borring er jo sprekt! Bunndrag i den? Blitt for gammal til å pine på turtallSent from my Atmega32A using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Skal du først ha ny veiv kan du vel like godt kjøpe et kit med lang slags veiv ? Lenge siden jeg også holdt på med det her.. Men kan varmt anbefale TP Både jeg og mange kompiser kjørte det nesten uten noen problemer. Og det var sykler som fikk kjørt seg.. TP 86cc Slipper også å frese i blokken med det kittet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg