Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen formening om hvor høyt boliglån man kan få med 450.000 + i inntekt?

Skrevet
Noen som har noen formening om hvor høyt boliglån man kan få med 450.000 + i inntekt?

Jeg søkte utifra grunnlønn som var rundt 400. Da fikk jeg 1.3 prøvde ikke å søke om mer.

Husk at det er lurt å låne utifra grunnlønn sånn at du greier å betjene lånet i trange tider og uten å måtte basere deg på overtid.

Skrevet

Jeg og kjærringa får lån på 3.5. Men vil ikke ha så mye i lån. Det er heller ikke nødvendig her jeg bor. :) Kjøpte en leilighet for 550.000 i september i fjor, ny takst 950.000. Glad jeg jobbet noen år som snekker før jeg begynte med skift arbeid. :)

Skrevet
haha fish! ferie og alt for mye tid til alkohyler nå eller? :D

BTW. I natt tok jeg en "spansk" en. Skulle absolutt på byen. Men orket ikke å gå, og ville ha "ordentlig" transport. Hva gjør man?

Jeg søkte på navn her på forumet, fant brukeren, fant salgtråd laget av brukeren, link til autodb, der var tlfnr, ringte og bruker var våken og ute å kjørte (01.00), "kan du kjøre oss til byen"? Yess! Da fikk jeg møte -erik- for første gang. :-)

Haha, om du ikke får tak i han neste gang, så får du bare plinge på meg vettu ;pp

Skrevet

Jeg lånte 1.6 med underkant av 600 tusen i året.

når jeg handlet meg leilighet hadde jeg 350 i året fikk 1.1 Mill da

Skrevet
Jøss.. Det er jo ikke dårlig. Hva er speclista på den godkjenninga da? :)

s50b32, wilwood 6-pot med 295mm skiver forran. Selvsagt 4-bolt understell. Tårnstag forran og bak. ;)

Nå får jeg bare håpe at bremsene passer bak futuraene uten spacere.

Nå skal det sies, at det kun er i haugesund man får lov til slikt :lol:

Skrevet

Bankene går som regel utifra 3x årsinntekt, men dette er stort sett bare en "huskeregel".

Det kommer utifra utrolig mange faktorer, så du vil ikke få noe skikkelig sar før du snakker med banken.

Skrevet

Det er egentlig utrolig. Noen ganger føler man at utviklingen har stoppet opp eller til og med går baklengs. Idag leser man i avisene om hvor nyskapende Norwegian er som har kjøpt fire-fem stk. av Boeing forsinkede stolthet 787 "Dreamliner". Marginalt bedre komfort og en halv time kortere flytid til New York er de viktigste salgsargumentene. En snau halvtime!.... I 1996 klarte Aérospatiale-BAC Concorde å fly fra London til New York på 2:52:59. Concorde ble satt i tjeneste 20 år tidligere og selv den gangen i 1976 var reisetiden godt under 3,5 timer. Idag 15 år senere er gjennomsnitlig flytid mellom London og New York ca. 6,5 timer.

Concorde hadde en cruisehastighet på 2125 Km/t (Mach 2.02) ved 60000 fot. Maksimalt antall pasasjerer var 120. Jeg er stadig skikkelig sur på meg selv over at jeg ikke benyttet muligheten til å fly med flyet på 80-tallet. Er det virkelig ikke mulig å konstruere noe tilsvarende idag som er økonomisk rentabelt?

Skrevet
Det er egentlig utrolig. Noen ganger føler man at utviklingen har stoppet opp eller til og med går baklengs. Idag leser man i avisene om hvor nyskapende Norwegian er som har kjøpt fire-fem stk. av Boeing forsinkede stolthet 787 "Dreamliner". Marginalt bedre komfort og en halv time kortere flytid til New York er de viktigste salgsargumentene. En snau halvtime!.... I 1996 klarte Aérospatiale-BAC Concorde å fly fra London til New York på 2:52:59. Concorde ble satt i tjeneste 20 år tidligere og selv den gangen i 1976 var reisetiden godt under 3,5 timer. Idag 15 år senere er gjennomsnitlig flytid mellom London og New York ca. 6,5 timer.

Concorde hadde en cruisehastighet på 2125 Km/t (Mach 2.02) ved 60000 fot. Maksimalt antall pasasjerer var 120. Jeg er stadig skikkelig sur på meg selv over at jeg ikke benyttet muligheten til å fly med flyet på 80-tallet. Er det virkelig ikke mulig å konstruere noe tilsvarende idag som er økonomisk rentabelt?

Ja, merkelig det der. Kan se for meg mange som kunne vært interessert i å komme seg frem dobbelt så raskt som i dag, og teknologien er jo der...

Og når du var inne på de fantastiske Spitfirene, her er en artig bil:

27 liter Rover SD1:

Skrevet
":1e6kfuu6]

Ja, merkelig det der. Kan se for meg mange som kunne vært interessert i å komme seg frem dobbelt så raskt som i dag, og teknologien er jo der...

Og når du var inne på de fantastiske Spitfirene, her er en artig bil:

27 liter Rover SD1:

Hehehe... cool... du snakker om å fly lavt. 240 Km/t og knapt 2000 rpm på Rolls-Royce Merlin motoren er jo litt spesielt. Kul lyd fra bilen er det også. Man hører at det er en Spitfiremotor.... 8)

Apropos Rover SD1 Vanden Plas. Min onkel kjøpte en ny Rover 3500 Vanden Plas en eller annen gang i 1982-83. Jeg husker stadig hvor kul den bilen var med V8 motoren og absolutt alt utstyr. Dette var på en tid da det ikke var vanlig med elektriske vinduer engang og da kan man jo tenke seg hvordan det var å ha en bil som hadde alt av utstyr samt en stor V8 motor... :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...