Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

kdfi pnp greie fra ksr.

går for denne enn så lenge :P

Mange som har hatt problemer med de vet jeg..  Men det er jo megasquirt-ripoff og det har jeg litt erfaring med. Eneste gangene jeg har hatt probl med å få kontakt med sprutet gikk ut på å velge rett utgang fra pcen, i sprutet. Tror det var COM 4 som funka..

Og, har du kabel med overgang COM/USB må du ha overgangen i COM-enden av den eller så kommer du til å plages til du blør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betale 500 kroner for å lete etter motor og aldri bruke forumet igjen? neitakk :P

Vel, om du har en Auda så er det gjerne en fordel å søke kunnskap hos noen som har interesse for slikt makkverk, og ikke på et forum som handler om alt annet enn  gnagere med motoren forran akselen og stempelringene i grillen.

Hilsen ulykkelig eier av bl.a. Auda A6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen : 

Noen som har peiling på mekanisk dieselpumpe " tuning "  

man kan justere diesel mengden på en skrue, men man kan også trimme eller bytte ut stempelene , da disse har millimeter på hulla på den akselen. 

For eksempel , golf 1,6 td , 11 mm stempel ,  1,9 tdk , 9 mm stempel. 

noen som vet hvordan det er å gjøre dette selv ? 

Den rette plassen/karen er nok å spørre TRF på forumet her. Enten i dieseltråden eller på pm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har hatt problemer med de vet jeg..  Men det er jo megasquirt-ripoff og det har jeg litt erfaring med. Eneste gangene jeg har hatt probl med å få kontakt med sprutet gikk ut på å velge rett utgang fra pcen, i sprutet. Tror det var COM 4 som funka..

Og, har du kabel med overgang COM/USB må du ha overgangen i COM-enden av den eller så kommer du til å plages til du blør.

er usb på boksen her, så ikke noe eksternt seriell adapter, men er internt i boksen, og ene pc'n skal det være com 3 og 4, og da skal jeg velge com3, men fåkke kontakt der.

på andre pc'n skal det være com 23 og 24 og skal da velge 23, men fåkke kontakt der heller,

prøve litt mer imorra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke noe 1.8T motorer der, har du en annen nettside jeg kan sjekke?  var en 1.8t quattro men passer den til bilen min?

Skjønner ikke at du gidder å styre så mye med denne bilen, selg som delebil eller kast skiten og kjøp deg ordentlig bil. Audi er en sykdom......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du gidder å styre så mye med denne bilen, selg som delebil eller kast skiten og kjøp deg ordentlig bil. Audi er en sykdom......

da taper jeg 40 tusen kroner, men et spørsmål, spiller det noe rolle hvilken bil motoren kommer fra så lenge det er en 1.8Turbo motor? eller må den være fra en audi a6? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være frekk, men jeg er nok det likevel.

De siste ukene har 90% av innleggene i tulletråden handlet om Audien din, og jeg begynner å bli lei. Jeg ville faktisk mye heller lest innlegg som omhandlet baking av rosinboller.

Kan du vennligst være så snill å ta dette til et mer egnet forum, som flere har bedt deg om!?

Jeg driter faktisk i den Audien din og problemene du har med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da taper jeg 40 tusen kroner, men et spørsmål, spiller det noe rolle hvilken bil motoren kommer fra så lenge det er en 1.8Turbo motor? eller må den være fra en audi a6?

Dekker ikke han forhandleren noe da? Vet ikke hvor mye du ga for bilen men å tape 40 lapper er noe av risikoen ved å kjøre Auda, bare verdien på min A6 fra 2006 datt med 40 lapper i løpet av 10 måneder. Så hvis vi regner med girkassehavariet (som ble tatt på forsikring dog) og øvrige reparasjoner så ligger vi på rundt 90 000 altså totalt 130 000 ut av vinduet på 10 måneder ved å kjøre Audi.... På 3 år og 50 000 km så regner jeg med min 325d har sunket med 70 000 kr, når det gjelder reparasjoner så er det så si null kr. Ett par lysepærer og EN foring....(ops, var slite deler det ;) )

Edit

Ikke meningen å ta Audipratet videre AWT, jeg svarte før jeg så innlegget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utformer du et ordentlig ønskes kjøpt innlegg, så kan jeg legge det ut på VACN for deg.

da hadde du gjort meg en bjørnetjeneste. Kunne du lagd et emne å spurt om det går ann å bruke hvilken som helst 1.8t motor på den a6 en min? eller må den være fra en annen a6? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være frekk, men jeg er nok det likevel.

De siste ukene har 90% av innleggene i tulletråden handlet om Audien din, og jeg begynner å bli lei. Jeg ville faktisk mye heller lest innlegg som omhandlet baking av rosinboller.

Kan du vennligst være så snill å ta dette til et mer egnet forum, som flere har bedt deg om!?

Jeg driter faktisk i den Audien din og problemene du har med den.

Det her er off topic tråden, da kan jeg egentlig skrive om alt som ikke har med bmw å gjøre :P hvis du er lei av innleggene mine så kan du bare ignorere dem egentlig. Angående andre forumer, så finner jeg ikke andre forumer som er like bra som bimmers, eneste som kan være bedre er vacn.no og der koster det penger,å være medlem, penger er noe jeg har mangel på nå siden jeg nettopp har brukt over 40 tusen kroner på bil. så løsningen for meg har vært bimmers off  topic tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde du gjort meg en bjørnetjeneste. Kunne du lagd et emne å spurt om det går ann å bruke hvilken som helst 1.8t motor på den a6 en min? eller må den være fra en annen a6? 

Putt inn en sånn her:

http://image.mustangandfords.com/f/miscellaneous/54l-cobra-jet-powered-race-machine/16565486/aeromotive-cobra-jet-dragster-engine.jpg

Også kjører du til bilen ikke går mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...