Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, helt korrekt! Flyr fra Florø til Oslo 16.55, så Oslo - Haugesund 19.30 så blir til og med tid til mye øldrikking :D

Det var nå vel tungvindt?

Hvorfor flyr du ikke bare til Bergen og så tar Kystbussen e.l. videre? Da er du jo sikkert hjemme på halvparten av tiden. Fly fra Florø til Bergen går jo hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok, da var der ikke så stor forskjell, men du er nok fortsatt litt tidligere hjemme om du skal til Stord. :)

Er jo bare til å ta taxi til Skjoldskiftet, evt. Halhjem, så buss derfra.

Jeg skal til Florø på torsdag, verdens navle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ble hentet på Flesland for 8 uker siden når jeg reiste hjem, var vell hjemme litt før 9 om jeg husker rett.

Florø ja, er en lite spennende plass.. Blir en tur på Hjørnevik bua idag :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne virkelig tenkt meg å byttet ut suzuki wagon R'en min mot denne storslåtte skuta du hadde tidligere. Utrolig kul på en litt spesiell måte. :)

Haha, det hadde vært kult! Du hadde kledd den, det vet jeg :wink:

Den er kjendis og!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=525494854231148&set=a.143413162439321.30034.100003119155876&type=1&theater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk nettopp regningen fra autopass der det også var med et ekstra a4 ark. på det arket sto det. SKAFF DEG AUTOPASS-BRIKKE!!!. ja det var så mange utropstegn.  hahaha. skal aldri ha den brikken i min bil. før hadde jeg autopass brikken. følte jeg betalte den hele tiden selv om jeg ikke kjørte noe særlig. når jeg sluttet og ha brikken får jeg den 2 ganger i året der beløpet er på 1500. før fikk jeg den 3-4  ganger i året. og ofte når det lyste hvit kunne jeg kun passere 10 12 ganger før det ikke lyste lengre. lureri er det.

Du sparer mye penger på å ha brikke, så den "følelsen" du har koster deg mye penger. Du får trøste deg med at du driver sysselsetting, siden folk som deg gjør at administrasjonene til bom-selskapene vokser. Som igjen gjør at mindre av pengene går til staten. Som igjen gjør at vi får ytterligere bomstasjoner og/eller stasjonene må stå lengre enn planlagt.

Så bra tenkt!

Og jeg som trodde det var dyrt med bompenger i oslo... Savner gamle dager da det kostet 400kr i mnd å passere så mange ganger man ønsket... ser de nå setter opp bomprisen i Oslo til 31kr uten brikke og 28kr med brikke.... sykt... og ingen som klager...

Det var tider ja. Folk klager ikke, siden det ikke hjelper. Syt derimot, det ser man nok av ;)

Sykt at ikke årsavgiften dekker det. Er ikke mer å si. Dritt lei av å legge alle bilavgiftene, alkohol avgiftene og tobakksavgiftene rett i andre budsjetter bare fordi man kan finne en negativ ting å peke på, som unnskylder de sinnsyke "straffetakstene".

Jeg forstår ikke hvordan mennesker klarer å inneha så uvitende meninger. Tror du virkelig at du kommer til å ha mer penger om alt det forsvinner?  Tror du at den norske stat kan pøse inn penger til folk uten at det får konsekvenser?

En ting er inflasjon, som gjør at krona blir svakere, og da er alle de nye pengene dine akkurat like lite (eller mindre) verdt enn de færre pengene du hadde før.

En annen ting er at vi har et statsbudsjett som skal overholdes, og det går allerede i underskudd (les handlingsloven). Faktisk skulle staten hentet inn MER penger fra folk om Norge skulle gått rundt uten oljepenger.

Om de skulle gjort noe med avgiftspolitikken, så burde de fjernet engangsavgiften på bilene, slik at flere mennesker fikk råd til å kjøpe seg nyere biler. Dette ville ført til redusert forurensning og lavere trafikkdødelighet. Samtidig kunne de satt OPP bruksavgiftene på bilen, og heller hentet pengene på bom og/eller drivstoff.

Bombelastning er rettferdig, fordi da må de som faktisk bruker den nye fine veien betale for den. Alternativet hadde vært at DU måtte betale for alle de nye veiene som du aldri kjører på via skatt eller andre avgifter. Hadde det vært bedre?

Jeg har muligheten til å kjøre to veier til jobb, og begge er ca like lange. Den ene veien går langs en bedriten riksvei, den andre går på motorveien gjennom Oslo. Jeg synes det er helt rett at jeg må betale 27,- ekstra om jeg vil kjøre på den knallfine motorveien.

Våkn opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener Norges velstand er bygget opp av kjøretøy, tobakk og alkoholavgifter? Tenk deg om litt. Fikk brått et inntrykk av at du er blant de verdensvandte bedreviterne, -så gidder ikke sette av tid til å gå dypere inn i noen form for livssynsdiskusjon med deg. Skal la deg beholde den meninga di. Forøvrig helt sykt at du skryter av Oslos veistandard.

Du er en av de som gled rett igjennom hjernevasken med milo og finvaskprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener Norges velstand er bygget opp av kjøretøy, tobakk og alkoholavgifter? Tenk deg om litt. Fikk brått et inntrykk av at du er blant de verdensvandte bedreviterne, -så gidder ikke sette av tid til å gå dypere inn i noen form for livssynsdiskusjon med deg. Skal la deg beholde den meninga di. Forøvrig helt sykt at du skryter av Oslos veistandard. Du er en av de som gled rett igjennom hjernevasken med milo og finvaskprogram.

Norges velstand er bygget opp av et balansert statsbudsjett. Hvor de velger å hente penga er opp til den sittende regjering, men inn må de uansett.

Den eneste som fremstiller seg som en idiot her er du, med all den gode argumenteringen din.

Og ja, jeg er fornøyd med E-6 mellom Mortensrud og Karihaugen. Om 8-felts motorvei blir for smått til deg, så får du trekke til utlandet hvor de har statsbudsjetter som passer deg bedre, og veier til din smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...