Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn er der også veldig mange som skriver "bake" istedenfor "bak" (altså bak på bilen f.eks.), hva er grunnen til det? Det høres jo bare helt totalt idiotisk ut.

Dialekt, alle sier bake i nordland iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei har vel begynt iår og blir enno strenger til neste år.

Du Torbfer. Alle nye Kia Sportage jeg ser langs veien kjører uten baklys. Og hver gang jeg ser Kia Sportage tenker jeg på deg.

Har importøren tenkt å gjøre noe med denne udugelige lysløsningen (som liksom skal spare drivstoff...) som ikke funker? Samtlige Sportage jeg ser kjører uten baklys på kveldstid og i tunneler....

Det samme problemet gjelder for så vidt også på samtlige Toyota, VW Transporter og Ford Mondeo....

Jeg synes det er ganske pussig hvordan utviklingen har gått feil vei de siste årene mtp sammenhengen mellom trafikksikkerhet og lys - blir faktisk verre for hvert år. Vi kan som vanlig takke det store stygge EU-trollet for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er veldig klar over det - den kom vel fra januar 2011 tror jeg. Men lysløsningen fungerer ikke, da de aldri slår seg på i skumringen/mørket eller i tunneler. BMW sine lys skrur seg på automatisk, så de fungerer i det minste. Men spesielt Toyota og Kia er seige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært påbudt med automatiske kjørelys med dagens lyssettinger. Det er dessverre alt for mange inkompetente, idiotiske sjåfører som ikke kjenner bilen sin godt nok som kjører med DRL ved mørkets frembrudd/tunneller etc. Politiet burde vært mer frampå og bøtelagt samtlige som kjører med DRL og slukkede baklys i mørket. Jeg lurer på hvordan skylddelingen blir dersom man kjører på en slik idiot bakfra uten tente baklys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært påbudt med automatiske kjørelys med dagens lyssettinger. Det er dessverre alt for mange inkompetente, idiotiske sjåfører som ikke kjenner bilen sin godt nok som kjører med DRL ved mørkets frembrudd/tunneller etc. Politiet burde vært mer frampå og bøtelagt samtlige som kjører med DRL og slukkede baklys i mørket. Jeg lurer på hvordan skylddelingen blir dersom man kjører på en slik idiot bakfra uten tente baklys?

Jeg har tenkt akkurat det samme - politiet burde stoppe slike sløve bilister. Har også tenkt tanken mtp påkjørsel bakfra i mørket - her snakker politikere om den flåsete nullvisjonen, men de lar dette her gå uanfektet. Blir som å kjøpe seg en helt ny bil pga høy kollisjonssikkerhet, men droppe beltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...