Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er BMWs X-drive kontra Audis Quattro?
Ser litt etter ny bil igjen på sikt, da jeg har fått en samboer.
C1 blir litt liten igrunn, og kanskje ikke den beste for langturer. Når det er sagt så har min C1 har vært fantastisk og bekymringsløs, samt at den koster tilnærmet ingenting.

En E91 x-drive  eller A4 Avant quattro fra 06/07 hadde vært midt i blinken da tenker jeg, har sett litt på C-Klasse fra 2009(?), men de er jo gått jorden rundt om man skal ha en i ok prisklasse.

Jeg har prøvekjørt et par E91, 320d og 318d, ingen x-drive, liker disse mer og mer, men føler noe mangler. Jeg har tidligere vært ganske kritisk mot E9x-serien her inne så jeg går vel mot meg selv :) Audi A4 har vi hatt i familien i mange år nå, så de har jeg prøvekjørt, både med og uten Quattro.

Alternativt er jo også X1, den har jeg litt sansen for. X-drive selvfølgelig, ser noen blir levert kun med RWD, skjønner ikke vitsen skal jeg være ærlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport RWD er lavere, rimeligere og lettere enn X-drive bilene.. For oss som ikke har problemer med å komme fram uansett, så er det ett bedre alternativ en 4x4 ;)
Dette gjelder forsåvidt både X1 og 3serie touring/sedan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er BMWs X-drive kontra Audis Quattro?

Ser litt etter ny bil igjen på sikt, da jeg har fått en samboer.

C1 blir litt liten igrunn, og kanskje ikke den beste for langturer. Når det er sagt så har min C1 har vært fantastisk og bekymringsløs, samt at den koster tilnærmet ingenting.

En E91 x-drive eller A4 Avant quattro fra 06/07 hadde vært midt i blinken da tenker jeg, har sett litt på C-Klasse fra 2009(?), men de er jo gått jorden rundt om man skal ha en i ok prisklasse.

Jeg har prøvekjørt et par E91, 320d og 318d, ingen x-drive, liker disse mer og mer, men føler noe mangler. Jeg har tidligere vært ganske kritisk mot E9x-serien her inne så jeg går vel mot meg selv :) Audi A4 har vi hatt i familien i mange år nå, så de har jeg prøvekjørt, både med og uten Quattro.

Alternativt er jo også X1, den har jeg litt sansen for. X-drive selvfølgelig, ser noen blir levert kun med RWD, skjønner ikke vitsen skal jeg være ærlig. :)

Til dagligbruk så funker X-drive helt fint vil jeg tro, tror verken X drive eller Quattro skiller seg så mye fra hverandre i det store og det breie. Eneste kritikken jeg har hørt i mot Quattro er at antispinn systemet ikke lar seg slå helt av, så om man kjører seg fast og har lyst til å spinne seg løs så må man frem i sikringsboksen ;) Når det gjelder E91 vs A4 B7 (som er 06/07 modellen) så ville jeg helt klart ha valgt E91 da det er en nyere og mer moderene konstruksjon, den har bedre byggekvalitet og har klassens beste kjøreegenskaper når vi snakker mellomklasse stasjonsvogn. A4 B8 er en sterkere konkurrent sånn sett men ligger noe høyere i pris og kan ha noe ymse kvalitet etter hva jeg har hørt og fått med meg :)

Viktigste er å finne den bilen som passer deg og dine behov best, sånn sett så kan en X1 også være veldig grei så lange man kun er to. Å velge en slik med tohjulstrekk er bare tull, da sitter man igjen med en bil som koster like mye som tilsvarende 3 serie Touring men er trangere og vanskelig å få solgt igjen. Kvaliteten og driftsikkerheten på E9x kan forøvrig jeg gå god for etter 3 år og 50 0000 problemfrie kilometer med min 325d, eneste jeg vet om er at 320d kan være litt trøblete men ser ikke ut til å være noe big deal :)

M-sport RWD er lavere, rimeligere og lettere enn X-drive bilene.. For oss som ikke har problemer med å komme fram uansett, så er det ett bedre alternativ en 4x4 ;)

Dette gjelder forsåvidt både X1 og 3serie touring/sedan :)

Helt enig igrunnen. Med gode dekk så er E9x ved hjelp av effektivt antispinnsystem og fin vektfordeling meget gode vinterbiler, jeg finner faktisk ikke grunn nok til å selv velge dyrere firehjulstrekk da bilen kommer seg fram så si over alt. Men igjen, dekk at alt å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport RWD er lavere, rimeligere og lettere enn X-drive bilene.. For oss som ikke har problemer med å komme fram uansett, så er det ett bedre alternativ en 4x4 ;)

Dette gjelder forsåvidt både X1 og 3serie touring/sedan :)

 

"For oss ..." Den var vel litt spydig ;)

Jeg har hatt både gammel BMW og Mercedes tidligere og har ikke hatt noen større problemer der. Men X1 er jo en mini-SUV og SUV skal jo ha 4x4, hva er vitsen om ikke?

4x4 er noe jeg vil ha, etter å ha kjørt '13 A4 Allroad og HiLux har jeg bestemt meg for 4x4....

 

Fredrik: Takk for et konstruktivt og godt svar. Har kjørt en del B8(?) A4 1,8T S-Line (2009mod), og jeg kan ihvertfall gå god for den! :) Den ligger nok noe høyt oppe i pris enda, vi får se. Er enig angående din uttalelse angående X1 og hjuldrift.

 

Har jo også MINI Countryman, denne da også med 4x4, småkul. Leveres jo også med forhjulsdrift, men igjen, hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer roadtrip i europa i sommer men madammen er ikke helt overbevist..

Hun har mest lyst til å slappe av og sleike sol i syden.
Noen tips til steder jeg kan legge inn i ruten for at hun skal få det litt som hun vil. Gjerne også andre steder man kan legge til ruten for å lokke hun med.. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer roadtrip i europa i sommer men madammen er ikke helt overbevist..

Hun har mest lyst til å slappe av og sleike sol i syden.

Noen tips til steder jeg kan legge inn i ruten for at hun skal få det litt som hun vil. Gjerne også andre steder man kan legge til ruten for å lokke hun med.. ??

En kompis og jeg skal gjøre det samme! Skal være i Kroatia, nærmere bestemt Vodice i 10 dager(vi blir værende der i 10 dager dvs. uten om bilkjøringen..)! Kjører Merca mi nedover i slutten av Juli. Vi har laget et Excel regneark som beskriver hele turen i ekstremdetalj( med en ingeniørstudent og interaksjonsdesignstudent blir det fort slik..). Lag noen utkast og overbevis med fakta, medregnet tilgjengelige solingstimer :)

Vi har beregnet en del stopp i tyskland samt overnatting for å få med oss hyggelige severdigheter!

Når det gjelder å finne steder å sleike sol, hadde jeg gått for Italia, Kroatia og de steder. Se litt på kartet så ser du fort hvor det er fint å være. Ønskes leilighet i Kroatia, ta en titt på VillaValdres.no, det kan være de har noe ledig. Evt. Den franske rivieraen?

 

Du må nok regne med at det koster en god del å faktisk kjøre nedover.. Fly koster rett over 3000kr tur-retur, biltur koster langt mer.

 

Når den tid kommer, så blir det nok å skrive et reisebrev underveis og etterpå! I bilen skal man ha med seg en hel moped, bagasje og litt husholdningsartikler.. Så skal bli en spennende tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn kjenner en annen venn som kjenner en person som lurer på følgende:

 

Hva om han har en x-drosjebil.. med ekstra antenne etc.. Og at den bilen nå er i privat bruk...Hva er straffen for om han setter på ett taxiskilt på taket for å kjøre i bussfilen....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...