Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det må være mulig å jailbrake dette systemet slik at man kan få vist informasjon som rent faktisk finnes i systemet. Jeg ser at man kan få frem bl.a vanntemperaturen i den skjulte menyen i instrumentpanelet. Dette korresponderer med hva man kan se i et diagnoseverktøy (bare med et utrolig primitivt grensesnitt). Ergo er oppgaven egentlig bare å få vist dette skikkelig i instrumentpanelet eller i iDrive skjermen.

Ja, i teorien bør det være mulig, men BMWs systemer er ganske lukket, spesielt når det kommer til iDrive, så det er nok enklere sagt enn gjort. I tillegg så finnes det ikke så mye penger i å finne ut noe slikt, så de som kunne gjort det gidder nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i teorien bør det være mulig, men BMWs systemer er ganske lukket, spesielt når det kommer til iDrive, så det er nok enklere sagt enn gjort. I tillegg så finnes det ikke så mye penger i å finne ut noe slikt, så de som kunne gjort det gidder nok ikke.

 

Ja... slik er det nok da dessverre selv om det er utrolig ulogisk. Gad vite hva BMW egentlig tenkte på da de laget dette systemet?... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har E34, som har opplevd at speedometer detter ut til tider? men tripteller funker fortsatt.. har blitt fortalt at det kan være codekontakten bak, som kan kødde, men bytter jeg den så mister jeg KMstand. noen som har opplevd/fikset dette? :)

Har hatt samme på min, sjekk først kontakten bak ved føleren i diffen. Er denne gåen så mister man forøvrig både speedometer, km teller og økometer. Dette skjedde nettopp på min, fikk kabelbrudd i begge ledningen til føleren i diffen og nevnte funksjoner falt ut. Funker disse andre funksjonene så kan det være dårlig kontakt bak i printplata i speedohuset eller så enkelt som kontakten.

For min del så var det bare å lodde ledningene sammen og sette på en krympstrømpe. Gammel E34 er synnonymt med "dårlig kontakt", sjelden tingene går i stykker og det holder som regle bare med en liten sprut kontaktspray så virker ting igjen :) I følge Alf Lie så er det iallfall svært sjelden det er selve føleren i diffen som er gåen, denne er jo det første folk bytter når speedo faller ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme på min, sjekk først kontakten bak ved føleren i diffen. Er denne gåen så mister man forøvrig både speedometer, km teller og økometer. Dette skjedde nettopp på min, fikk kabelbrudd i begge ledningen til føleren i diffen og nevnte funksjoner falt ut. Funker disse andre funksjonene så kan det være dårlig kontakt bak i printplata i speedohuset eller så enkelt som kontakten.

For min del så var det bare å lodde ledningene sammen og sette på en krympstrømpe. Gammel E34 er synnonymt med "dårlig kontakt", sjelden tingene går i stykker og det holder som regle bare med en liten sprut kontaktspray så virker ting igjen :) I følge Alf Lie så er det iallfall svært sjelden det er selve føleren i diffen som er gåen, denne er jo det første folk bytter når speedo faller ut ;)

Den bak i diffen vet jeg at det ikke er, sitter bak i speedometeret.. skal få sjekka det en dag jeg får tid :) er T4 som er hovedprioritet på å få fiksa om dagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanikere, unite!

 

 

http://s901.photobucket.com/user/barrys17/media/MOV_0964_zps29a0e5ee.mp4.html

 

Ikke mitt klipp, tds'en i klippet har samme metalliske raklelyd som min har.. Har alltid tenkt at det var slakt kjede, men nettet foreslår så mye annet rart..

 

Ka du trur?

 

 

dersom det er kjedet ville jeg ivertfall sjekka det fort, for slike lyder har en tendens til å produsere spon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare spekulere fritt jeg :P , men den lyden hørest det jo ut som er metall mot metall ivertfall.

 

Enkleste er vell bare få lagd seg ei liste med det folk flest foreslår å starte i en ende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...