Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 men den viser ikke vanntemp som i gamle dager Det er hipp som happ for min del, bare jeg vet om motoren er varm eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Det må være mulig å jailbrake dette systemet slik at man kan få vist informasjon som rent faktisk finnes i systemet. Jeg ser at man kan få frem bl.a vanntemperaturen i den skjulte menyen i instrumentpanelet. Dette korresponderer med hva man kan se i et diagnoseverktøy (bare med et utrolig primitivt grensesnitt). Ergo er oppgaven egentlig bare å få vist dette skikkelig i instrumentpanelet eller i iDrive skjermen. Ja, i teorien bør det være mulig, men BMWs systemer er ganske lukket, spesielt når det kommer til iDrive, så det er nok enklere sagt enn gjort. I tillegg så finnes det ikke så mye penger i å finne ut noe slikt, så de som kunne gjort det gidder nok ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Jeg synes "instruksjonsboka" i en F01 er helt rå!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Kan også være dårlig kontakt i kontaktene bak. Rens og litt kontaktspray fikser det lett okei ja.. får ta meg tid når det blir litt lettere i været og ikke kjerringa trenger bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 http://www.dinepenger.no/spare/siv-jensen-kan-vaere-forsvarlig-med-10-egenkapital/22753049 KJØR PÅ SIV! lyst å kjøpe meg noe snart så sett ned til 10 % Haukefer og Martin1993 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Ja, i teorien bør det være mulig, men BMWs systemer er ganske lukket, spesielt når det kommer til iDrive, så det er nok enklere sagt enn gjort. I tillegg så finnes det ikke så mye penger i å finne ut noe slikt, så de som kunne gjort det gidder nok ikke. Ja... slik er det nok da dessverre selv om det er utrolig ulogisk. Gad vite hva BMW egentlig tenkte på da de laget dette systemet?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Haha, yeah. Og når du skal ha turbo på den igjen, så må du være kreativ. Slik som dette - LS1 med snurre lurer på når på registeret turbo trykket kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 noen som har E34, som har opplevd at speedometer detter ut til tider? men tripteller funker fortsatt.. har blitt fortalt at det kan være codekontakten bak, som kan kødde, men bytter jeg den så mister jeg KMstand. noen som har opplevd/fikset dette? Har hatt samme på min, sjekk først kontakten bak ved føleren i diffen. Er denne gåen så mister man forøvrig både speedometer, km teller og økometer. Dette skjedde nettopp på min, fikk kabelbrudd i begge ledningen til føleren i diffen og nevnte funksjoner falt ut. Funker disse andre funksjonene så kan det være dårlig kontakt bak i printplata i speedohuset eller så enkelt som kontakten. For min del så var det bare å lodde ledningene sammen og sette på en krympstrømpe. Gammel E34 er synnonymt med "dårlig kontakt", sjelden tingene går i stykker og det holder som regle bare med en liten sprut kontaktspray så virker ting igjen I følge Alf Lie så er det iallfall svært sjelden det er selve føleren i diffen som er gåen, denne er jo det første folk bytter når speedo faller ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Har hatt samme på min, sjekk først kontakten bak ved føleren i diffen. Er denne gåen så mister man forøvrig både speedometer, km teller og økometer. Dette skjedde nettopp på min, fikk kabelbrudd i begge ledningen til føleren i diffen og nevnte funksjoner falt ut. Funker disse andre funksjonene så kan det være dårlig kontakt bak i printplata i speedohuset eller så enkelt som kontakten. For min del så var det bare å lodde ledningene sammen og sette på en krympstrømpe. Gammel E34 er synnonymt med "dårlig kontakt", sjelden tingene går i stykker og det holder som regle bare med en liten sprut kontaktspray så virker ting igjen I følge Alf Lie så er det iallfall svært sjelden det er selve føleren i diffen som er gåen, denne er jo det første folk bytter når speedo faller ut Den bak i diffen vet jeg at det ikke er, sitter bak i speedometeret.. skal få sjekka det en dag jeg får tid er T4 som er hovedprioritet på å få fiksa om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Mekanikere, unite! http://s901.photobucket.com/user/barrys17/media/MOV_0964_zps29a0e5ee.mp4.html Ikke mitt klipp, tds'en i klippet har samme metalliske raklelyd som min har.. Har alltid tenkt at det var slakt kjede, men nettet foreslår så mye annet rart.. Ka du trur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Mekanikere, unite! http://s901.photobucket.com/user/barrys17/media/MOV_0964_zps29a0e5ee.mp4.html Ikke mitt klipp, tds'en i klippet har samme metalliske raklelyd som min har.. Har alltid tenkt at det var slakt kjede, men nettet foreslår så mye annet rart.. Ka du trur? dersom det er kjedet ville jeg ivertfall sjekka det fort, for slike lyder har en tendens til å produsere spon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Jeg er mest redd for at det hopper over hvis det er kjedet, men jeg så ikke noe spon sist jeg byttet olje.. Det bør være ett godt tegn eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 jeg bare spekulere fritt jeg , men den lyden hørest det jo ut som er metall mot metall ivertfall. Enkleste er vell bare få lagd seg ei liste med det folk flest foreslår å starte i en ende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Jeg liker spekulasjoner, de fører ofte til noe håndfast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Februar 6, 2014 Share Skrevet Februar 6, 2014 Godkjenninga av senkesettet gikk glatt igjennom Bare positive ting å si om trafikkstasjonen i Trondheim. En meget hyggelig kontrollør som var ganske så kjapp. Tok rett i underkant av en time. sveigis, Daniel80, VegarVS og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg