Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner virkelig ikkje at det går an å være så imot dette. Alle som klager om urelevante tråder slipper nå At de gjorde dette på tross av avstemmingen kan jo være fordi 63% ikke er overveldende flertall, og når endringen knapt får betydning for de som ikke vil ha kategorien (de kan jo skjule den) mens de siste 37% kan blidgjøres, så er det omtrent vinn-vinn spør du meg.

Så med andre ord er det viktigere å blidgjøre mindretallet enn flertallet som faktisk er hovednerven her?

Slik jeg ser det, så burde det vært annet bil- og motorprat som er relevant til BMW, og så en ren OT-del hvor man kan diskutere jobb, været, hjemmestereo etc. Jeg mener leasing, nettsider, Nürburgring og ikke minst banekjøring har VELDIG mye med BMW å gjøre..

Helt enig, skal de først ha off topic del så bør det i det minste samles på denne måten. Slik det er blitt nå så er det enda vanskeligere å finne fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, så burde det vært annet bil- og motorprat som er relevant til BMW, og så en ren OT-del hvor man kan diskutere jobb, været, hjemmestereo etc. Jeg mener leasing, nettsider, Nürburgring og ikke minst banekjøring har VELDIG mye med BMW å gjøre..

Nürburgring er like mye Mb relatert som bmw relatert. Er vel derfor den ligger i alt annet. Da dette blir det mest riktige. Ellers vil det gå litt på øye som ser hva som kan og ikke kan vere bmw relatert. Og vil skape misnøye:) det er mest rettferdig som det er nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord er det viktigere å blidgjøre mindretallet enn flertallet som faktisk er hovednerven her?

Helt enig, skal de først ha off topic del så bør det i det minste samles på denne måten. Slik det er blitt nå så er det enda vanskeligere å finne fram...

Når mindretallet er ganske stort, og flertallet ikke engang trenger å merke endringen, så ser eg ingen problemer med det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nürburgring er selvsagt relatert til alle bilmerket, men siden det er så mange her inne som pleier å besøke stedet, så mener jeg at en slik tråd bør ligge under BMW/bilprat, ikke i en OT-del. Det vil alltid være ting som er i en gråsone, men jeg mener nevnte emner bør ligge i en BMW-del. Det er hvertfall mest logisk for min del, så kan man bruke OT-delen til å snakke om absolutt alt som ikke har noe tilknytning til BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hva som er så farlig med å ha deler av forumet dedikert til annet enn snakk om bilmerket.

Dette vil gjøre forumet mye mer inkluderende for folk som ikke er like modell-geek som mange er, og dermed gjøre miljøet større.

 

Jeg er her nesten kun for alt annet enn geek-innholdet. Og uten "kommersielt" innhold blir dette et trangt lite miljø reservert for de som onanerer til bilder av E30 M3'er, mens de som skaper bredde i miljøet vil trekke andre steder.

Det er helt normalt å ha områder på et forum som også gjelder andre ting enn det forumet er laget for - dette skaper mangfold.

 

Så lenge disse noen-og-60-prosent av medlemmene ikke blir å merke forumet om de gidder å løfte en liten finger, så er det bare trassighet og prinsipprytteri som gjør at de klager. Det er jo ikke snakk om å drukne forumet i drittprat.

 

Så kan man jo se hvor mange innlegg de som stemte nei har i denne tråden, som omhandler drittprat, og er den største tråden på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge disse noen-og-60-prosent av medlemmene ikke blir å merke forumet om de gidder å løfte en liten finger, så er det bare trassighet og prinsipprytteri som gjør at de klager. Det er jo ikke snakk om å drukne forumet i drittprat.

 

Så kan man jo se hvor mange innlegg de som stemte nei har i denne tråden, som omhandler drittprat, og er den største tråden på forumet.

Enig. Det er vel heller snakk om å redde forumet fra drittprat, samle det en plass hvor det kan filtreres vekk.

Eg har 2700 innlegg ser eg, sikkert 2500 av de er her i tulletråden, altså svada med liten til ingen relevans til BMW. Syns godt innlegg i OT-delen av forumet er unntatt telleren for innlegg. Enn så lenge folk bruker antall innlegg som en indikasjon på om brukere har noe ekstra å bidra med, så blir alle innlegg i tulletråden f.eks feil å ta med, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det er tulletråden som har gjort bimmers til et stort forum. Denne tråden har stor sosial verdi og er på mange måter forumets nerve og sjel. Det er her vi lærer hverandre å kjenne ("sosialdigitalt") og det er her vi får kjøtt & ben på vår tekniske interesse for BMW... iallefall hva forumet angår.

 

For meg har tulletråden derfor alltid hatt stor verdi så lenge innholdet har vært nogenlunde konstruktivt. Tullball er OK, men ikke spamming, mobbing, sjikanering og generelt oppgulp som ikke har noe i/med forumet å gjøre. Jeg har lært mye i tulletråden og jeg synes at det vil være trist hvis vi i fremtiden ikke har en slik tråd som en viktig del av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...