Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, kan høres ut som at du har forskjell i skjermfrekvens mellom bluray og skjerm. Hadde samme problemet sist jeg handla TV, den likte ikke å bli kjørt med samme skjermfrekvens som pc-skjermene mine.

Kvasi jobber vel med dette, så han burde kanskje komme på banen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med skole, har seriøst mistet motivasjonen helt, den norske skolen må bli forbedret. Hvordan faen kan man legge opp til å gi elevene 7 heldagsprøver i løpet av 9 dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med skole, har seriøst mistet motivasjonen helt, den norske skolen må bli forbedret. Hvordan faen kan man legge opp til å gi elevene 7 heldagsprøver i løpet av 9 dager?

Blir seriøst oppgitt av sånne som deg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med skole, har seriøst mistet motivasjonen helt, den norske skolen må bli forbedret. Hvordan faen kan man legge opp til å gi elevene 7 heldagsprøver i løpet av 9 dager? 

 

 

slutte tidlig 7 av 9 dager det jo, digg :P

 

noekult, on 29 Mar 2014 - 22:21, said:

    Ja! Utrolig sjeldne. Så en for maaange år siden på Furuset. Så skaffet min kompis seg en pga. han fikk en bil i meget god stand til lav pris (betalte vel 30.000). Etter det så ser jeg plutselig en polskregistrert 100NX i  akkurat samme rødfarge på Grünerløkka og Rodeløkka i ny og ne...

    Hva tenker du på?

    Edit: Glem det, undersøke litt mer først.

 

 

 

trengern no deler til 100nx'n så står det en polsk (eller litauen elns) regga en litt lenger borti gata fra meg, stått der lenge, noen har knærta rutene på den nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han synes det er kjedelig med så mange prøver?

Det hadde jeg og syntes :)

Ja selvfølgelig, men å spørre hva som er poenget med skole? Nei si det, men er du ferdig med grunnskolen så har du valgt det selv, og du velger selv om du vil stå opp om morgenen eller ikke :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med skole, har seriøst mistet motivasjonen helt, den norske skolen må bli forbedret. Hvordan faen kan man legge opp til å gi elevene 7 heldagsprøver i løpet av 9 dager?

Brodern studerte i Sør-Korea, 2-3 eksamener på samme dag var ikke uvanlig! Norsk skole er slappe greier..

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bli seriøs oppgitt over at noen synes det er kjedelig med 7 prøver på 9 dager.. Tja. Deg om det :)
 

 

Noen som vet om en billig nettside for Berlingo deler? Skulle hatt en fremfjør men finner ingen billigere enn 900kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av hva du studerer da! Slapt eller ei, mye går på deg selv og egeninnsats. Men mange forstår jo ikke det, og er såpass late at de må mates med teskje.

Det er igrunn ganske morsomt, på høgskolen der jeg går, begynner medstudenter å klage bare ting blir litt vanskelig, eller at et arbeid som skal gjøres skal gjøres på en ny måte-->Håpløs måte(for de). Rett etter nyttår, skulle vi skrive en oppgave i kjemi, tydeligvis for første gang i deres(de som alltid klager.. De samme går igjen stort sett hele tiden) liv måtte de referere til kilder man hadde benyttet seg av etter Harvard-stil. Det ender med klager opp i skolens styr og stell, og de klarte å vri det om til at oppgaven ikke handlet om kjemi, men kun referering :stupid:  Vi hadde en eksamen i prosjektledelse til jul, en ganske annerledes eksamen som tar for seg pensum på en utrolig måte. Man skal skrive en powerpoint presentasjon for hånd, for å beskrive en problemstilling innenfor prosjektledelse i næringslivet. Oppgaveteksten er gjerne en A4 side lang, det skal derfor tolkes/forstås, tenkes over og struktureres, tilslutt rable ned en powerpoint presentasjon på noen A4 ark :P

Ikke minst er en del av pensum presentasjonsteknikk, og da har man dekket hele pensum.. Det snakkes fremdeles om hvor "feil" den eksamensoppgaven er i deres øyne bla bla bla fordi den er annerledes(vanskelig?).

 

I ulike debatter på tittekassa, har jeg også hørt klaging over at alt er fint og flott underveis i skoleåret, men når man brått skal opp til eksamen, sitter der med oppgaven forran seg, så er plutselig oppgavene så totalt annerledes, og derfor høy strykprosent blant studenter..

Jeg ser for meg at det har vært lite oppgaveregning, mye ekstrajobb for å få inntekten til å kunne feste hver helg i de tilfellene  :---)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner skoletiden og hvor befriende det var å bare gå opp til noen eksamener av og til. Når man kommer ut i arbeidslivet (spesielt hvis man har en jobb med litt ansvar) har man på mange måter eksamen hver dag. Det er en grunn til at folk med mye ansvar ofte har høye lønninger. Det blåser kaldt på toppene og fallhøyden er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...