Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja blir en ren sommerbil... Som ikke ruller mer enn 2000km pr sesong eller no... Vil derfor ha en bil jeg virkelig vil ha...alt må klaffe på den...

Like greit, da. Så mye styr å anskaffe, vedlikeholde og evt. selge gammel bil. Virker som at du har tenkt å beholde den lenge, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne artikkelen, og ble litt glad for at noen nøkkelpersoner får det på dagsorden!

http://www.lydogbilde.no/nyheter/lyden-suger-fortsatt

Min mor og far kjøpte nye høytalere for en stund tilbake, og da var det en nyere låt vi hørte på, usikker på hvem vi faktisk hørte le i bakgrunnen noen sekunder under sangen, men det var nok ikke meninga at det skulle komme frem :)

Så hørte jeg på Dire Straits igjen her om dagen, og som jeg har nevnt tidligere, Brothers In Arms remasteren er jo helt elendig! Synd at man har "hørt i stykker" originalen fattern kjøpte på slutten av 70(?)-tallet.. :(

Mark Knopfler leverer som Solo-artist god kvalitet fremdeles etter hva jeg kan høre, og godt er det :) Hørte på ZZTop også, de gamle er best

Ja top 20 musikk generelt er ikke bra produsert. Kvaliteten er så elendig som man kan få det, men igjen så bryr ikke de lytterne seg noe!

Kari Bremnes med sine produsenter er i toppen når det gjelder kvalitet sier mange. Husker ikke selskapet nå :)

Jeg hadde en side før hvor man bedømmer kvaliteten på cd plater, men finner den ikke igjen. :/

Har ikke et studio i Trondheim vunnet en pris for sin lydproduksjon? Nidaros et eller anna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit, da. Så mye styr å anskaffe, vedlikeholde og evt. selge gammel bil. Virker som at du har tenkt å beholde den lenge, så.

 

 

Er annerledes på en bruktbil og en veteran bil..å anskaffe kan ta tid..vedlikehold er bare kos... og å selge er stress om det er en 14år gammel audi :P

 

veteranmerca skal nok ikke selges...blir å beholdeden og påtvungen arv til mine barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja top 20 musikk generelt er ikke bra produsert. Kvaliteten er så elendig som man kan få det, men igjen så bryr ikke de lytterne seg noe!

Kari Bremnes med sine produsenter er i toppen når det gjelder kvalitet sier mange. Husker ikke selskapet nå :)

 

Kari Bremnes er kjent for det, Ane Brun, Susanne Sundfør etc. Er også kunstnere som jeg liker å kalle det(Det de produserer minner om alt annet enn pop som spilles på reklamefinansierte musikkanaler).

Når jeg prøver å introdusere denne typen musikk disse tre feks. lager til mine venner, så er det mange som griner på nesa. Mest fordi det er ukjent tror jeg, en tilvenningssak kanskje?

Hifisentralens tråd for låter med god kvalitet er en god referanse når jeg skal finne noe nytt å høre på :)

 

Susanne Sundfør med "White Foxes" får feks. mine Klipsch RF-7 til å slå ut i fullt blås og setter alt på rommet i bevegelse, hælspark i magen og flagrende buksebein  ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten et opptak fra inspillingen til Miles Davis' Kind Of Blue, So What :) Spotify kreves dog..

 

http://open.spotify.com/track/7aYP6U6rAhIzNx1DxDnBxv

Jøss, gutten har smak! :o

Hadde den låta på eksamen i musikkhistoriefordypning, skulle analysere den. Savner ikke det faget, akkurat, men MIles er knall å høre på innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...