Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Man har normalt kausjonist for den summen man "mangler", enten for man ikke får nok lån, eller at man har for lav egenkapital.

Okei. Får nok lån, er "bare" egenkapitalen som er problemet. Stiller seg vel kanskje noe annerledes om jeg mangler 100, i stedet for 350.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel snart over og ut for kongens 7serier? :(

 

http://blogg.tv2.no/kongebloggen/2014/04/11/se-sonjas-nye-bil-til-2-mill/

 

Jeg likte kongens biler bedre før da han var kronprins og kjørte en standard E32 750i. De MB´ene de har fått nå er jo helt Hollywood og ikke stort mer spesielle enn et hvilket som helst bilutleiefirma kan tilby fjortisene når de skal konfirmere seg (ok, kongeparets biler er sikkert skuddsikre, men allikevel...). Selv den danske dronningen har vesentlig mer stil når hun blir kjørt rundt i en Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase (+ at hun også har en Rolls-Royce Silver Wraith fra 1958). Den danske kronprinsen har forøvrig en ny Rolls-Royce Wraith. Jeg må i denne sammenhengen understreke at jeg er 100% republikaner og ønsker monarkiet som styreform dit peppern gror. Ikke til forkleinelse for Harald og Sonja som gjør en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel snart over og ut for kongens 7serier? :(

 

http://blogg.tv2.no/kongebloggen/2014/04/11/se-sonjas-nye-bil-til-2-mill/

  

Det tror jeg nok ikke, Harald har vært trofast til BMW siden slutten av 60 tallet og slutter nok ikke der. Disse bilene det er snakk om her er forøvrig bilene de bruker offisielt, Harald fikk byttet ut sin tilårskommende Volvo S80 i lang versjon mens denne nye bilen til Sonja erstatter en Cadillac DeVille Limo fra midten av 90 tallet. Privat så foretrekker selvsagt kongen BMW, det gjør livvakten hans også da kongens F01 ofte er oppservert med ett par sorte E70 X5 på slep ;)

Jeg likte kongens biler bedre før da han var kronprins og kjørte en standard E32 750i. De MB´ene de har fått nå er jo helt Hollywood og ikke stort mer spesielle enn et hvilket som helst bilutleiefirma kan tilby fjortisene når de skal konfirmere seg (ok, kongeparets biler er sikkert skuddsikre, men allikevel...). Selv den danske dronningen har vesentlig mer stil når hun blir kjørt rundt i en Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase (+ at hun også har en Rolls-Royce Silver Wraith fra 1958). Den danske kronprinsen har forøvrig en ny Rolls-Royce Wraith. Jeg må i denne sammenhengen understreke at jeg er 100% republikaner og ønsker monarkiet som styreform dit peppern gror. Ikke til forkleinelse for Harald og Sonja som gjør en god jobb.

Om kongefamilien i Norge kjørte rundt i nye Rolls Royce så hadde nok det sent ut litt feil signaler til folket, vet ikke hvordan det er i Danmark men i Norge så hadde dette helt klart blitt ramaskrik. At den Danske kongefamilen kjører rundt i hver sin nye Rolls Royce, i ett land med så høye bilavgifter at den gjennomsnittlige Danskse famile må ta til takke med en VW Polo er på grensen til blasfemi ;)

Da gir Norskekongens BMW ett litt mer "folkelig" inntrykk og viser at man er litt mer på bølgelengde med Ola og Kari, i Norge er det skipsredere og eiendomsfolk som kjører nyere Rolls :) Svenskekongen er litt i samme gate, han holder seg til Porsche og Volvo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig kongefamilien kan gjøre som de vil... men... det gjelder ikke mette marit og ari...de er ekle og rare...

 

Sonja er samme vare... hun er også en del av folket. Nei... så lenge kongefamilien mottar nesten en kvart milliard kroner i apanasje (statsstøtte til drift og lommepenger) hverken kan eller bør de gjøre som de vil. Jeg synes heller ikke at de er en del av folket. Det har aldri vært meningen og kommer heller aldri til å være meningen (et typisk norsk selvbedrag). Det er bedre om vi var en republikk... da kunne vi i det minste velge en annen president når vi er lei av han/henne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...