Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Setter pris på utfyllende svar, takk :)

Virker som at det kan være litt forskjell blant stop/start systemene også (akkurat som at forskjellige automatgirkasser har forskjellige hastigheter på igangsettelsen). Må nesten finne en forhandler som kan la meg prøvekjøre diesel-F30/31 med automat for å se hvor godt siste generasjon virker... Skulle helst hatt 320i, men de er altfor dyre, må nøye meg med 316i eller 318d. Automatgir er et must hvertfall. 316i frister mest pga. mindre motorstøy...

 

Funker dårlig hvis du skal raskt i gang, står du i vanlige kryss der i mot blir man ikke noe særlig hemmet av det. Skal man ut av rundkjøringer med litt trange luker så er det plagsomt når motor har skrudd seg av, men det finnes jo en knapp som overstyrer dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker dårlig hvis du skal raskt i gang, står du i vanlige kryss der i mot blir man ikke noe særlig hemmet av det. Skal man ut av rundkjøringer med litt trange luker så er det plagsomt når motor har skrudd seg av, men det finnes jo en knapp som overstyrer dette da.

Vil jo ikke at det skal gå utover bilens igangsettelse i den grad som du snakker om. Bruker typ 99% av tiden til bykjøring (derfor vil jeg helst ikke ha diesel, fordi man går så lei av lyden og vibrering i ratt o.l. i kø). Med nesten bare rundkjøringer, trafikklys og fotgjengerfelt samt effektiv bruk av luker i rushen så ser det ut som at jeg ikke bør satse på diesel + aktiv stop&start, og heller satse på turbobensin-BMW  som går hele tiden som en vanlig bil i stedet.

 

Det blir nok en 316i på meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke automatisk start/stopp på bensinbilene også? Det overrasker meg i så fall.

Men som sagt tidligere, du slår den jo bare av med en knapp..

 

Og jeg har kjørt 118i E83, og den går som ei bøtte møkk. BMW bensin med færre enn 6 sylindre kan jeg ikke anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om du trenger "tips"... jeg har prøvd MYE rare biler..alt fra 1serier til 360modenaer :)

 

Hvordan tips mener du ? :) 

 

jeg vil prøve en E46 M3 som står hos en forhandler i Fredrikstad. Hvordan går jeg fram da ? han tenker sikkert at jeg bare skal prøve siden det er litt HK i den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tips mener du ? :)

 

jeg vil prøve en E46 M3 som står hos en forhandler i Fredrikstad. Hvordan går jeg fram da ? han tenker sikkert at jeg bare skal prøve siden det er litt HK i den 

Vis genuin interesse, og spør masse om bilen, ikke spør om man kan prøvekjøre, men heller "når man kan prøvekjøre" =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjøring av biler er både morsomt og interessant. Jeg har prøvekjørt biler for så å kjøpe bilene flere år senere. Det er ingen grunn til bekymringer i den sammenhengen iom. at bilselgere ofte sår et frø når de låner ut en bil. Hvorvidt dette ender i et salg er ikke så viktig hvis du som mulig kunde har fått en god opplevelse. Dette er nesten like mye verdt i det lange løp. Et godt tips hvis man vil prøvekjøre en litt mer spesiell eller dyrere bil er å avtale besøket hos bilforhandleren på forhånd. Dette virker mer seriøst enn om man bare plutselig kommer inn av døren hos forhandleren... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye og gamle bensinmotorene til BMW kan ikke sammenlignes, bare så det er sagt.

 

Hva er "gammel" i denne sammenheng? :P

Er en 147 hk 118i fra 2008 gammel eller ny?

 

Vedrørende prøvekjøring og å kaste bort tid, så hadde jeg selv avtalt å låne en 2008 MX5 en hel dag fra en forhandler denne uka. Jeg leverte den tilbake etter halve dagen, siden jeg visste at jeg ikke kom til å kjøpe den uansett.

Noekult har et godt poeng i "å ikke kaste bort folks tid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har kjørt 118i E83, og den går som ei bøtte møkk. BMW bensin med færre enn 6 sylindre kan jeg ikke anbefale.

Da er det på høy tid du kommer deg ut og prøver en av de nye bensin turboene til BMW, de er en helt annen verden enn de slappe og tørste NA firerene de hadde i perioden 2005-2011. Greit nok så er fortsatt F30 328i langt ifra like inspirerende å kjøre som E90 330I men når vi er på firere så er det neimen ikke så galt, enda jeg foretrekker sekser uansett (men det er fordi jeg er kresen) :)

F30 316i er faktisk veldig morsom, 0-100 på 8,9 sekunder hadde få trodd om en 316I for kun få år siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "gammel" i denne sammenheng? :P

Er en 147 hk 118i fra 2008 gammel eller ny?

 

Vedrørende prøvekjøring og å kaste bort tid, så hadde jeg selv avtalt å låne en 2008 MX5 en hel dag fra en forhandler denne uka. Jeg leverte den tilbake etter halve dagen, siden jeg visste at jeg ikke kom til å kjøpe den uansett.

Noekult har et godt poeng i "å ikke kaste bort folks tid".

på F-serien kom BMW med nye turbomotorer til bensinmodellene, har prøvd 320i GT og syns denne motoren var kjempebra! Er ikke tvil i hva jeg hadde valgt hvis jeg skulle hatt meg en F10/20/30 :)

Som Fredrik90 sier, de er ikke helt på høyde med en skikkelig rekkesekser når det kommer til lyd og gange, men de fungerer absolutt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke automatisk start/stopp på bensinbilene også? Det overrasker meg i så fall.

Men som sagt tidligere, du slår den jo bare av med en knapp..

 

Og jeg har kjørt 118i E83, og den går som ei bøtte møkk. BMW bensin med færre enn 6 sylindre kan jeg ikke anbefale.

 

 

Har Stop N Go på min bil med bensin motor. Bruker den ikke så mye men. Men den står alltid på ved start av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...