Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg mener at BMW og Mercedes er de som troner toppen av premiumbilene fra Tyskland. Audi er etter mitt syn kun en forfinet VW/Skoda og appelerer ikke særlig til meg. Det som imidlertid irriterer meg er hvor "kjipe" BMW har blitt på enkelte ting, og spesielt lysfronten. Halogenlykter på en modell fra 2014 er ikke akkurat spesielt imponerende. Jeg er rimelig sikker på at Mercedes, innen få år, igjen vil lede an i klassen blant premiumbiler. 

Når det gjelder E9x, synes jeg denne virker mer gjennomført og kvalitetsmessig bedre enn en tilsvarende F3x.

Konkurranse er sunt for oss forbrukere det, Mercedes skjønte jo at de måtte lage C-klassen ekstra god pga. all den gode kritikken 3-serien fikk. Neste E-klassen følger nok også S- og C-klassen med  høyere opplevd kvalitet!

På 4-serien er det mulighet for LED hovedlykter med aktiv lysfordeling, som på de større modellene, så det tilvalget kommer helt sikkert på F30 LCI også... Det savnet jeg, + Stop&Go som ikke er tilgjenglig på de minste motorene...

Har kommentert Audi før. Det er ganske gjennomførte biler, men mangler identitet på en eller annen måte - helt opp til R8. Hver gang jeg kjører en fin Audi blir jeg først imponert over hvor godt alt fungerer og er egentlig glad i minimalismen de har, men etter veldig kort tid (typ et par timer) er de ikke spennende lenger og fremstår bare som gode biler og lite mer.

Matrix LED lyktene på A7 og A8 er sexy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurranse er naturligvis sunt, men det ser ikke videre ut til at BMW har tatt dette helt seriøst den senere tiden. F3x burde hatt LED i lyktene (blinklys, evt. bremselys) allerede fra starten av når en tilsvarende E9x LCI hadde dette. Ellers fremstår det nesten som litt tragi-komisk at man får bestilt 4-serie med LED hovedlykter, når baklyktene fortsatt er halogen. Baklyktene har altså like lite/mye (alt ettersom) LED som en E39 fra 09/2000.

BMW burde (uavhengig av hvor god Mercedes laget C-klassen) for eksempel videreført den gode, massive og designmessige gjennomførte midtkonsollen fra forrige generasjon i F3x. Ting virker dessverre litt for mye tilfeldig og malplassert ut i F3x. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode poeng du har, men hva er fordelene med LED blink og baklykter? Bortsett fra utseende og levetid på pærene?

Syns interiøret designmessig er helt fint det, ikke noe jeg tenkte så mye over. Forbinder ikke BMW med god kvalitet på interiøret og forventer ikke at BMW skal være ledende på interiør uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED bremselys har en mye hurtigere tenning enn halogenlysene og vil sånn sett være bidra til økt trafikksikkerhet. Det er i tillegg et mye mer konsentrert og sterkere lys (BMW bruker paradoksalt nok denne argumentasjonen på M4 DTM og har derfor laget LED baklykter til denne). I dagens miljøhysteri forbruker også LED vesentlig mindre enn halogen og dette ville bidratt til et "lavere forbruk" (laboratoriesk sett). Designmessig ser det vesentlig bedre ut enn halogen og når selv den kjipeste Kia, Hyundai og Toyota har LED i bøtter og spann, er det en skandale at BMW ikke er bedre på dette området. Jeg ville ihvertfall blitt rimelig irritert om jeg hadde brukt 500.000kr på en ny bil som ser eldre ut enn forrgjengeren og andre billigbiler fra Japan.

Når det gjelder interiøret har det vokst kraftig på meg, men jeg synes noe av designen virker kjip og billig. Det mest vemmelige er plastikklokkene og den sorte hardplassen rundt og foran girspaken. Her kunne BMW fått til en mye mer elegant løsning ved et kvarter ekstra på tegnebrettet. Det er igrunn synd, da F3x er en utrolig fin bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode poeng du har, men hva er fordelene med LED blink og baklykter? Bortsett fra utseende og levetid på pærene?

Syns interiøret designmessig er helt fint det, ikke noe jeg tenkte så mye over. Forbinder ikke BMW med god kvalitet på interiøret og forventer ikke at BMW skal være ledende på interiør uansett :P

Trenger du fler argumenter enn levetid på pærer og utseende? Bortsett fra funksjonalitet er det vel bare de to tingene som er relevante for baklys? :P

Vedrørende interiør, så synes jeg F30 er kung. Men det viser vel bare hvor subjektivt slikt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir igrunnen en god bolle i hva slags pærer som sitter i blinklysene, det viktige for meg er lekkert design, best kjøreegenskaper, nydelig motor og god byggekvalitet og dette er det kun BMW som kombinerer på best mulig måte :)

Skal Mercedes bli større en BMW så må de først bli større en Audi, og det er fortsatt en godt stykke igjen der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et treningshysteri farer over landet, har faktisk opplevd at jeg ikke helt strekker til sosialt siden jeg ikke "løfter" flere ganger i uka og drikker "Shake". Mange føler at de ikke har noe å prate med meg om siden jeg selv ikke driver aktivt med det. Man tar heller trikken til trening eller kjører bil, løfter litt, istedenfor å løpe/sykle dit man skal og ellers har variert kost. Jeg har lite givende å si når det alltid prates om slikt hvor enn jeg omgås :P

Slike Fitness-prinsesser imponerer med innsats, men kunne ikke levd med noe slikt eller klart å leve slik selv. For mye annet morsomt å gjøre(bil, bil, bil haha).

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...