316 Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Jeg har så lyst på hus... Med veranda... Lyst til å måtte klippe gress og male, si hei til den irriterende naboen som lurer på om jeg kan låne han 1 liter bensin til klipperen hans... Bæææh... e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Skal oppåver til bmwccn i juli rundt 20, blir det for sent eller? ★sent from my wifi microwave★ Hva skjer der da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Er nok ikke noen bindende avtale det nei. Hvis jeg stjeler telefonen til Olav Thon og sender SMS til meg selv hvor det står at jeg gjør meg til enearving så er det bindende avtale? Njet.. Det er dispositivteten i utsagnet som avgjør om dette er en avtale eller ikke. Det er avtalelovens relger om tilbud og aksept som gjelder i en situasjon som dette. I dette tilfellet er det gitt et konkret bud pålydende x-kroner uten akseptfrist. Budet kom til kunnskap hos selger før en tilbaketrekking av budet og selger har gitt sin aksept til tilbyder. Det er på bakgrunn av dette inngått en avtale om kjøp. Scenarioet du presenterer er igrunn bare dumt. Det finnes selvsagt lover og regler mot slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Men blir vel for dumt av meg og lage noe greie utav det hele også. Hva skal jeg liksom gjøre ? Sende melding å si "du har bundet deg til kjøp av denne bilen...osv osv.." ser for meg kleint møte når kontrakt og avlevering evt. skal skje da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Kult! Har veldig lyst til å prøve selv. Ganske sikker på at den som får smaken på slike ytelser ikke vil gå tilbake til fossilt drivstoff senere. Også ganske sikker på at bilene vil koste dobbelt så mye etter 2017 Tilsvarende ytelser får du jo på bensin også, koster bare litt mer. Min følelse i etterkant er at veldig mange ser seg blinde på ytelsene i tTeslaen når de forguder den.F11n min gir meg en bedre følelse totalt sett, men mulig jeg ikke er helt objektiv noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Det er dispositivteten i utsagnet som avgjør om dette er en avtale eller ikke. Det er avtalelovens relger om tilbud og aksept som gjelder i en situasjon som dette. I dette tilfellet er det gitt et konkret bud pålydende x-kroner uten akseptfrist. Budet kom til kunnskap hos selger før en tilbaketrekking av budet og selger har gitt sin aksept til tilbyder. Det er på bakgrunn av dette inngått en avtale om kjøp. Scenarioet du presenterer er igrunn bare dumt. Det finnes selvsagt lover og regler mot slikt. Men blir vel for dumt av meg og lage noe greie utav det hele også. Hva skal jeg liksom gjøre ? Sende melding å si "du har bundet deg til kjøp av denne bilen...osv osv.." ser for meg kleint møte når kontrakt og avlevering evt. skal skje da.. Jeg vil tro de fleste boligkjøp gjøres via SMS nå. Man sender melding med bud, og de er bindende. Det er ikke lenge siden det var en stor sak i media om dette. Men det er selvfølgelig under kontrollerte former. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Men blir vel for dumt av meg og lage noe greie utav det hele også. Hva skal jeg liksom gjøre ? Sende melding å si "du har bundet deg til kjøp av denne bilen...osv osv.." ser for meg kleint møte når kontrakt og avlevering evt. skal skje da.. Om du vil lage en sak ut av dette eller ikke får nesten være opp til deg, men om kjøper nekter enhver befatning er det du som må stevne inn kjøper. Alternativt kan du selge bilen billigere og kreve mellomlegget mellom salgspris og vedkommendes bud fra ham. Er det en bil som er vanskelig å selge kan du jo prøve deg, men om det er en lettsolgt bil ville jeg nok heller latt det gå. Er man grei, kan man jo gi ham en vennlig beskjed om at man bør være forsiktig med å by uten å vite konsekvensene av handlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Lettsolgt bil er det ikke. Har prøvd siden i fjor å bli kvitt den. Og det budet jeg fikk er langt under listepris. Men den må bort så da sa jeg greit på budet jeg fikk. Men for alt jeg vet kan vedkommende være på vei eller glemt å si ifra at man er på vei... (tviler jeg på) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Kundeutbytte fra gjensidige, 1197 kr. Koselig mail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Jeg får 2182 av gjensidige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Hmm, ikke mottatt mail her. Flere Gjensidige-kunder som ikke har mottatt e-post? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 https://www.gjensidige.no/privat/kundefordeler/mittkundeutbytte noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Fikk ikke e-post, men gikk inn på "mine sider" etter han over her nevnte kundeytbytte. Overførte med en gang, så har de på konto ila uken noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 2691 her! Noe positivt med forsikring i Gjensidige! Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Oi, akkurat nok til å kjøpe tlf av hermanoo jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg