Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fått høre at 12v proff er like god som 18v grønn. Om ikke bedre! Men er vel noen her som kan rette meg ;)

Jeg har grønn i heimen og knall for husbruk. Batteriene varer leeeenge som er et pluss!

Hmm. høres jo kurant ut. hehe hvordan går det å skru terrasse plank med en slik tro? Har så dårlig erfaringer med "svake" driller, så er ekstra skeptisk... hehe

Den grønne fikk jo "Best i test" av sjølvaste Sinnasnekkern i sin tid. Så den fungerer optimalt for husbruk synes jeg. Jeg har borra i jævla hard betong fra de eldre dager. Typisk blokkbetong som ikke er helt normal. Betongen her er unormal hard. Jeg bøyde 1 bor fra clasern og sleti 3 andre ;) Den grønne består men borra svikter, hehe... (den er vel ikke helt egnet for betong, men det fungerer da på sett og vis...)

Men bruker du den mer enn familien Andersen på Bærum så går du for proff. Til 850,- kr hadde jeg nok ikke vært i tvil. Blått er rått :D

Skrevet
Fått høre at 12v proff er like god som 18v grønn. Om ikke bedre! Men er vel noen her som kan rette meg ;)

Jeg har grønn i heimen og knall for husbruk. Batteriene varer leeeenge som er et pluss!

Hmm. høres jo kurant ut. hehe hvordan går det å skru terrasse plank med en slik tro? Har så dårlig erfaringer med "svake" driller, så er ekstra skeptisk... hehe

Den grønne fikk jo "Best i test" av sjølvaste Sinnasnekkern i sin tid. Så den fungerer optimalt for husbruk synes jeg. Jeg har borra i jævla hard betong fra de eldre dager. Typisk blokkbetong som ikke er helt normal. Betongen her er unormal hard. Jeg bøyde 1 bor fra clasern og sleti 3 andre ;) Den grønne består men borra svikter, hehe... (den er vel ikke helt egnet for betong, men det fungerer da på sett og vis...)

Men bruker du den mer enn familien Andersen på Bærum så går du for proff. Til 850,- kr hadde jeg nok ikke vært i tvil. Blått er rått :D

hehe får satse på at det blir ahandel etter jobb :D

Skrevet

Okey, sjuk pris- sikkert bare jeg som ikke vet nok om hva den egentlig er :)

Trenger hjelp fra fotofolket her. Skal ta masse bilbilder fra tribunen neste helg og skal ha meg nytt kamera i samme slengen. Det er vel 99% bestemt nå at jeg skal ha Canon EOS 550D. Ser at det selges pakker med andre objektiver:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585650

http://www.japanphoto.no/product/digita ... -250mm-is/ (ser ut til å ha fått veldig bra respons her: http://www.google.com/products/catalog? ... CD4Q8wIwAQ)

Kan ingenting om objektiver. Har en Canon EOS350D fra før med standard kit-objektiv (18-55 saken).

Så, hva er fett til bilfotografering på avstand, hvis det i det hele tatt er mulig å spørre et slikt spørsmål...? Budsjett på rundt 7000-7500 kr. inkludert objektiv + minnekort...

Skrevet

@noekult: Dra ned i butikken og snakk med fagfolka. Mener det var et Tamron objektiv som var 50-250mm som har god kvalitet over canon sine i samme prisklasse. Også vunnet noen priser. Så kan du også få svar på alle spm. du har rundt kamerahus og objektiv. Vil tro du også kan få en fin deal på både hus og objektiv i butikken. Fotovideo f.eks. eller japanfoto.

Skrevet
@noekult: Dra ned i butikken og snakk med fagfolka. Mener det var et Tamron objektiv som var 50-250mm som har god kvalitet over canon sine i samme prisklasse. Også vunnet noen priser. Så kan du også få svar på alle spm. du har rundt kamerahus og objektiv. Vil tro du også kan få en fin deal på både hus og objektiv i butikken. Fotovideo f.eks. eller japanfoto.

Jeg fikk samme tips fra andre, å dra til Foto Video f eks

Når du nevner det, har en gammel kompis på Facebook som jobba i Japan Photo før - må få tak i han! :D

Skrevet

Jeg ville mye heller ha valgt en 12v blå Bosch enn en 18v grønn Bosch. Proffserien er så uendelig mye bedre og til den prisen så er det jo bare å slå til. Drillen er heller ikke for svak når det gjelder skruing av terrasse eller terrassebord, men det er klart at ved 6x130 skruer tar noe ekstra på enn hva 4,2x55 skruer gjør. Jeg har selv en blå Bosch 14,4, to Dewalt 18v, to Hitachi 12v og de alle fungerer helt ypperlig.. Sistnevnte har jeg også bygd flere terrasser med.. :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...