Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Førerkortet ryker om det er over 0,2, opp til 1.5 ca er det vel bøter, saftige bøter. Over 1.5 er det vel stor sjanse for betinget dom etc.

Om du er ferdig med prøvetiden (2 år) spiller liten rolle i denne saken.

Been there done that.... :(

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang promille så mister du lappen uansett om du er over 0.2, straffen kommer jo an på om du har lav eller høy promille, omstendigheter, tidligere straffer osv :)

0,2-0,5‰     Ca 1 månedslønn, Vanligvis ikke fengsel, Maks ett år uten lappen, kjenner en som bare fikk 6mnd
0,5-1,0‰     1 ½ månedslønn, Betinget fengsel, Minst ett år uten lapp
1,0-1,5‰     1 ½ månedslønn, Betinget/ubetinget fengsel, Minst ett år uten lappen
Over 1,5‰   1 ½ månedslønn, Ubetinget fengsel, Vanligvis 2 år uten lappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister ikke lappen på 0,2 til 0,5 i promille har jeg hørt. ?

hmm, jo?  mulig det ikke er sånn at du mister den uansett da, som sagt, straffeutregninga kommer jo an på om du samarbeida, om du er tidligere dømt, osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll og bilkjøring har INGEN verdens ting med hverandre å gjøre. Lappen ryker vel uansett hva promillen er, hvis den er over 0.2 :P og det er sånn det burde være! :) er vel ikke noe som heter "å kjøre i litt påvirket tilstand?. Er du beruset, så er du beruset... blir vel straffet med høyere bøter/fengselsstraff i forhold til hvor høy promillen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøring med promille er talentløst, uansett. Jeg har lært på den harde måten, jeg kjørte ikke, men satt på i min egen bil med beruset sjåfør uten lappen.. fikk 2 år uten lappen og en saftig bot. Dette satt ting i livet i et annet syn og har lært, så kraftig! Er 11 år siden og har siden ikke vært i nærheten av bil med promille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister IKKE lappen mellom 0,2-0,5. Mulig man mister den om den er stigende?

Skal ha nye dekk på 8,5x18. Tenkte og gå for falken i 215/40/18. Noen som har bilde av dette? Evt falken med 225/40x18? Har Sonar SX1 nå og disse blir litt for brede synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister IKKE lappen mellom 0,2-0,5. Mulig man mister den om den er stigende?

Skal ha nye dekk på 8,5x18. Tenkte og gå for falken i 215/40/18. Noen som har bilde av dette? Evt falken med 225/40x18? Har Sonar SX1 nå og disse blir litt for brede synes jeg.

Jo, kamerat ble målt til ca 0.4 og han mista den i 6mnd, ingen skjerpende forhold den gangen ;)

Du kan jo sjekke på tyrestrech.com, om det er bilde av det :) edit: http://tyrestretch.com/8.5_215_40_R18/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.2-0.5 er det maks 1 år inndragelse av førerkort. Typisk dagen derpå promille.

Promille.no står det forklart forskjellige ting om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelser viser at man kan drikke en sixpack med øl fra Oslo til Trondheim. Om det blir porsjonert ut korrekt så har man 0 i promille da man ankommer Trondheim. Det er ganske "spenstig". Vil ikke anbefale det, men!  :iwant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...