Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folkens, vi nærmer oss august og det begynner å bli på tide å tenke på vinterdekk..! Jeg har ihvertfall begynt å tenke på det :P Anyhow, lurer på om 205/45/18 er mulig å få tak i i det hele tatt, eller må jeg gå opp til 215/40/18? Skal ha piggfritt.

Skrevet
Normalt å våkne opp uten hørsel på ett øre? Er totalt dødt... Litt skremt kan man si. :(
Som 316 sier, sikkert bare tett hvis du ikke har hatt annen trøbbel med d fra før av. Er ganske vanlig for folk som begynner i industri/lignende lærte vi på skolen ;) Hvis du utsetter deg for mye høy lyd, kan øret lage mer ørevoks enn det greier å få unna, som resulterer i propp :P får skylleutstyr på apoteket, men ville vurdert å stikki innom legen. (Hvem trenger lommelegen.no? vi har jo bimmers! :D )
Folkens, vi nærmer oss august og det begynner å bli på tide å tenke på vinterdekk..! Jeg har ihvertfall begynt å tenke på det :P Anyhow, lurer på om 205/45/18 er mulig å få tak i i det hele tatt, eller må jeg gå opp til 215/40/18? Skal ha piggfritt.
Hoff ikke snakk om sånt da :/ har bytta til meg 3 sett halvbrukte med bra mønster og pigg som ska stå bak å bli slurra ut, foran har jeg piggdekk, hakkapeliita eller hva det nå heter :) Uten å være for skråsikker så ville jeg tru det var å få tak i.. kanskje vanskelig siden du ska ha så smalt da, ska du ha strekk? :)
Skrevet

Deilig å sove 1 1/2t lenger enn normalt! Blir kjipt med fullstendig kaos på jobb i dag, men. Gjelleråsen var uten strøm i 12t i går :P

Skrevet

Hoff ikke snakk om sånt da :/ har bytta til meg 3 sett halvbrukte med bra mønster og pigg som ska stå bak å bli slurra ut, foran har jeg piggdekk, hakkapeliita eller hva det nå heter :) Uten å være for skråsikker så ville jeg tru det var å få tak i.. kanskje vanskelig siden du ska ha så smalt da, ska du ha strekk? :)

Finner bare sommerdekk i den dimensjonen, men er ikke store utvalget der heller.. Skal ha veldig lite strekk, men dekka skal på litt spesielle felger, og vil ha så lik strekk som mulig på fram- og bakhjula. Spørs om jeg bare får gå for 215/40/18, der er det litt å velge imellom ihvertfall :)

Skrevet

Normalt å våkne opp uten hørsel på ett øre? Er totalt dødt... Litt skremt kan man si. :(

Er ikke så farlig, et vel det som kalles vokspropp og er en ansamling av voks i øregangen :)

Skrevet

Så artig å se folk krangle UTEN at jeg hadde noe med det å gjøre.... :P

Men ja...E30..hva skal man si...bilen er sikkert....ok....om det fremdeles var 1991... Det er tross alt en GAMMEL bil, spinkel konstruksjon og meget trafikk-farlig for de som sitter i den ved en ulykke... Ikke er den komfortabel, ikke er den trygg eller fornuftig ved bruk etc... Men igjen, om man ser på den som en "gammel bruksbil" så er den sikkert ålreit... har som sagt ingenting imot E30 som en bil eller ett transportmiddel...Jeg kunne fint ha fått en m3 eller en cab og brukt den (uten å betale for noe seff).... Men det jeg ikke takler med E30 er fansen dems....

For dem finnes det ingen bil i verden som er bedre enn en E30... det er ingen andre biler som er kulere eller tøffere eller raskere eller mer komfortable enn den råtne stygge E30en dems...HALLO!? Verden har gått videre... e30 er utdatert og ikke verdt vekta si i stål, mye mindre gull som disse eierne forlanger for vraka sine! Jeg takler ikke den forherligelsen og forgudelsen av E30.... Dette er de samme folka som sier "ja Mercedes w124 var sikkert verdens beste bil i 1991 men den tid er forbi og det finnes bedre biler nå".... ja det stemmer godt...men...gjelder ikke dette for den lille drittmetallboksen av en bil du har stående som du skal ha 250tusen for bare fordi den har kjørt 187tusen km uten soltak?

Igjen... er ålreit å være entusiast og digge ETT bilmerke...Men å digge EN bilmodell som var midt på treet for snart 30 år siden...det er litt drøyt....

Sånn....nå vet folk om hvorfor jeg misliker selve begrepet E30...

E30 er kule biler, for all del, men som du sier, lite trafikksikre.. ikke sikkert de gamle blikkboksene våres er noe særlig bedre, men dette satte en støkk i meg for ca et år siden.

www.sa.no/lokale_nyheter/article6723138.ece

Hver gang jeg får kjøre E30 M3 i et bilspill, gliser jeg likevel! :P

Skrevet

Er ikke så farlig, et vel det som kalles vokspropp og er en ansamling av voks i øregangen :)

Får håpe på det, men da pleier man vel å høre NOE? Her er det stein dødt, kun en jevn susing/piping.

Googlet litt (noe som er farlig for psyken :lol: ) og det ser ut som det er normalt å plutselig bli døv på ett øre. Faktisk overraskende normalt!

Tar en tur til legen imorgen, samt skyller det rent idag. Har heldigvis sånn øreskyll-utstyr hjemme :)

Skrevet

Noen som VET hva reglene for å frakte bil på henger er? jeg skal flytte M5'n, og i vognkortet står det 1800kg, men bilen er lettet, uten meg og med tom tank, den ligger på ca 1400kg, hva er det politiet/statens vegvesen går utifra når de sjekker da? kan de gi meg bot for en teoretisk vekt selv om den aktuelle vekten er godkjent for både bil og henger, og ikke minst førerkort(BE)?

Skrevet

Får håpe på det, men da pleier man vel å høre NOE? Her er det stein dødt, kun en jevn susing/piping.

Googlet litt (noe som er farlig for psyken :lol: ) og det ser ut som det er normalt å plutselig bli døv på ett øre. Faktisk overraskende normalt!

Tar en tur til legen imorgen, samt skyller det rent idag. Har heldigvis sånn øreskyll-utstyr hjemme :)

Ja det er helt normalt, har våknet opp med det samme selv flere ganger. Prøv å skyld øret hvis du har utstyr til det, bruk vann og ta litt eddik i faktisk da dette løser opp voks. Bare ikke bruk qtip da du risikerer å dytte voks ansamlingen lengere inn i øregangen ;)

Skrevet

Noen som VET hva reglene for å frakte bil på henger er? jeg skal flytte M5'n, og i vognkortet står det 1800kg, men bilen er lettet, uten meg og med tom tank, den ligger på ca 1400kg, hva er det politiet/statens vegvesen går utifra når de sjekker da? kan de gi meg bot for en teoretisk vekt selv om den aktuelle vekten er godkjent for både bil og henger, og ikke minst førerkort(BE)?

Du må ta utgangspunkt i det som står i vognkort, når det gjelder vekt.

Edit: det som er på hengern må vel gå under faktisk vekt.

Skrevet

Du må ta utgangspunkt i det som står i vognkort, når det gjelder vekt. Edit: det som er på hengern må vel gå under faktisk vekt.

Ja det er det jeg mener blir riktig, men noen sier at de går utifra vognkortet :S

Men kan hende de bruker det som pekepinn hvis de ikke har noe vekt der og da.

Skrevet

Kan ikke se det skal være noe problem. Må jo være faktisk vekt som gjelder.. om jeg kjøper en 1m3 med vann og bruker opp halvparten så kan de ikke si tanken veier et tonn. Ellers er de rimelig firkanta..

Skrevet

Tror dessverre det er sånn at de er rimelig firkanta. Men tut og kjør sier jeg.

Har ikke noe greie på campingbiler men... Passerte denne nå. Satan

post-45412-0-91966600-1406799470_thumb.j

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...