Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gangen jeg hører om dette problemet, men å la være å kjøpe en 335I fordi det er en problemmotor er jo også feil. Er ikke flere feil med disse enn med andre biler generelt, ingen motor er feilfri. S54 er en knall bra bil men spørsmålet er jo om man vil ha en nå gammel bil og tørst bil kontra en nyere konstruksjon som går nesten like bra. Torbfer sier jo seg at han egentelig ønsker seg noe nyere som han i større grad kan kjøre bekymringsfritt på vinteren. E46 M3 gjør 0-100 på 5,2 sekunder mens E92 335i bruker 5,5 sekunder, det er en forskjell man ikke vil merke en gang. Videre så leverer E92 335i ett blandet forbruk på 0,95 l per mil mens M3 forbruker 1,25 liter på blandet, og jeg skal ikke en gang begynne på forsikringspriser...

Det er helt klart at det hadde vært kult om alle kjørte M3 men noen må tenke litt fornuft oppi det hele og da er E92 335I ett meget bra kompromis mellom ny bil, høye ytelser og levlig forbruk :) Der er iallfall min mening og forslag.

Takker for tips Fredrik90.

Er egentlig litt lei av å skru mye bil. Men kjøper eg en M3 trur eg ikkje eg klarer å bruke den åre rundt, det blir også dyrt om du ska holde den 110%.

335I er det som frister mest, en bil som kan brukes året rundt og flytter seg greit. Men her må du også tenke på at du er nødt til å levere det inn på verksted viss det er noe feil å det kan bli dyrt med en sånn bil ;)  Forsikring er ikkje så galen på noen av dei bilene, 

Skrevet

Takker for tips Fredrik90.

Er egentlig litt lei av å skru mye bil. Men kjøper eg en M3 trur eg ikkje eg klarer å bruke den åre rundt, det blir også dyrt om du ska holde den 110%.

335I er det som frister mest, en bil som kan brukes året rundt og flytter seg greit. Men her må du også tenke på at du er nødt til å levere det inn på verksted viss det er noe feil å det kan bli dyrt med en sånn bil ;)  Forsikring er ikkje så galen på noen av dei bilene,

Ja jeg tror heller ikke jeg hadde hatt samvittighet til å kjøre M3 i salt sørpa og på vaskebrett føre vinterstid, den kommer en dag til å bli mer verdifull enn den er akkruat nå og da vil man angre på at man brukte den opp vinterstid. Vet heller ikke om M3en lider av den vanlige E46 rusten det er umulig å sno seg unna.. Fordelen med E92 er også at den er såpass ny at du kan ha forsikring som dekker motor og maskinskade, hvis du skulle være uheldig å få havari (noe som jeg ser som lite sansynlig på tross av enkelte tilfeller)

Skrevet

N54 har et litt ullent rykte, men når det er sagt så er det mange 335`er som går problemfritt med fornøyde eiere...

Mitt poeng er at N54 har sine problemer - den også - som endel andre høyytelsesmotorer. Mellom skuddsikker og problemmotor finnes det "Many shades of grey" som de sier på engelsk.

N54 er heller ikke en sånn supersjarmerende motor, jeg har kjørt flere og de har et mektig mellomregister men dauer litt på toppen. Etter 5500 synes jeg ikke det er så veldig mye mer futt, så den blir litt "dieselaktig" i leveransen. 330i og - ja - m3 modellene gir jo en aural orgasme når man passerer 5000.

Min hauggamle E36 M3 har mang en gang forusaket at smilet går helt rundt når den etter 5000 vrikker litt med svansen og motoren høres ut som den har gått av hengslene… ut av Shell ved Holter så fant jeg meg plutselig sidelengs i 50-60 fordi veien var ganske fuktig etter en nylig skur. Jeg småhumret på E6`en i flere minutter etterpå, dette andregiret dette andregiret :)

Skrevet

Voksne menn godt over 30 på 50 kubikks scootere… da ser man sånn passe tilbakestående ut. 

Det er for folk under 20 og Tangerudbakken….

Ihvertfall på trafikkert vei, haha. Man drar ikke damer med det akkurat ;)

Trafikkfarlig er det og. Får du en personbil i 30 km`t over i rompa der dama inni fikler på Facebook så er det sundaas neste ( i beste fall).

Livsfarlig på trafikkert vei. 

Hmm.. Kjøre moped på vei eller 911 av vei.. Vet ikke hva som ser dummest ut jeg :P

Skrevet

Ja jeg tror heller ikke jeg hadde hatt samvittighet til å kjøre M3 i salt sørpa og på vaskebrett føre vinterstid, den kommer en dag til å bli mer verdifull enn den er akkruat nå og da vil man angre på at man brukte den opp vinterstid. Vet heller ikke om M3en lider av den vanlige E46 rusten det er umulig å sno seg unna.. Fordelen med E92 er også at den er såpass ny at du kan ha forsikring som dekker motor og maskinskade, hvis du skulle være uheldig å få havari (noe som jeg ser som lite sansynlig på tross av enkelte tilfeller)

Det stemmer! Ja eg har avtaler på "superforsikring" som dekker motor og gir havari så det er ikkje noe stort problem.

N54 har et litt ullent rykte, men når det er sagt så er det mange 335`er som går problemfritt med fornøyde eiere...

Mitt poeng er at N54 har sine problemer - den også - som endel andre høyytelsesmotorer. Mellom skuddsikker og problemmotor finnes det "Many shades of grey" som de sier på engelsk.

N54 er heller ikke en sånn supersjarmerende motor, jeg har kjørt flere og de har et mektig mellomregister men dauer litt på toppen. Etter 5500 synes jeg ikke det er så veldig mye mer futt, så den blir litt "dieselaktig" i leveransen. 330i og - ja - m3 modellene gir jo en aural orgasme når man passerer 5000.

Min hauggamle E36 M3 har mang en gang forusaket at smilet går helt rundt når den etter 5000 vrikker litt med svansen og motoren høres ut som den har gått av hengslene… ut av Shell ved Holter så fant jeg meg plutselig sidelengs i 50-60 fordi veien var ganske fuktig etter en nylig skur. Jeg småhumret på E6`en i flere minutter etterpå, dette andregiret dette andregiret :)

Har faktisk aldri kjørt en 335i, men har hørt at de dauer litt på toppen. Har selv en s38 så eg kjenner til det når du kommer over 5000rpm ;)

Skrevet

Hmm.. Kjøre moped på vei eller 911 av vei.. Vet ikke hva som ser dummest ut jeg :P

Luftkjølt 911 med bakhjulstrekk er jo eneste bilen det er akseptert å drite seg ut med (snurre av veien) :P

Skrevet

Luftkjølt 911 med bakhjulstrekk er jo eneste bilen det er akseptert å drite seg ut med (snurre av veien) :P

Eller snurre på veien (ufrivillig) uten å snurre av veien... :)

Skrevet

Eller snurre på veien (ufrivillig) uten å snurre av veien... :)

Ja. Ser jeg de bilene snurre tenker jeg bare "kan hende de beste". Ser jo forsåvidt nyere 911 GT3 Cup-biler snurre endel under racing også, og da er det helproffe førere med god erfaring :P
Skrevet

Som du gjorde i Ullernchausseen en vårdag i 1986 ;)

Ja... jeg så livet passere i revy et sted i mørket mellom himmel og jord. De gamle grekerne hadde guden Erebus som representerte/regjerte i dette området. Det var faktisk både mørkt og kaldt da jeg snurret med min gamle 3,2 G-serie rett før avkjørselen opp til Smestad før man kjører inn i tunnelen på Ullernchausseen på vei østover.

Skrevet

Tips til hvor kjøpe suzuki sj deler?

Nei, men den ble solgt en BLODSTRØKEN en i Hernes (Elverum) for noen måneder siden. Heldivis en entusiast som har den, smiler rått når jeg ser den.

Skrevet

Hei godt folk! 

Trenger hjelp med kjøp av ny familie bil. I annonsen som vi ser på står det at bilen er en 2014 modell, men på vegvesen sine sider er registerings året 2013. Er det noen som vet hvordan man kan finne ut om en bil er 2014 eller 2013 modell ? 

Hva er forskjellen på en X1 2014 modell og en X1 2013 modell ? 

Her er annonsen : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49808505&searchclickthrough=true 

På forhånd takk! 

Haster veldig, reiser i morgen for å se på bilen !

Skrevet

Modellåret begynner i september (i noen tilfeller enda tidligere), så bilen er en 2014-modell registrert i 2013. Helt vanlig, og ingenting å bekymre seg for.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...