Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Står jo 2005.. Det eneste jeg ser i det diagrammet er at BMW og ikke minst Audi er mer pålitelig enn Mercedes. Det lille jeg klarer å tolke av tekst fra det uklare bildet er blant annet "max 3 jahre alt", altså maks tre år gammel bil.

Bladet var iallfall fra 2004 og artikkelen handlet om hvor på dårlig det fikk med kvaliteten på Mercedes den gang. Eneste jeg kunne finne i farta uten å endevende samtlige AMS nummer fra 90 og 2000 tallet. Men du som er så bestemt på at E39 er dårlige biler, kan ikke du finne noe dokumentasjon som bekrefter det? Eller som avkrefter mine påstander om at det er gode biler :)

Nå har jeg vist deg "min" så da kan du vise meg "din" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere jenter kan slutte å krangle om hvilken bil som er best... Det som jeg har sagt før, INGEN. Alltid noe galt med bilene..ellers hadde de vel sluttet å lage nye biler om de lagde verdens beste bil....

noekult: Du får nok solgt bilen for 13k innen helgen... Markedet har løsna nå, og folk leter etter billig vinterbil...

Om noen har en del millioner til gode:

http://www.silverstoneauctions.com/salon-prive-sale-2014/view_lots

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en titt på listene mine, mye bra å velge mellom der. (Mener nå jeg)

http://www.imdb.com/list/ls059945009/

http://www.imdb.com/list/ls059940996/

Se bort ifra ratingen, den er min :)

Har sett så godt som alt der, minus noe action-drama. 

Hvis du likte Alpha o.l. bør du se The Tomorrow People. Synes den var i samme stil, bare bedre. Tok et par episoder før jeg ble vandt til hovedkarakteren, da jeg følte han var litt for sutrete i begynnelsen. Hehe. Er forøvrig lillebroren til han som spiller "The Green Arrow."

Likte også Jericho, Defying Gravity, Surface, Flash Forward og mange andre jeg ikke kommer på. Dessverre blir mange kansellert før folk får oppdaget dem. 

Har sett de 8 episodene som har kommet ut av Extant. Liker denne serien. Er en del hull og ulogiske valg, men skuespillerne er bra og den er nydelig filmet. Deilig på hjemmekino. I hver episode glemmer jeg at jeg ser på en serie, og ikke en Hollywood storfilm. Blir spennende å se om den blir kansellert eller fornyet. Hørte rykter om at de skulle lage en tilfredsstillende sesongavslutning, i tilfelle den ble kansellert. 

Det har også begynt en serie på HBOnordic som heter Dominion. I stedet for å lage en etterfølger til Legion (film), laget de en serie basert på tiden etter. 

Det er sånn, mennesker er nesten utryddet, arkeengelen Gabriel vil drepe hver siste mann, mens arkeengelen Michael er på menneskenes side og hjelper babyen (nå voksen) fra Legion-filmen, til å oppdage seg selv, hva han kan gjøre og lede menneskene til seier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo tross alt offisielle tall fra BMW dette. Så vi må bare konkludere med at det er fakta som ikke kan motbevises :)

håndboksa sier at f10en min ikke greier mer enn 220 tror jeg :P var oppe i 260 med den for en stund tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladet var iallfall fra 2004 og artikkelen handlet om hvor på dårlig det fikk med kvaliteten på Mercedes den gang. Eneste jeg kunne finne i farta uten å endevende samtlige AMS nummer fra 90 og 2000 tallet. Men du som er så bestemt på at E39 er dårlige biler, kan ikke du finne noe dokumentasjon som bekrefter det? Eller som avkrefter mine påstander om at det er gode biler :)

Nå har jeg vist deg "min" så da kan du vise meg "din" ;)

Jeg deler ikke alltid din fanboystil når det gjelder BMW, men dette er definitivt måten å gjøre det på når man kommer med påstander og/eller er uenige. Når dette er nevnt er jeg enig med deg i at E39 generelt er meget bra biler idag også alderen tatt i betraktning. E39 begynner tross alt å trekke på årene. Den er fra 90-tallet og om to år er den 20 år gammel som modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er viktig å kunne dokumentere påstander. Men alt er ikke like lett å kunne dokumentere når det gjelder eldre modeller, mye har man hørt fra andre osv. Det betyr ikke at det er usant. Bare vanskelig å ta 100% for god fisk.

Når det gjelder E39 så er det en fantastisk bil. Mange har hatt problemfrie biler og mange har hatt masse trøbbel. Jeg hadde en i mine øyne en fantastisk E39 530d touring i par år. En av de bedre jeg har hatt kjøremessig, men den var full av feil. Tror jeg hadde den på verksted 3-4 mnd i løpet av siste året jeg eide den. Den ga meg skikkelig magesår til tider og verksted regninger opp mot 100' + det året. Men når den virket var vel det stort sett glemt. Det betyr ikke at jeg ser på E39 som verdens beste bil i dag, men har vel lært at ting er litt mer nyansert en som så.

Poenget mitt er vel så enkelt som at Fredrik 90 har mye rett i det han sier om E39, men tror han hadde sagt ting litt anderledes om han hadde vært den heldige eieren av den E39n jeg hadde. Man blir den man er av sine egne erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påstår jo ikke at E39 er en dårlig bil, jeg sier bare at folk har over gjennomsnittet mye problem med de. For deg virker jo det som om noen har knivstukket deg i ryggen, tenk at noen sier noe negativt om en BMW 5-serie!

post-52827-0-70135000-1409113756_thumb.j

http://www.540i6.com/probsfixes.html

http://www.edgemotorworks.com/E39-Series-5

Den mest komplette og ærlige kilden mener jeg uansett at denne er:

http://forums.bimmerforums.com/forum/forumdisplay.php?240-E39-Common-Problems-and-DIY-Fixes

Hvorfor? Fordi den kommer fra "mannen i gata".

Det er dessverre en del DIY blandet inn i der, men de fleste stammer fra et eller annet problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God komp? Bunnpakning lekker ikke? Har flere ganger hatt lignende problem når bunnpakningen har vært dårlig. En varm sylinder utvider seg og gir mindre lekkasje, dermed forsvinner ofte problemet når motoren er varm. 

Kompresjonen virker grei i mine øyne, er jo ganske lett å kicke i gang, men er da måte på hvor mye motstand 49ccm utgir :P Godt tips det med bunnpakninga, får ta en titt på det og. Syns rett og slett oppførselen til skuta er helt merkelig, kan stå å kicke i et minutt, ta en pause på ett minutt, så prøver jeg igjen og da starter den på første kick, mens andre ganger er den helt umulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er viktig å kunne dokumentere påstander. Men alt er ikke like lett å kunne dokumentere når det gjelder eldre modeller, mye har man hørt fra andre osv. Det betyr ikke at det er usant. Bare vanskelig å ta 100% for god fisk.Når det gjelder E39 så er det en fantastisk bil. Mange har hatt problemfrie biler og mange har hatt masse trøbbel. Jeg hadde en i mine øyne en fantastisk E39 530d touring i par år. En av de bedre jeg har hatt kjøremessig, men den var full av feil. Tror jeg hadde den på verksted 3-4 mnd i løpet av siste året jeg eide den. Den ga meg skikkelig magesår til tider og verksted regninger opp mot 100' + det året. Men når den virket var vel det stort sett glemt. Det betyr ikke at jeg ser på E39 som verdens beste bil i dag, men har vel lært at ting er litt mer nyansert en som så.Poenget mitt er vel så enkelt som at Fredrik 90 har mye rett i det han sier om E39, men tror han hadde sagt ting litt anderledes om han hadde vært den heldige eieren av den E39n jeg hadde. Man blir den man er av sine egne erfaringer!

Jeg synes også det er viktig å kunne dokumentere sine påstander, jeg er tilhenger av at vi får riktig informasjon ut til de som sitter og leser forumet. Det at E39 er verdens beste bil er nok feil ja, det ble snakket om det da bilene var nye men av helt andre årsaker. Å si at bilen er søppel blir fordi man selv har hatt en E39 til 20 000 kr som knapt hang sammen blir også veldig feil. Jeg hadde aldri noe galt med min E39 da jeg hadde den, jeg måtte riktig nok bytte radiator men det må vel alle biler i løpet av sitt liv. E39 har relativt mye elektronikk til å være såpass gammel og det er her ting går galt og skaper irritasjon hos eierene. Det er likevel ikke noe verre enn andre biler ifra slutten av 90 tallet, tvert i mot heller vil jeg si :) Sånnsett synes jeg E34 er bedre da den har mindre som kan gå galt og er en mye enklere bil, på godt og vondt.

Jeg påstår jo ikke at E39 er en dårlig bil, jeg sier bare at folk har over gjennomsnittet mye problem med de. For deg virker jo det som om noen har knivstukket deg i ryggen, tenk at noen sier noe negativt om en BMW 5-serie!

attachicon.gifScreenshot_2014-08-27-06-23-05_1.jpghttp://www.540i6.com/probsfixes.htmlhttp://www.edgemotorworks.com/E39-Series-5

Den mest komplette og ærlige kilden mener jeg uansett at denne er: http://forums.bimmerforums.com/forum/forumdisplay.php?240-E39-Common-Problems-and-DIY-Fixes

Hvorfor? Fordi den kommer fra "mannen i gata".

Det er dessverre en del DIY blandet inn i der, men de fleste stammer fra et eller annet problem.

Problemet her er at dette ikke er noe dokumentasjon som underbygger dine påstander om at E39 er en modell med mer feil enn andre. Alle modeller har jo DIY og "kjøpsguider" som forteller om de feil og mangler en modell har, det holder dessverre ikke som dokumentasjon på en påstand om at dette er dårlige biler. Dette bare belyser de problemene som er og kan oppstå. Det jeg tenkte var noe mer i min dokumentasjon som viser litt hvor E39 ligger på feilstatestikken og eventuelt i forhold til andre modeller ifra andre merker og BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...