Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har alle E90 pre-facelift de nyresenkerene? Kan en ha nyrer uten dem?

Du tenker på melkebarten?

skjermbilde-2013-10-18-kl-110801.png

Alle pre-face har den ja. 

Jeg har alltid sett for meg at å sparkle denne bort, slik at panseret går hele veien frem, også sorte nyrer under, burde se fint ut. Har dog aldri sett noen gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt E34 525iX. Drittbil: drikker vanvittig med drivstoff og føles blytung ut når man kjører. Kommer aldri til å ha igjen. Kjøp E30 i stedet.

Nei og derfor burde du heller ha hatt en Golf TDI heller, eller Miata. Selvsagt sluker en 525IX mye suppe, hva hadde du egentelig sett for deg? Den tunge følelsen er helt naturlig i en stor bil ifra begynnelsen av 90 tallet, er jo ikke akkurat satt sportslig opp disse IXene så nok en gang lurer jeg på hva du hadde sett for deg. Man bommer stygt om man kjøper en 525IX for å ha en drivstoff økonomisk bil som er sportslig og lett å kjøre. Er litt som å kjøpe en Ford Excursion for å ha en grei bybil :P

Så ja, skal man ha en lett bil som er billig i bruk, da er 525IX en "dritt bil". Men vil du ha en robust firehjulstrekker med god plass, BMW sekser og høy driftsikkerhet da er 525IX en kjempe bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

September var en artig måned.... Masse rep på E klasse og CLK...ny vaskemaskin...og idag røk oppvaskmaskinen....så den må også kjøpes ny :/

Dumt... det sies jo at en ulykke sjelden kommer alene. Vi kjøpte nye hvitevarer da vi bygget hus for 14 år siden. Idag er det kun oppvaskmaskinen og fryseren (begge Bosch) som er fra den tiden. Vaskemaskinen og tørketrommelen er byttet to ganger (svindyrt)... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på melkebarten?

skjermbilde-2013-10-18-kl-110801.png

Alle pre-face har den ja. 

Jeg har alltid sett for meg at å sparkle denne bort, slik at panseret går hele veien frem, også sorte nyrer under, burde se fint ut. Har dog aldri sett noen gjøre det.

Hvordan ser det ut hvis en ikke monterer melkebarten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt... det sies jo at en ulykke sjelden kommer alene. Vi kjøpte nye hvitevarer da vi bygget hus for 14 år siden. Idag er det kun oppvaskmaskinen og fryseren (begge Bosch) som er fra den tiden. Vaskemaskinen og tørketrommelen er byttet to ganger (svindyrt)... :(

Hvilket fabrikat var vaskemaskinen og tørketrommelen? Flyttet for meg selv først for 3 år siden, og valgte da Miele vaskemaskin, et godt Bosch skap, og Bosch oppvask. Komfyren er Grepa, fulgte med leiligheten, men mangler desverre induksjon, samt at den bruker lang tid på å få platene skikkelig varme... Jeg bor alene og satser vell på at dette skal vare noen år! Slitasjen blir vell naturlig nok mindre, men et kjøleskap vil vell alltid stå å jobbe, og dermed tape seg like fort... Ser vell kanskje ikke for meg at jeg bor alene for alltid heller :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos denne utdanningspraten som foregikk i går, så vil jeg legge til at det forskes en del på ulike undervisningsformer for tiden. Jeg er selv en del av et prøveprosjekt i et fag jeg har på HiOA. Skolen samarbeider med et universitet i USA om denne undervisningsformen. Intervjuet og avbildet ble jeg også da en avis kom for å sjekke ut et nytt undervisningskonsept.

Personlig mener jeg standarden idag hvor en foreleser prater om forskjellige emner i en sal med en klasse er ganske kjedelig i 3-4 timer i strekk. Det er meget enveis og foreleseren er ofte mest komfortabel med å lese opp fra et ark(ikke nødvendigvis alltid). Powerpoint er også helt vilt dårlig av pedagogiske årsaker, men allikevel finnes det mange forelesere som leser rett av teksten som står der. Gørrkjedelig :) Det er synd, for tavleundervisning på gamlemåten fungerer best om man skal være tilhører.

Den nye undervisningsformen som testes ut på det såkalte "prolab"-rommet på HiOA synes jeg fungerer meget bra. Man blir faktisk presset til å delta aktivt. Tiden flyr og man lærer raskt gjennom å prøve selv. Selv ikke de lateste som alltid sover kan sove nå :)

Dette faget og læringsmetoden som blir brukt har gitt meg enda mer motivasjon til å kjøre på videre :)

http://khrono.no/ecampus/2014/08/prolab-i-gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fabrikat var vaskemaskinen og tørketrommelen? Flyttet for meg selv først for 3 år siden, og valgte da Miele vaskemaskin, et godt Bosch skap, og Bosch oppvask. Komfyren er Grepa, fulgte med leiligheten, men mangler desverre induksjon, samt at den bruker lang tid på å få platene skikkelig varme... Jeg bor alene og satser vell på at dette skal vare noen år! Slitasjen blir vell naturlig nok mindre, men et kjøleskap vil vell alltid stå å jobbe, og dermed tape seg like fort... Ser vell kanskje ikke for meg at jeg bor alene for alltid heller :P

Vaskemaskinene var Miele og AEG. Tørketromlene var 2 x Miele. Nå har vi en Miele vaskemaskin og en Blomberg tørketrommel. Det viktigste når det gjelder holdbarheten på vaskemaskiner og tørketromler er å ikke overbelaste maskinene med for tung vask. Jeg har en mistanke om at slike maskiner og en tennåringsdatter er en dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser det ut hvis en ikke monterer melkebarten da?

Som du ser her:

screws.jpg

Så er de forsenket ned i panseret. Dermed blir det to innhulinger om du fjerner de. Derfor jeg snakker om å sparkle de sammen med panseret og lakke hele skiten likt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...